close

15 lucruri fascinante despre mâncare care te vor lăsa cu gura căscată

Toată lumea știe că mâncarea reprezintă un aspect esențial al vieții noastre deoarece  nu putem trăi fără a o consuma. Indiferent de preferințele noastre, cu toții iubim să mâncăm și recurgem la această activitate atât pentru a ne păstra sănătatea și implicit viața, dar și pentru a ne oferi o stare de bine. Este uimitor la cât de mult a avansat tehnologia și cât de multe alimente există în ziua de azi și mai ales cât de multe proprietăți ascunse au acestea. Vei fi surprins să afli că unele dintre cele mai obișnuite produse au secrete ascunse foarte utile de care nu ai mai auzit până acum.

 

Deoarece există numeroase secrete de care cu siguranță nu ai auzit până acum, așa cum și noi am fost impresionați, cu siguranță vei fi și tu să afli despre ele. Lucrurile pe care le vei citit mai jos nu sunt foarte cunoscute de cei mai mulți oameni și ele ne arată cât de multe mistere încă mai există în raport cu unele dintre cele mai obișnuite lucruri despre care ar trebui să știm absolut totul. dacă îți dorești să fii și tu uimit, atunci ești în locul potrivit; doar aruncă-ți privirea peste lista de mai jos și vei vedea că multe dintre lucrurile pe care le vei citi, dacă nu chiar pe toate, nu le știai până acum.

 

1. Laptele de cocos poate fi folosit ca și substitut pentru plasma din sânge în cazul unei urgențe absolute.

2. Cercetătorii au reușit să transforme untul de arahide în diamante datorită conținutului ridicat de carbon din untul de arahide.

3. Mâncarea din avion nu este foarte gustoasă din cauza faptului că gustul și mirosul nostru scad cu 30% atunci când suntem într-o cabină presurizată la altitudini mari.

4. Există atât de multe varietăți de mere cunoscute încât ar dura aproximativ 20 de ani pentru a le gusta pe toate odată, în condițiile în care ai mânca un măr pe zi.

5. Cașcavalul este produsul cel mai des furat din supermarket-uri, ajungându-se la un procentaj de 4% din toată cantitatea mondială care este furat.

 

6. 100 grame de ciocolată necesită 1 700 de litri de apă pentru a fi produse.

7. Un burger de la McDonald’s poate conține carne de la 100 de vaci diferite.

8. Cartofii pot absorbi și refracta semnalele Wi-Fi datorită conținutului lor apos și a chimiei lor.

9. Prima dinamită a fost creată cu ajutorul arahidelor deoarece uleiul de arahide era folosit pentru a produce nitroglicerină, unul dintre ingredientele de bază ale dinamitei.

10. Ai putea să acoperi Marele Zid Chinezesc de 8 ori cu numărul de borcane pe care Nutella le vinde în fiecare an.

 

11. Sucul natural 100%cumpărat din magazine este 100% artificial, aroma lui fiind oferită de parfumerii.

12. Eschimoșii folosesc frigiderele pentru a împiedica mâncarea să înghețe.

13. Oamenii sunt programați genetic astfel încât să aibă pofte pentru dulciuri.

14. Ketchup-ul a fost compresat într-o pastilă și vândut ca și medicament pentru a vindeca diareea în anii 1800.

15. Dacă este lăsat pe piele pentru o perioadă mai lungă de timp, usturoiul poate produce arsuri de gardul 3 din cauza concentrației lui chimice foarte puternice.

 

 

7 greșeli care ne fac să cheltuim mult prea mulți bani pe mâncare

Cred că aproape oricare dintre noi face o vizită la supermarket sau măcar la magazinul din apropiere în fiecare zi. Observăm de fiecare dată că nu putem să ne abținem din a cheltui bani pe unele alimente și lucruri de care poate nici măcar ni avem nevoie. Totuși, niciodată nu e întrebăm oare ce facem greșit astfel încât ajungem să cumpărăm atât de multe alimente. Doar ne lăsăm pradă impulsului și ne păcălim singuri spunând că poate chiar dacă nu avem nevoie acum de un anumit produs, poate îl vom folosi în viitorul apropiat, deși știm deja că asta probabil nu se va întâmpla.

 

Aceste lucruri aparent triviale sunt chiar cele care ne golesc buzunarele fără să ne dăm seama inițial. Pentru a ate ajuta, am creat mai jos o listă cu unele dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face atunci când te duci la cumpărături. Ba mai mult de atât, îți vom oferi și câteva sfaturi care te vor ajuta să fii mai organizat și să nu mai cheltui chiar atât de mulți banu pe alimentele de care nici măcar nu ai nevoie.

 

1. Cumperi alimentele în ordinea greșită

Deseori ne este foarte greu să ne limităm la un număr exact de alimente pe care le cumpărăm din supermarket, însă nu este nimic ireal în a începe să alegi mai multe produse care sunt benefice pentru sănătatea ta. Dacă pur și simplu nu te poți abține din a-ți umple coșul de cumpărături, atunci încearcă să începi să faci cumpărături din zona de legume: verdețurile și legumele vor ocupa mai mult spațiu, așa că nu va mai fi loc pentru produsele nesănătoase.

 

2. Nu știi prețurile produselor pe care le cumperi în mod regulat

Încearcă să memorezi sau chiar să notezi prețurile produselor pe care le cumperi în mod regulat. Acest lucru nu numai că te va ajuta să nu fii păcălit de reducerile false atunci când prețul rămâne de fapt același, dar eticheta spune că este o reduce masivă. Data viitoare când mergi la supermarket vei face mai puține cumpărături neplanificate și vei profita de reducerile reale pe care le vei întâlni.

 

3. Nu plănuiești în avans

Acest lucru nu se referă numai la lista de cumpărături pe care ar trebui să o faci, ci și la meniurile pe care ar trebui să le știi pentru săptămâna ce va urma, asta dacă te duci la cumpărături în weekend. Prin pregătirea meselor începând de luni până vineri, vei ști exact produsele de care ai nevoie și astfel, nu va mai trebui să faci cumpărături neplanificate care îți vor goli buzunarele.

 

4. Nu ești atent la greutatea produsului

Să spunem că există două pachete de unt cu o mărime similară pe raftul din supermarket, iar unul dintre ele este puțin mai ieftin decât celălalt. Nu te grăbi să îl achiziționezi pe cel care costă mai puțin! Pentru început, verifică greutatea ambelor produse deoarece este posibil ca pachetul ce este puțin mai scump să cântărească mai mult. Așa că în ceea ce privește raportul preț-greutate, are mai mult sens să cumperi produsul mai scump decât pe cel mai ieftin.

 

5. Nu încerci produse noi

Cei mai mulți dintre noi continuă să cumpere produse variate, dar care provin de la aceeași firmă deoarece ne este frică să încercăm ceva nou. Totuși, producătorii firmelor noi și mai puțin cunoscute deseori vând produse de calitate la un preț destul de redus. Să nu îți fie frică să experimentezi și să încerci o noutate; acest lucru nu numai că te va ajuta să economisești mai mulți bani, dar este posibil să descoperi și alte produse mult mai gustoase și mai sănătoase.

 

6. Nu ești atent la reduceri

Există numeroase aplicații pentru telefon în ziua de astăzi datorită evoluției tehnologiei care colectează și îți oferă informații cu privire la reducerile din magazinele care se află în apropierea ta. Aceste aplicații îți oferă oportunitatea de a compara prețurile aceluiași produs, dar care există în mai multe magazine, astfel știind care este cea mai bună ofertă pe care ai putea-o alege.

 

7. Eviți produsele ieftine

Numeroase produse precum cerealele, zahărul, sarea, condimentele și alimentele similare pot fi cumpărate la niște prețuri foarte rezonabile, asta dacă nu știai deja asta. De exemplu, zahărul obișnuit ambalat în pungă de plastic transparentă este la fel de bun precum cel ce are un ambalaj atrăgător. Încearcă mai multe variante și te vei putea hotărî care este cea mai bună pentru tine, indiferent de prețul mare sau mic al acesteia.

 

 

Cum îți afectează alimentele hormonii și ce ar trebui să faci în privința asta

Hormonii au un rol mai important în organism decât ne dăm seama. Ei au un efect mare asupra metabolismului, a imunității, a reproducerii, a ciclurilor menstruale, printre altele. Există multe lucruri care pot afecta hormonii noștri, iar printre ele se numără și alegerile noastre alimentare.

Pentru a-ți optimiza hormonii, iată câteva lucruri pe care ar trebui să le cunoști în legătură cu dieta și hormonii tăi:

1. Caută surse bune de proteine

Alege peștii grași, cum ar fi macroul, sardinele și somonul. Optează pentru soia și păsările de curte. A avea suficiente proteine înseamnă o pierdere mai facilă în greutate, mai ales la femeile aflate la menopauză. Soia poate opri bufeurile, pe când peștii grași pot opri depresia, schimbările de dispoziție, cancerul și bolile cardiace.

2. Mănâncă legume crucifere

Ai mai multe opțiuni aici, inclusiv conopida, varza de Bruxelles, broccoli și varza simplă. Aceste legume te pot ajuta la reducerea nivelurilor de estrogen și prevenirea cancerului de sân, lucruri foarte importante pentru femeile aflate la menopauză, obeze sau supraponderale.

3. Optează pentru alimente bogate în vitamina B

Combate depresia cu ajutorul surselor complexe de vitamina B, cum ar fi carnea de vită macră și cerealele integrale.

4. Limitează consumul de zahăr

Nu ar trebui să eviți complet consumul de zahăr, ci doar să urmărești cât consumi. Zahărul afectează hormonii la femei, ba chiar le exagerează și simptomele. Cerealele integrale, fructele și legumele au un conținut scăzut de grăsimi și pot ajuta la reducerea bufeurilor

5. Limitează aportul de cofeină

Poți bea ceai și cafea, dar adaugă lapte cu un conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi. Transpirațiile nocturne și bufeurile de care au parte femeile aflate la menopauză pot fi combătute cu limitarea consumului de cofeină.

6. Spune nu alcoolului

Dacă ai bufeuri dese, la fel ca și în cazul cofeinei, este important să știi când să spui nu alcoolului. Pune paharul jos și îți va fi mult mai bine.

7. Optează pentru alimente cu un conținut scăzut de grăsimi

Cerealele integrale, fructele și legumele au un conținut scăzut de grăsimi și te pot ajuta cu ameliorarea bufeurilor.

8. Echilibrează aportul de hrană crudă și gătită

Alimentele crude sunt necesare organismului pentru energie, în timp ce alimentele gătite ne ajută să ne liniștim.