close

Te ajută să slăbești rapid și încetinește procesul de îmbătrânire – încearcă și tu dieta bazată pe un concept care a luat Premiul Nobel!

Un cercetător japonez numit  Yoshinori Ohsumi a descoperit un mod de a mânca care ne ajută să rămânem tineri și sănătoși. A fost atât de inovator, încât a primit Premiul Nobel pentru Fiziologia Medicinei în 2016. Dacă ne înfometăm pentru un timp, celulele reciclează tot ce este vechi și nefolositor și devin tinere. e un pont care te va ajuta pentru că trebuie să modifici doar un singur obicei culinar.

 

1. Ce este o fereastră de dietă

Perioada de timp în care mâncăm se numește fereastră de dietă O persoană care se scoală la 7 și ia micul dejun peste o oră începe fereastra de la ora 8. Dacă ia cina între ora 8 și 10 seara, fereastra durează între 12 și 14 ori pe zi. Persoanele care mănâncă între 8 dimineața și 8 seara sunt mai puțin sănătoase decât cele care mănâncă de la 8 dimineața la 2 după-amiaza. Atunci când fereastra e mai scurtă, riscul de a face diabet, anemie sau obezitate e mai scăzut.

 

2. Ce se întâmplă atunci când comprimi fereastra?

Restricția de timp te ajută să slăbești. De aceea, corpul arde mai multe grăsimi noaptea și senzația de foame scade precum și cantitatea de energie. Fereastra metabolică mică e importantă pentru că

  • te protejezază de razele ultraviolete, de cancerul de piele și de îmbătrânirea pielii
  • riscul de cancer la sân scade
  • scade tensiunea
  • scade riscul apariției bolilor cardiovasculare
  • dormi mai bine

 

3. De ce e atât de important momentul mesei?

E important să alegi momentul potrivit pentru a lua masa. Dacă mănânci seara, ceasul biologic își pierde ritmul. Ești obosit dimineața, iar nivelul de cortizol e scăzut. Corpul se trezește în timpul zilei. Dacă nivelul de cortizol crește în timpul serii, suntem activi și ne e foame, chiar dacă corpul are nevoie de somn. Astfel, riscul de diabet, obezitate și depresie crește.

 

4. Cum să îți construiești programul

  • trezește-te la 6 sau la 7 dimineața, când e lumină afară
  • ia micul dejun la 30 sau 60 de minute după ce te-ai trezit
  • începe munca la 2, 3 ore după ce te-ai trezit
  • mănâncă mai mult la micul dejun decât la prânz
  • micșorează fereastra la 6, 8 ore, fără a modifica numărul de calorii
  • persoanele care mănâncă mai mult la micul dejun decât la prânz slăbesc mai ușor decât cei care procedează invers

 

5. Cum să te lupți cu foamea

Nivelul hormonului de foame atinge cote maxime în sânge la ora 8 dimineața, 1 după-amiază și 7 seara. Obișnuiește-te să iei pauze mari între mese, iar corpul tău se va obișnui cu asta. La orele de vârf, în care îți vine să mănânci cât un elefant, poți să consumi fructe și legume. După o săptămână, corpul tău se va obișnui, apetitul tău va scădea, vei dormi mai bine și te vei trezi bine dispusă.

 

 

11 mai