close

Iată 6 moduri neașteptate în care mirosul îți afectează mintea

Receptorul olfactiv sau receptorul de miros e o proteină care leagă moleculele de miros care joacă un rol central pentru simțul olfactiv. Conform cercetărilor, în timp ce iepurele are 100 de milioane de receptori olfactivi, iar un câine 220 de milioane, oamenii au doar 5 sau 6 milioane de receptori olfactivi. Cu toate acestea, numărul mic de receptori olfactivi pe care îl au oamenii sunt suficienți pentru a deține controlul asupra vieții noastre. Iată modul în care simțul mirosului îți afectează creierul și îți schimbă atitudinea:

 

1. Îți îmbunătățește simțul gustului

Simțul gustului ne spune dacă mâncarea e sărată, amară, acră, dulce sau aromată. Nasul nostru știe cel mai bine dacă mâncarea e delicioasă sau nu. Miroase mâncarea în timp ce mâncăm și trimte mesaje creierului nostru pe care le combinăm cu receptorii de gust și astfel experiența e îmbunătățită.

 

2. Te face să fii mai atrăgător

Cu toții cumpărăm parfumuri cu scopul a fi mai atrăgători pentru ceilalți. Ceea ce nu știm e că nu mirosul în sine e cel care atrage oamenii. Un studiu recent arată că persoanele care se dau cu parfum sunt mai încrezătoare în propriile forțe și pur și simplu radiază din interior și din exterior.

 

3. Îți permite să călătorești în timp

Mirosul declanșează amintiri și emoții legate între ele. Ne dau sentimentul că ne întoarcem în timp. Există studii conform cărora mirosul activează emoții mai intense decât o imagine. După ce au trecut luni de zile, pierdem 50% dintre amintirile vizuale, majoritatea amintirilor legate de miros rămân cu noi chiar și un an.

 

4. Ne influențează starea de spirit

Nu numai că ne aduce aminte de lucruri din trecut, dar declanșează și emoții și stări de spirit. Totul se petrece în subconștientul minții noastre. Uneori, nu înțelegem de ce devenim brusc anxioși sau nervoși. Acesta e principiul pe care se bazează aromoterapia. Există mirosuri care ne relaxează și ne fac să ne simțim fericiți.

 

5. Poate să te scoată din minți

Oamenii care nu pot mirosi nimic sau au un simț mai puțin dezvoltat al mirosului prezintă un risc mai mare să sufere de depresie. Acest lucru se datorează conexiunii puternice dintre mirosuri și emoții. Dacă nu putem simți mirosuri, nu avem nici atâtea amintiri și emoții.

 

6. Te poate face să cumperi mai mult

Unele mărci de mașini le adaugă și mirosuri noi pentru a face clienții să le cumpere. Este o tehnică de marketing care se bazează pe convingerea prin simțul mirosului. Cafenelele și patiseriile lasă ca mirosul să ne vină pe la nas intenționat. Știu ce fel de miros să folosească pentru a convinge creierul nostru să cumpere un anumit produs.