Știai că ovulul alege spermatozoidul potrivit? Află și tu ce au descoperit oamenii de știință

Ovulul întâlnește spermatozoizii, are loc fertilizarea, se formează copiii. De fapt, ovulul alege; după cum credea Scott Gilbert, biolog de dezvoltare la Swarthmore College, „ovulul se angajează într-un dialog cu sperma, mai degrabă decât să o blocheze”. Deci, fertilizarea nu este de fapt o cucerire, ci mai degrabă o cursă echitabilă.

După multă cercetare, s-a dovedit de asemenea că ovulele tind să atragă un anumit tip de spermatozoizi dacă li se dă șansa. Orice cuplu care intenționează să-și extindă familia are întotdeauna în convingerea că sperma se îndreaptă spre ovul.

Așa cum am fost învățați la școală, milioane de spermatozoizi se îndreaptă către o singură celulă de ouă. Când un X întâlnește un X, este o fată, iar când un X întâlnește un Y, e un băiat.

În limbajul simplu, oul a ales deja tipul de spermă pe care îl va primi. După cum a fost cercetat și explicat de către omul de știință Dr. Joseph H. Nadeau, ovulele nu sunt supuse și docile, ci un jucător-cheie în procesul de reproducere.

După cum s-a explicat în cadrul Institutului Pacific de Cercetare Nord-Vest, ovulul este cel care favorizează sau aruncă un spermatozoid și face selecția la nivel celular mai complex.

Legea lui Mendel, prin definiție, este legea segregării. Se mai numește și legea moștenirii, conform căreia fiecare părinte poartă 2 exemplare ale fiecărei gene.

Următorul pas este procesul de „fertilizare aleatorie” în care aceste gene sunt împărțite aleatoriu în gameți care poartă doar o singură copie. Cu toate acestea, studii recente au respins această credință cu totul.

Dr. Nadeau a efectuat două experimente separate care au sugerat o altă teorie. Intenția sa a fost de a produce rapoarte specifice predictibile ale combinațiilor de gene la viitorii copii (bazate pe legile lui Mendel). Cu toate acestea, el nu a reușit.

Ca parte a experimentului său, el le-a dat mai întâi șoarecilor de gen feminin o genă normală și una mutantă care a sporit șansele de a obține cancer testicular. Șoarecii masculi aveau toate genele normale. Rezultatul a fost în concordanță cu legea lui Mendel.

Experimentul 2: de data aceasta, dr. Nadeau a inversat reproducerea. El le-a dat șoarecilor masculi gena canceroasă mutantă, în timp ce femeile aveau toate genele normale. El a fost uimit să vadă ca doar 27% au primit versiunea mutant, în timp ce se aștepta ca aceasta sa fie de 75%.

Ceea ce am învățat cu toții despre versiunile normale și mutante ale lui DND1 în mama și tatăl a fost absolut în afara calculului. Astfel s-a dovedit existența unui mecanism care permite ovulului să aleagă spermatozoidul cu gena normală în loc de gena mutantă.

În termeni științifici, ei o numesc „fertilizare genetică părtinitoare”. Dr. Nadeau a motivat această nouă teorie. El crede că pot exista două posibilități pentru acest lucru.

1. Atracția între spermatozoid și ovul în mare parte implică molecula de acid folic. Metabolizarea vitaminei B sau a acidului folic este diferită la ovul și spermatozoid. Aceste modificări pot fi factorul decisiv pentru atracția dintre spermatozoizi și ovule.

2. Spermatozoizii sunt deja prezenți în tractul reproductiv feminin când se îndreaptă spre ovul. Ovulul nu poate fi dezvoltat pe deplin în acest timp. Există o posibilitate ca ovulul să influențeze această diviziune celulară, astfel încât genele sale să fie, de asemenea, potrivite spermatozoizilor.