close

Cum îți strici mașina fără să-ți dai seama

Mașinile sunt un lux pe care mulți oameni nu și-l pot permite, iar dacă ai una (sau mai multe), probabil singura ta dorință este să o îngrijești cât mai bine, astfel încât să nu se strice. Și totuși, chiar și cei mai experimentați șoferi și proprietari de mașini mai dau greș din când în când.

În acest articol, te vom pune la curent cu cele mai frecvente greșeli pe care le faci ca șofer auto, și care ți-ar putea strica mașina, fără ca măcar să-ți dai seama!

1. Schimbi pe mers în timp ce mașina continuă să dea cu spatele

S-ar putea să fii tentat să crezi că schimbarea înapoi pe condus înainte ca mașina să se oprească de tot nu este în totalitate greșită. Dar gândește-te la asta: la doar 4 mph, o mașină medie din ziua de azi exercită mai multă forță decât un glonț trans dintr-o pușcă, iar tu ceri unor mici bucăți de metal să se oprească instantaneu.

Când te gândești la cât de scumpe pot fi reparațiile de transmisie, îți vei da seama de ce este echivalentul cu a te împușca în picior, ceea ce tot extrem de costisitor de îndreptat, așa că e mai bine să ai grijă!

2. Îți umpli radiatorul doar cu apă

Dacă conduci cu greu sau ești blocat în trafic în timpul căldurilor extreme de vară, apa netratată se poate apropia de punctul de fierbere, având în vedere presiunea exercitată de majoritatea sistemelor de răcire. Apoi, dacă apa îngheață în timpul iernii, ea va provoca un dezastru grav pe măsură ce se va întinde, cum ar fi acela de a sparge blocul motorului. Folosește un amestec din 50/50 apă și lichid de răcire, așa cum scrie la carte.

3. Cureți ferestrele colorate cu Windex

Windex conține amoniac și dacă vine în contact cu nuanța de pe ferestrele mașinii tale, acestea se vor decolora. Folosește mai bine un detergent special conceput pentru ferestrele mașinilor. Dacă ai văzut pe cineva în trafic cu ferestre colorate violet, îți vei da seama că a folosit Windex pe ele.

4. Folosești uleiul greșit

Grosimea sau vâscozitatea unui ulei este foarte importantă pentru cât de eficient își face treaba, iar motorul a fost proiectat în jurul unei vâscozități specifice. Cu foarte puține excepții, nu vei vedea nici un beneficiu de la schimbarea vâscozității. Respectă întotdeauna recomandările producătorului.

5. Nu îi acorzi mașinii suficient timp să se încălzească

Uleiul nu se lubrifiază așa cum trebuie atunci când este rece, iar toate acele părți din motor sunt proiectate să funcționeze la un anumit interval de temperatură. Ce se întâmplă atunci când pornești mașina și te deplasezi? Stresezi tot ceea ce se află sub capotă, exact în cele mai vulnerabile momente. Autovehiculele noi se încălzesc mult mai repede, datorită legislației de mediu, dar tot ar trebui să aștepți un minut înainte de a porni și a te opri.

6. Conduci cu ASS

Sistemul automat de pornire / oprire al autovehiculului (ASS) este conceput pentru a-ți face mașina mai economică și a economisi banii pe pompa de combustibil. Utilizarea acestuia va cauza uzura prematură a pieselor.

Mașinile de astăzi au un start mai bun, în încercarea de a compensa acest lucru, iar dacă vei lua două mașini noi și vei dezactiva funcția de pornire/oprire a uneia, iar  a celeilalte nu, cea fără funcție va duce o viață mai lungă și mai fericită. Cu toate acestea, mașina va elimina mai multe gaze cu efect de seră, așadar, alegerea îți aparține.

Șoferia nu este o activitate care se potrivește tuturor oamenilor, însă grija față de mașina ta ar trebui să prevaleze în fața a orice altceva, prin urmare, dacă vrei ca mașina ta să aibă o viață lungă, fii atent să nu mai faci greșelile enumerate mai sus.