close

10 exerciții SIMPLE pentru DEZVOLTAREA INTELIGENTEI

screenshot-9

„Neurobic” este un nou tip de exercițiu, care s-ar traduce ca un fel de „sală pentru creier”. Practic, acesta descrie o serie de exerciții mintale care implică toate cele cinci simțuri: tactil, vizual, auditiv, gustativ și olfactiv. Aceste exerciții stimulează creșterea conexiunilor neuronale în diferite părți ale creierului, întărește sistemul nervos și stimulează producerea de nutrienți în creier care îți vor dezvolta memoria.

Ai devenit curios? În continuare îți vom prezenta zece cele mai ușoare și în același timp surprinzătoare exerciții care îți vor dezvolta notabil psihicul.

1. SPALĂ-TE PE DINȚI CU CEALALTĂ MÂNĂ

Științific vorbind, suprafața corticală – sau învelișul creierului – crește în grosime dacă ne folosim mai des de zona non-dominantă a creierului.

EXERCIȚIU: Trebuie doar să te speli pe dinți cu mâna cealaltă, adică în cazul în care ești dreptaci, cu mâna stângă și invers. Încearcă să te folosești de aceeași mână și pentru a deschide tubul de pastă de dinți și pentru a o aplica pe periuță.

2. FĂ DUȘ CU OCHII ÎNCHIȘI.

Senzațiile tactile activează diferite părți ale creierului. Din cauza nervilor terminali din degetele tale, poți simți texturi care sunt invizibile pentru ochi.

EXERCIȚIU: Încearcă să dai drumul la duș, la temperatura și presiunea potrivită, bazându-te doar pe instinct și memorie– apoi fă duș cu ochii închiși. Folosește-ți doar senzațiile tactile, dar fii atent să nu te rănești!

Citește și:   Iată motivul surprinzător pentru care avem cu toții o mică scobitură sub nas

3. SPARGE RUTINA DE DIMINEAȚĂ.

Numeroase studii demonstrează că amestecând sarcinile de zi cu zi crește, în timp, grosimea cortexului și se dezvoltă activitatea creierului.

EXERCIȚIU: Aici ai o gamă largă de opțiuni, în funcție de tabieturile tale. Poți alege să îți plimbi câinele în diferite locuri sau să te îmbraci după ce ai luat micul dejun, ori pur și simplu să schimbi programul radio din mașină.

4. ÎNTOARCE OBIECTELE FAMILIARE CU SUSUL ÎN JOS.

Chiar dacă sună ca o glumă, întoarcerea obiectelor invers provoacă partea dreaptă a creierului să lucreze, astfel vei acorda mai multă atenție formelor și culorilor. În cazul în care privim un obiect familiar în mod normal, partea stângă a creierului are tendința de a ignora unele detalii și astfel ne este distrasă atenția foarte ușor.

EXERCIȚIU: Alege unul sau mai multe obiecte familiare, de acasă și/sau de la birou și întoarce-le cu susul în jos (de exemplu: ceasul de pe perete sau o ramă foto)

5. SCHIMBĂ CONSTANT LOCUL LA MASĂ.

Creierul are nevoie să fie surprins pentru a se dezvolta. În majoritatea familiilor, fiecare membru are „locul său” la masă, dar acest lucru nu este benefic pentru creier.

EXERCIȚIU: Schimbă-ți constant poziția și unghiul din care vezi camera și persoanele de la masă. Vei observa că până și simplul gest de a lua o felie de pâine din coș se va schimba.

Citește și:   Vrei sa ai un par superb in fiecare dimineata?! Trebuie neaparat sa incerci aceste trucuri

6. ÎNCEARCĂ O GAMĂ MAI VARIATĂ DE MIROSURI.

Creierul asociază mirosurile cu o anumită amintire sau acțiune (de aceea, cei mai mulți dintre noi asociază mirosul cafelei cu dimineața). Poți ajuta creierul să își construiască noi căi neuronale prin asocierea de arome neobișnuite (mentă, scorțișoară, vanilie) cu anumite acțiuni de zi cu zi.

EXERCIȚIU: Păstrează lângă pat aroma ta favorită pentru o săptămână. Imediat ce te trezești, inhaleaz-o, apoi începe-ți ziua.

7. DESCHIDE GEAMUL DE LA MAȘINĂ.

„Calul de mare” al creierului sau hippocampusul, este acea regiune din interiorul creierului care, pe lângă faptul că are forma de căluț de mare, este și responsabilă de memorie. Amintirile vor fi mai vii dacă sunt asociate cu mirosuri sau sunete.

EXERCIȚIU: Deschide geamul mașinii și încearcă să recunoști noi mirosuri sau sunete în drumul tău.

8. FII MAI ATENT LA PRODUSELE DIN SUPERMARKET.

În toate supermarketurile, cele mai profitabile produse sunt plasate la nivelul ochiului. Această strategie de marketing, chiar dacă ajută economia, nu are același efect și asupra creierului.

EXERCIȚIU: Oprește-te în zona ta favorită din supermarket și inspectează întregul raft, de sus până jos. Cu siguranță vei observa un produs nou, pe care nu l-ai mai întâlnit înainte. Citește-i lista de ingrediente și gândește-te la el, nu trebuie neapărat să îl cumperi. De fapt, cea mai importantă parte a exercițiului e gata: ți-ai spart rutina și ai aflat informații noi.

Citește și:   Vrei teniși mai albi? Uite cum sa transformi radical încălțăminte îngălbenită!!

9. COMUNICĂ MAI MULT.

Abilitățile cognitive sunt serios afectate de lipsa de comunicare, arată numeroase studii științifice. Printre aceste abilități se numără și: procesarea informațiilor, analiza și rezolvarea problemelor, adaptarea la situații noi, operarea cu numere, etc. Ele sunt, deci, importante!

EXERCIȚIU: Încearcă să comunici mai mult în timpul zilei. Îți e poftă de o cafea? Mergi la o cafenea și comandă una, în loc să o iei de la aparat. Interacționează verbal mai mult, vei ajuta creierul!

10. CITEȘTE ALTFEL!

A citi cu voce tare sau a citi în gând, chiar dacă par acțiuni similare, fac mintea să lucreze complet diferit. Activezi diferite părți ale creierului dacă asculți alte persoane citind sau le citești tu lor.

EXERCIȚIU: Găsește-ți un partener de citit. Lecturează-i acestuia o parte din carte, iar apoi schimbați rolurile. Chiar dacă va dura mai mult să termini o carte, vă veți dezvolta creierul și veți petrece mai mult timp împreună.

Acestea sunt doar zece cele mai ușoare exerciții pentru dezvoltarea inteligenței, cărora le putem face loc în viața noastră de zi cu zi, fără prea mari eforturi. Încearcă-le și tu, nu ai nimic de pierdut!

 

Leave a Response