close

11 metode super utile prin care să treci mai ușor peste eșec

Eșecul este întotdeauna neplăcut, dar în cele din urmă, alegerea finală este la noi – putem să fim supărați din cauza lui și să ne posomorâm din cauza asta, sau putem alege să beneficiem de pe urma lui. Tot ce trebuie să faci este să folosești eșecul în avantajul tău, iar asta îți va oferi o perspectivă mai amuzantă asupra întregii situații.

Iată câteva fețe pozitive ale eșecului:

1. Eșecul îți dezvoltă un anumit simț al umorului

Dacă nu ești înclinat în mod natural să percepi eșecurile cu umor, folosește afirmații pozitive. Spune ceea ce îți dorești să aduci în viața ta: „Am încredere în mine!” sau „Mă voi descurca bine!” sunt afirmații care te ajută să faci față lucrurilor ca și cum ar fi deja adevărate.

2. Eșecul te ajută să te accepți mai bine

Deseori ne prefacem că nu trebuie să impresionăm pe cineva, iar acest lucru poate fi stresant. Încearcă să meditezi. Alege o tehnică potrivită pentru tine și privește în interiorul tău, pentru a-ți găsi liniștea.

3. Eșecul îți aduce prietenii mai aproape

Înconjoară-te cu oameni care-ți stimulează mintea. Acest lucru te va ajuta să te impulsionezi în mod conștient. Instalează-ți memento-uri de sarcini pe telefonul tău – acesta este un impuls conștient, și te va ajuta să păstrezi lucrurile sub control.

4. Eșecul îți stimulează mintea

Percepe toate problemele tale ca pe o sarcină interesantă. Înlocuiește gândurile negative cu cele proactive. Schimbă „Nu mă pot abține să nu mai fac asta” în „Oare cum pot face asta?”. Schimbă: „Nu mi-a mai rămas nimic de făcut” în „Ce soluție nu am încercat până acum?”

5. Eșecul te ajută să te găsești

Pune-ți aceste 4 întrebări:

a. Ce se va întâmpla dacă se întâmplă acest lucru?

b. Ce se va întâmpla dacă nu se întâmplă acest lucru?

c. Ce nu se va întâmpla dacă se întâmplă acest lucru?

d. Ce nu se va întâmpla dacă nu se întâmplă acest lucru?

Odată ce analizezi răspunsurile, este mult mai ușor să faci față îndoielilor și să faci alegerile potrivite pentru tine.

6. Eșecul aduce experiență

Analizează acțiunile tale pentru a evita eșecurile viitoare. Reflectă la ceea ce s-a întâmplat, și apoi întreabă-te:

a. Ce s-a întâmplat?

b. Ce ai simțit?

c. Care sunt argumentele pro și contra ale acestei situații?

d. Ce aș putea face data viitoare pentru a obține rezultate mai bune?

7. Eșecul te inspiră să stăpânești lucruri noi

Dacă eșuezi, nu dispera. Fă un brainstorming. Scrie toate căile posibile pentru atingerea obiectivului tău, chiar și pe cele mai bizare și mai fantastice. Alege-le pe cele care îți convin cel mai bine.

8. Eșecul te învață să gestionezi mai bine timpul și sarcinile

Pentru a planifica sarcinile cu competență, scrie și planifică-ți sarcinile în funcție de matricea Eisenhower. Scrie toate sarcinile pe care le ai de făcut și imparte-le în următoarele categorii:

  • urgentă și importantă
  • nu este urgentă, dar este importantă
  • urgentă, dar fără importanță
  • nu este urgentă și este lipsită de importanță

În acest fel, vei putea vedea căror sarcini trebuie să le dai prioritate mai întâi.

9. Eșecul te ajută să îți organizezi mai bine prioritățile

Chiar și sarcinile mici pot contribui la îndeplinirea unui obiectiv mai mare. Determină scopul principal al vieții tale, în funcție de scara de priorități. Acordă fiecărui element numărul în funcție de importanță:

  • sănătate
  • loc de muncă
  • dragoste
  • bani
  • prietenie
  • divertisment
  • creativitate

Acest lucru te va ajuta să prioritizezi mai bine și să eviți eșecurile în cele mai importante domenii pentru tine.

10. Eșecul te ajută să cunoști oameni noi

Există o teorie care sugerează că în mod indirect, îi vom cunoaște pe toți cei de pe această planetă. Chiar dacă prietenii tăi nu cunosc o persoană care te-ar putea ajuta, prietenii prietenilor ar putea. Vei găsi pe cineva în cele din urmă!

11. Eșecul inspiră noi realizări

Eșecul te motivează să stabilești obiective și să le alegi. Metoda SMART te ajută să planifici sarcini noi:

S – specific. Formulează în mod clar scopul (de exemplu, de a avea un corp bun)

M – măsurabil. Determină măsura pentru obiectivul tău (de exemplu, să ai o greutate de 60 de kg)

A – posibil. Cum vei realiza obiectivul (program de somn, antrenament, nutriție)

R – relevant. Sarcini pe care trebuie să le rezolvi pentru a atinge obiectivul (să înlocuiești un episod dintr-un serial cu o cină sănătoasă)

T – timp. Determină de cât timp ai nevoie pentru a-ți atinge obiectivul (6 luni).