close

6 lucruri mărunte pe care trebuie să le schimbi începând de AZI dacă vrei să îți îmbunătățești considerabil viața

Obiceiurile sunt mecanisme puternice care pot îmbunătăți calitatea vieții tale în numai un minut. Unii spun că e suficient să îți acorzi 21 de zile pentru a începe un obicei și a-l integra în rutina ta zilnică. Cu toate acestea, este ușor ca viața să ne distragă atenția și să ne mențină ocupați, astfel că nu reușim să avem mereu o viață de calitate. Iată 6 lucruri pe care trebuie să le schimbi la tine ca să trăiești mai mult și mai bine:

 

1. Ține cont de regula referitoare la apă

Primul pahar de apă pe care îl bei imediat după ce te trezești oferă corpului tău un mod energic de a începe ziua. Dimineața, corpul tău e deshidratat după 7, 8 ore de somn iar acest lucru duce la oboseală. Ca să nu uiți să bei apă imediat ce te-ai sculat din pat, așează paharul chiar pe noptieră, lângă pat.

 

2. Rezolvă prima oară cele mai importante treburi 

Mulți dintre noi ne trezim că avem o listă interminabilă de lucruri de făcut, dar până și pentru asta există o soluție. Rezolvă cele mai importante și cele mai grele lucruri dimineața. Astfel, ne acordăm o recompensă psihologică ducând la bun sfârșit lucruri pe care nu ne dorim să le facem. Elimini orice obstacol de dimineață și ești liber să îți continui ziua așa cum dorești.

 

3. Zâmbește oricând ai ocazia

Cercetătorii au dovedit că un bebeluș zâmbește chiar din momentul în care se găsește în burta mamei. Din nefericire, mulți dintre noi nu mai zâmbim atât de des pe măsură ce înaintăm în vârstă. Un copil zâmbește în medie de 400 de ori pe zi și doar o treime dintre adulți zâmbește mai mult de 20 de ori pe zi.

 

4. Mărește doza de vitamina D

Studiile arată că depresia, tulburările legate de schimbarea anotimpurilor și insomnia pot fi o consecință a lipsei de vitamina D. Începe să se producă activ atunci când corpul nostru este expus la soare. Când vedem soarele, corpul nostru produce serotonină, hormonul fericirii. Vitamina D ne ajută să rezistăm bolilor psihice și fizice.

 

5. Menține creierul activ

E la fel ca în cazul corpului nostru, cu cât îl antrenăm mai mult, cu atât funcționează mai bine. Capacitatea de memorare, abilitățile de atenție și viteza gândirii pot fi îmbunătăție prin antrenarea lor. Gândirea logică și abilitățile de învățare vor fi și ele îmbunătățite. Impune-ți limite de timp și încearcă să ții cont de ele. Învață lucruri noi și încearcă să petreci cât mai puțin timp în fața calculatorului.

 

6. Nu uita de postură

Să stai în aceeași poziție 8 ore pe zi nu este o postură naturală. Poate duce la congestionarea sângelui în partea inferioară a corpului, iar picioarele tale se vor umfla. Ia câteva pauze de la statul pe scaun, plimbă-te prin cameră și fă mișcare. Așează toată talpa pe podea și nu încrucișa picioarele atunci când stai pe scaun. Încearcă să distribui greutatea corpului în mod egal.