close

Somnul suficient e esențial pentru sănătate – corpul tău se regenerează complet în timpul somnului de noapte

Somnul este una dintre activitățile cărora trebuie să le acordăm mare atenție pentru că sănătatea noastră depinde de ele. De aceea, în acest post îți prezentăm câteva informații care explică de ce sănătatea noastră se îmbunătățește în timp ce dormi suficient și bine. Somnul de noapte nu se compară cu cel din timpul zilei, așa că e bine să ții întotdeauna cont de asta:

 

1. Sistemul imunitar e îmbunătățit când dormim

Cei care dorm un număr mai mare de ore sunt mai puțin susceptibili să se îmbolnăvească pentru că au sistemul imunitar mult mai puternic. Cei care dorm mai puțin decât e necesar prezintă un risc mai mare să fie deprimați și sunt mai vulnerabili la boli.

 

2. Când dormim, mintea este regenerată

Un somn bun de noapte îmbunătățește abilitățile de învățare și permite o mai bună încorporare a cunoștințelor. Mintea noastră are nevoie de somnul nocturn pentru a se reface.

 

3. Lipsa somnului este dăunătoare

Când dormim câteva ore pe noapte poate fi dăunător pentru sănătatea noastră, dar nici atunci când dormim prea mult nu este sănătos și poate fi un indicator al diferitelor boli.

4. Somnul odihnitor face bine inimii

Potrivit experților, un somn zilnic de 45 de minute este extrem de benefic pentru sistemul cardiovascular, deoarece tensiunea arterială se menține mică și problemele de hipertensiune arterială sunt reduse. Când dormim, corpul nostru funcționează pentru bunăstarea noastră.

Când dormi, melatonina din corp este activată, un hormon care lucrează în beneficiul nostru. Secreția hormonului reglează ceasul biologic, previne obezitatea și diabetul, întârzie îmbătrânirea, are funcții antioxidante și antiinflamatoare.

5. Somnul slăbește

Leptina este hormonul responsabil senzația de plenitudine transmisă creierului. Dacă nu dormi bine, nivelurile acestuia sunt reduse, în timp ce crește nivelul ghrelinului, hormonul responsabil pentru stimularea apetitului. În consecință, dacă nu dormi bine, vei simți o dorință mai puternică de a mânca.

 

6. Când dormi, hormonii sunt echilibrați

Somnul odihnitor de noapte ajută la secretarea hormonului de creștere care are un rol major în procesul anti-îmbătrânire. Dacă vrei să arăți mereu mai tânără cu câțiva ani, asigură-te că te odihnești suficient.

 7. Somnul întinerește pielea

În timpul odihnei, pielea se regenerează și reparare. Estrogenul, hormonul responsabil pentru creșterea părului, care ajută la menținerea fermității pielii și previne apariția precoce a ridurilor ajunge la cele mai înalte niveluri în timpul somnului.

Somnul induce producția de colagen care formează o barieră în piele împotriva substanțelor toxice, ajută la menținerea pielii hidratate și este responsabil pentru elasticitatea și fermitatea pielii.

 

 

 

06 iunie