close

5 motive pentru care e bine sa faci genuflexiuni in fiecare zi

screenshot-4

Acesta este un exercitiu de baza in orice program pentru antrenori si sportivi. Exercitiul are multe beneficii pentru corp, indiferent de nivelul de performanță.
Genuflexiunile sunt foarte variate, așa că acest exercitiu poate fi practicat zilnic, permițând o recuperare adecvată intre sesiunile de antrenament si fără să ducă la epuizare. Exercitiul te ajuta să-ti atingi orice scop doresti, fie ca vrei muschi puternici pentru un sprint mai rapid sau doar picioare mai slabe!
Iată câteva motive pentru care ar trebui să facem genuflexiuni in fiecare zi:

1. Măresc rezistența si forța musculară.
Genuflexiunile intaresc si fortifica muschii fesieri, tendoanele si cvadricepsul, care au rol esential in mentinerea stabilitatii in timpul miscarii. Exercitiul mareste si puterea de extensie a soldurilor, esentiala pentru sarituri. Genuflexiunile stimuleaza hormonii care contribuie la cladirea muschilor si intaresc intreg organismul. Genuflexiunile cu greutati fortifica intreg corpul si ofera acestuia beneficii anabolice.

2. Definesc mușchii picioarelor si ai posteriorului.
Genuflexiunile pun in miscare cvadricepsul, tendoanele si muschii fesieri. Exercitiul clasic este o modalitate rapida de a construi muschi si coapse ferme, tonifiate. Faptul ca te “deformezi” daca ridici greutati este un mit, asa ca nu te feri sa faci genuflexiuni cu greutati.

Citește și:   12 tatuaje ciudate inspirate de fotbal!

3. Măresc mobilitatea șoldurilor și a gleznelor.
Genuflexiunile simple sunt o modalitate foarte buna de a mari mobilitatea soldurilor si a gleznelor, contribuind la reducerea durerilor lombare si a durerilor de genunchi. Atata timp cat sunt facute corect, genuflexiunile reprezinta o modalitate sigura si eficienta de a mari mobilitatea fara efecte secundare asupra articulatiilor.

4. Intaresc si tonifica centrul de greutate. genuflexiuni
Genuflexiunile cu greutati forteaza centrul de greutate sa stabilizeze corpul pe parcursul exercitiului. Muschii abdominali transversali si inferiori sunt intens implicati in aceasta miscare, ducand la un abdomen mai plat si mai puternic! Un centru de greutate puternic si solid te ajuta sa previi riscul unei accidentari.

5. Imbunatatesc postura corpului.
Indiferent ca practici genuflexiuni cu greutati sau clasice, te vei baza pe muschii superiori ai spatelui (romboidul si trapezul superior/inferior) pentru stabilizarea corpului pe parcursul exercitiului. Intaresti astfel muschii care raspund de o pozitie adecvata a corpului.

Sursa

Leave a Response