close

5 greșeli comune pe care oamenii le fac atunci când vor să slăbească – nu mai face aceste lucruri niciodată dacă vrei să slăbești cu adevărat

Majoritatea oamenilor știu că dacă doresc să piardă în greutate trebuie să consume mai puține calorii și să facă exerciții în mod regulat. Printre lucrurile pe care ar trebui să le faci sunt și lucruri pe care nu ar trebui să le faci, iar aceste greșeli pot opri sau chiar pot inversa progresul.

 

1. Nu citești etichetele

Multe mâncăruri ambalate au supoziții sănătoase pe partea din față a ambalajului care te păcălesc să crezi că sunt de fapt bune pentru tine. Dar dacă verifici eticheta nutrițională vei vedea că majoritatea acestor afirmații nu sunt susținute de nicio informație factuală.

Există, de asemenea, o mulțime de zahăr care se ascunde între ingrediente deseori deghizat sub cuvinte care se termină cu: fructoză, glucoză, dextroză, maltoză și zaharoză. Știai că o singură porție de chips-uri este de numai 13 până la 16? Există cu siguranță mai multe decât atât, chiar și în cea mai mică pungă.

 

2. Te cântărești prea des

Este important să îți amintești că o pierdere în greutate sănătoasă și de succes este un proces lent. Numărul real de pe cântar poate fi afectat din motive diferite de la o zi la alta, de exemplu fluctuațiile de greutate naturală în timpul ciclului menstrual sau obținerea de mușchi prin antrenament.

Atunci când nu vezi rezultatele pe care le dorești, s-ar putea să te descurajezi și să consumi mai multă mâncare, ceea ce ar putea determina o stagnare a procesului de slăbire. Dacă într-adevăr trebuie să te cântărești pentru a te menține motivat, nu o face mai mult de o dată pe săptămână sau chiar o dată la 2 săptămâni.

 

3. Te concentrezi pe cardio și nu faci exerciții de forță

Poți spune cu siguranță că un singur exercițiu este mai bun decât niciun exercițiu, dar dacă faci cardio și ai dus un stil de viață sănătos în general, totuși pierderea în greutate nu este la fel de vizibilă pe cât crezi că ar trebui să fie. Exercițiile de rezistență nu numai că te ajută să îți construiești mușchii, dar îți ajută și metabolismul.

Combină cardio și antrenamentul de rezistență pentru rezultate optime. Poți să le faci în zile diferite sau chiar în aceeași zi, dacă ai suficient timp.

 

4. Uiți de zahărul și de caloriile din băuturi

Știi cât de mult zahăr are băutura ta preferată de la Starbucks? Cele mai populare băuturi Starbucks au între 40 g și 60 g de zahăr! Este de 2-3 ori mai mare decât cantitatea maximă pe care ar trebui să o consumi într-o zi – și asta e doar dintr-o băutură!

Sucul, băuturile de fructe, berea și vinul sunt de asemenea pline de carbohidrați și calorii care totuși te fac flămând deoarece centrele de apetit din creier nu reacționează la calorii lichide la fel ca la calorii din alimente.

 

5. Sari peste mese

Probabil cea mai frecventă greșeală pe care o fac oamenii atunci când încearcă să piardă în greutate este să sară peste micul dejun sau cină. Ar putea părea logic la început: crezi că dacă reduci consumul de calorii în acest fel, vei slăbi mai repede.

Cu toate acestea, sărind peste mese nu numai că îți încetinești metabolismul, dar de asemenea îți creezi mult mai multe oportunități de a gusta și de a mânca mai târziu.