close

STUDIU. Copiii care merg la culcare la ora 21:00 sunt mai sănătoși

principala_59

Ora de culcare a copiilor este un subiect destul de discutat şi sensibil pentru marea majoritate a părinţilor.

Întrebarea este: la ce oră trebuie culcaţi copiii? Răspunsuri de genul ”când li se face somn”, nu reprezintă în niciun caz o variantă. Cum şi la noi, adulţii, este numai o chestiune de obişnuinţă, iar după vacanţe, când pierdem mai multe nopţi, ne vine greu să revenim la programul normal şi să ne culcăm devreme, la fel este şi la copii.

Dacă se obişnuiesc să se culce la 11-12 noaptea, va fi greu că apoi dintr-odată să îi pui la culcare la ora 20:30 – 21:00. Mai ales că cei mici, sau cel puţin marea lor majoritate, sunt plini de energie şi s-ar juca până cad laţi. Mulţi chiar o fac.

Totul este o chesitune de obişnuiţă. Trecerea la un program sănătos de somn se face treptat, cu răbdare, cu înţelegere, fără să încercaţi să îi obligaţi să adoarmă forţat, ci dezvolatând un obicei sănătos de somn, cu reprize de somn profund şi neîntrerupt, cu rutine ale mersului la culcare, cu poveşti de noapte bună. Programul trebuie stabilit de părinte, în funcţie de vârstă, dar şi de nevoile copilului. Iar ora de culcare trebuie să fie cât mai devreme, spun specialiştii.

Citește și:   10 exerciții SIMPLE pentru DEZVOLTAREA INTELIGENTEI

De la urbanlifestyle.ro aflăm că la Murdoch Children’s Research Institute din Melbourne, Australia s-a desfăşurat un studiu în acest sens, iar principala concluzie a fost că acei „copii culcaţi devreme sunt mai sănătoşi, iar părinţii lor sunt mai puţin nervoşi”.

Acest studiu a început în anul 2004, şi a cuprins studiul a mii de familii cu copii, începând de a vârsta de 2-3 ani şi până la 8-9 ani.

Concluzia studiului a fost că ora ideală pentru culcare este 9:00 pm, pentru copiii de vârstă şcolară, al căror nivel de melatonina (hormon care ajută creierul să se relaxeze şi să adoarmă) ajunge la cote maxime în jur de ora 8 pm.

„Somnul este o componentă importantă a sănătăţii minţii, dar şi a dispoziţiei. În cazul copiilor, somnul este strâns legat şi de problemele comportamentale, dar şi de autocontrol”, precizează şi medicul Wendy Sue Swanson, pediatru la cel mai mare spital de pediatrie din Seattle. „Iar în cazul mamei, al părinţilor, atunci când copiii se culcă devreme există timp pentru a face lucrurile pe îndelete, dar şi senzaţia de control asupra lucrurilor, ceea ce conferă încredere”, completează medicul.

Citește și:   18 fotografii amuzante care arată cum și unde adorm cei mici

Jon Quach, principalul autor al acestui studiu, afirmă: „mămici şi tătici, cu cât îi culcaţi mai devreme pe copii, cu atât sunteţi mai sănătoşi şi din punct de vedere mintal”.

Concluzia finală după ce au fost centralizate toate informaţiile legate de somn, stil de viaţă, comportament, stare de sănătate, a fost că în familiile în care copiii erau culcaţi la ora 21:00 există „o stare de sănătate generală mai bună, asociată cu o calitate a vieţii mai ridicată”, precum şi „o stare a sănătăţii mintale mai bună”.

Durata somnului este iarăşi un subiect important, iar potrivit U.S. Naţional Sleep Foundation copii preşcolari cu vârste între 3-6 ani, ar trebui să doarmă între 10-13 ore, iar şcolarii între 9-11 ore.

Copiii, în general, iubesc rutina, iar capacitatea lor de adaptare la reguli legate de programul de somn, este mare.

Ceea ce ar fi însă bine să se respecte pentru o bună rutină a somnului sunt câteva reguli simple:

Citește și:   Deşi au tenul închis, acest cuplu are trei copii albi! Cum a fost posibil?

– copilul trebuie să îşi fi consumat energia peste zi, prin activităţi care să implice şi mişcare
– de la momentul cinei trebuie să treacă cel puţin o oră înainte de a merge la culcare
– crearea unui mic “ritual” înainte de culcare: băiţa de seară, spălat pe dinţi, o poveste şi somn de voie.
– temperatura din încăpere să fie ideală pentru somn
– se exclud variantele de adormire cu telefonul mobil, tabletă sau televizor, care afectează capacitatea copilului de a-şi reduce singur activitatea.

sursa

Leave a Response