close

8 mituri legate de fitness care de fapt îți dăunează sănătății – nu trebuie să mai ții cont de ele dacă vrei să arăți bine

Există atât de multe lucruri pe care să le faci și să nu le faci atunci când este vorba de exercițiile fizice, și uneori este aproape imposibil să știi ce sfat să urmezi și ce sfaturi este cel mai bine să le ignori. Adesea, sfaturile pe care le vei auzi de la o persoană pot contrazice sfatul pe care îl vei auzi de la altcineva și acest lucru poate fi destul de descurajator.

 

1. Cea mai bună perioadă în care trebuie să faci exerciții este dimineața

Acest lucru nu este cu siguranță adevărat. Cele mai bune ore pentru un antrenament sunt orele în care te simți gata să te antrenezi. Nu contează dacă preferi sămergi în sala de sport seara sau dacă preferi să mergi înainte de a te duce la serviciu dimineața, ceea ce contează este consecvența. Studiile arată că nu există o diferență reală între antrenamentele de dimineață și de seară.

 

2. Cele mai bune activități pentru antrenarea creierului sunt puzzle-urile, jocurile și integramele

Integramele, ghicitorile și puzzle-urile nu sunt singura modalitate de a-ți dezvolta creierul. Exercițiile fizice sunt utile atât pentru organism, cât și pentru creier.

Exercițiile care fac fluxul sanguin mai rapid sunt mai bune decât orele petrecute cu rezolvarea ghicitorilor. S-a demonstrat că sportul îmbunătățește în mod semnificativ starea de spirit a unei persoane, funcția de memorie și protejează în fața demenței.

 

3. Poți să nu faci exerciții câteva săptămâni și tot vei fi în formă

Din păcate, nu funcționează în acest fel. Majoritatea oamenilor vor pierde tonusul muscular după doar o pauză de o săptămână de la antrenament. Deci, chiar și atunci când obții rezultatele pe care ți le-ai dorit, nu trebuie să renunți la exerciții.

 

4. Ori maraton ori nimic; alergatul pe distanțe lungi este singura cale

Nu este adevărat, persoanele care preferă distanțe scurte au aceleași condiții de inimă ca și cele care aleargă maratoane întregi. În plus, exercițiile ușoare cum ar fi jogging-ul sau chiar mersul pe jos sunt mai bune pentru organism. Inima și sistemul vascular se pot adapta la antrenamente.

 

5. Băuturile energizante sunt perfecte pentru a te menține hidratat pe parcursul unui antrenament

Băuturile energizante nu sunt altceva decât zahăr cu apă. Experții recomandă să bei apă pură și să îți restabilești nivelurile de energie cu alimente bogate în proteine ​​după un antrenament.

 

6. O bandă de alergat este mai bună decât alergatul în parc

Jogging-ul la aer proaspăt și pe o banda de alergat nu este același, chiar dacă acoperi aceleași distanțe. Alergatul împotriva vântului face ca un grup foarte important de mușchi să funcționeze și arde cu 10% mai multe calorii decât să alergi pe o banda de alergat.

 

7. Antrenamentele intensive te fac să mănânci mai mult

Dacă îți este foame după un antrenament, înseamnă că ceva nu a mers bine. De fapt, exercițiile fizice ar trebui să îți suprime foamea. Asta funcționează la nivel hormonal: producția de ghrelin (hormonul foamei) încetinește și leptina crește.

 

8. Batoanele cu proteine sunt un substitut bun pentru ovăz

Acesta este un alt mit. Un baton de proteine ​​este un aliment prelucrat care necesită mai puține calorii pentru digerare, deci este mai puțin util. Batoanele pot fi doar o gustare, dar nu un substitut pentru fulgii de ovăz sau alte cereale.