Top 10 cei mai inteligenți oameni din istorie. Einstein e pe locul II, iar Newton pe al IV-lea

screenshot

Atunci când vine vorba de inteligență, există diferite medote de măsurare a IQ-ului. Pentru a-i desemna pe cei mai inteligenți oameni din istorie, inginerul din Chicago, Libb Thima, utilizat metodologia COX pentru a prezice IQ-ul.

De menționat că din listă lipsesc, însă, Charles Darwin şi Stephen Hawking, în aceasta fiind incluse personalităţile cu o rată a IQ-ului peste 200. Iată, deci, topul celor 10 cei mai inteligenți oameni din istorie, conform descopera.ro.

1. Lista îl clasează pe Johann Goethe drept cel mai deştept om din istorie, cu un IQ între 210-225. Acesta a creat prima teorie a evoluţiei, de asemenea a pus bazele chimiei şi a fost un geniu literar, abilitate reflectată în opera „Faust”
2. Recunoscutul fizician şi creatorul teoriei relativităţii Albert Einstein este al doilea cel mai inteligent om din istorie, cu un IQ între 160-225
3. Pe locul trei se clasează Leonardo da Vinci, pictorul renascentist, arhitect, muzician, matematician, care a realizat portretul Mona Lisei şi şi-a imaginat elicoptere înainte ca acestea să fie inventate.
4. Issac Newton se clasează pe locul patru. Celebrul fizician şi matematician englez care a formulat teoria gravitaţiei şi legea mişcării corpurilor avea IQ-ul între 190-200.
5. James Maxwell avea un IQ între 190 şi 205, acesta este un recunoscut fizician predecesorul teoriilor lui Einstein. Acesta a dezvoltat teoria radioaţiilor electromagnetice.
6. Rudolf Clausius a fost un fizician german care a creat a doua lege a termodinamicii, de asemenea a fost primul care a sugerat că moleculele sunt realizate din atomi, acesta avea un IQ între 190-205.
7. Nicolaus Copernicus, matematicianul şi astronomul polonez a creat un nou model al Universului poziţionând Soarele în centrul acestuia, IQ-ul acestuia era situat între 160 şi 200.
8. Gottfried Leibniz avea un IQ între 182 şi 205, a fost un filozof german care a adus un aport important în câmpul fizicii şi al limbajului, dezvoltând o nouă lege a mişcării şi o filozofie a limbajului.
9. Cu un IQ între 200 şi 300, Wiliam Sidis este unul dintre copii geniu considerat inspiraţie pentru filmul Good Will Hunting.
10. Thomas Young se situează pe locul zece cu un IQ între 185 şi 200. A realizat descoperiri în cadrul anatomiei umane şi în optică, inclusiv schimbarea formei ochiului atunci când focusează un obiect.

Citește și:   Titanic, dincolo de mit. 10 lucruri neştiute despre cea mai cunoscută tragedie maritimă din istorie