close

Dilema Secolului: Banana Îngraşă Sau Ajută la Slăbit?

screenshot_9

O banana de marime medie contine in jur de 105 calorii, 90% provenind din carbohidrati. Majoritatea carbohidratilor din bananele coapte e reprezentata de zaharuri: sucroza, glucoza si fructoza. Bananele contin, de asemenea, antioxidanti si compusi benefici, cum ar fi dopamina si catechina.

Ce contine o banana de marime medie
– 
potasiu: 12% din DZR (doza zilnica recomandata)
– vitamina B6: 20% din DZR
– vitamina C: 17% din DZR
– magneziu: 8% din DZR
– cupru: 5% din DZR
– mangan: 15% din DZR
– fibre: 3.1 grame.

Tipul de carbohidrati depinde in general de cat de coapta e banana. Bananele verzi, necoapte sunt bogate in amidon si amidon rezistent, in timp ce bananele galbene, coapte contin in cea mai mare parte zaharuri. Amidonul rezistent se comporta ca fibrele solubile si are numeroase beneficii pentru santate, inclusiv scaderea greutatii si scaderea nivelului de zahar in sange. Amidonul rezistent poate de asemenea incetini absorbtia zaharurilor din alimente, ceea ce mentine nivelul normal al glicemiei si ajuta la senzatia de satietate.
Cu numai 105 calorii, o banana furnizeaza 12% din necesarul zilnic de fibre al organismului. Fibrele sunt foarte importante pentru un tranzit intestinal corect, jucand un rol important in sanatatea sistemului digestiv. In plus, consumul unor cantitati mari de fibre reduce riscul bolilor de inima, bolilor diverticulare si riscul pentru unele tipuri de cancer.

Banana in curele de slabire
ba

Citește și:   Taie o felie de roșie și ține-o pe față timp de 3 secunde- vei vedea efectul incredibil!

Si ca sa raspundem la intrebarea care ne framanta pe multi dintre noi, aflati ca o cantitate mare de fibre este corelata cu reducerea greutatii corporale. Un studiu a masurat aportul caloric pentru 252 de femei timp de 20 de luni. S-a descoperit ca pentru fiecare gram de fibre suplimentar consumat zilnic, greutatea corporala a scazut cu 0,25 kg.
Efectul s-ar datora efectului de satietate dat de fibre, ceea ce ar duce la scaderea numarului de calorii consumate pe termen lung.
Bananele sunt sanatoase si hranitoare, nu este niciun dubiu in aceasta privinta. Majoritatea bananelor au un indice glicemic mic spre mediu si nu ar trebui sa determine cresteri bruste ale glicemiei in comparatie cu alte alimente bogate in carbohidrati.
Desi nu exista studii care sa examineze direct efectele bananelor asupra greutatii corporale, acestea detin mai multe proprietati care sa le eticheteze drept alimente prietenoase cu greutatea. In concluzie, daca incerci sa slabesti, nu exista niciun motiv pentru care sa elimini banana din alimentatia ta.

Citește și:   6 tipuri de haine care iti evidentiază atuurile!

via – nutritie.bio

Leave a Response