close

Seminţele de chia: beneficii pentru sănătate şi contraindicaţii

chia-seeds_625x350_51444455626

Seminţele de chia sunt bogate în grăsimi, în omega 3, şi pot avea diverse utilizări în bucătărie. Chiar şi uleiul de chia are o valoare nutriţională ridicată. Atât seminţele, cât şi uleiurile, pe lângă omega 3, conţin cantităţi importante de antioxidanţi şi aminoacizi.

Aceste produse pot fi consumate ca atare sau folosite în diverse preparate. Crude, reprezintă o sursă importantă de fibre şi omega 3. Totodată pot fi consumate în suc de fructe şi apǎ sub formă de chia fresh.

Datorită beneficiilor importante pe care le au asupra sănătăţii, seminţele de chia au fost incluse în categoria „superalimentelor”. Ajută organismul să reţină fluidele şi electroliţii, se transformă în gel în stomac şi în acest fel încetineşte transformarea carbohidraţilor în zahăr şi, în acelaşi timp, ajutǎ la dezvoltarea muşchilor şi a altor ţesuturi. Chia este o sursă de proteină şi bor care ajută la absorbţia de calciu. Aceste seminţe, trasformate în gel, pot înlocui uleiul şi alte grăsimi în multe reţete. De asemenea, gelul poate fi adăugat în sosuri, în jeleuri şi în dulciurile preparate în cuptor. Gelul este foarte uşor de obţinut. Se pun seminţele într-un recipient de plastic, după care se toarnǎ apă peste ele şi se mixeazǎ timp de câteva minute. Gelul poate fi păstrat în frigider timp de două săptămâni.

Citește și:   Ce pericole te pasc dacă nu iei în serios relaţia ta de cuplu!

Beneficiile seminţelor de chia

scad tensiunea arterială şi sunt bune pentru sănătatea sistemului cardiovascular datorită acizilor graşi pe care îi conţin;

diabeticii ar trebui să le includă în dieta lor, întrucât au capacitatea de a stabiliza nivelul zahărului din sânge;

proprietăţile lor antiinflamatorii sunt benefice pentru persoanele care suferă de artrite;

seminţele de chia cresc metabolismul şi îmbunătăţesc masa musculară. Tocmai de aceea sunt recomandate de nuutriţionişti pentru eliminarea kilogramelor în plus;

ajută la îmbunătăţirea funcţiei creierului datorită acizilor graşi componenţi;

seminţele sunt cunoscute pentru capacitatea de a creşte producţia de energie care te ajută să îţi îndeplineşti sarcinile de zi cu zi fără să oboseşti sau să te simţi stresat;

– de asemenea, aceste alimente îmbunătăţesc rezistenţa în cazul în care sunt consumate în mod regulat, ceea ce înseamnă că persoanele active pot beneficia de pe urma lor;

– omega 3 din seminţele de chia ajut la menţinerea sănătăţii inimii. Aceleaşi grăsimi sunt esenţiale pentru absorbţia unor vitamine precum A, D, E, K;

– proteinele şi calciul din seminţe îmbunatatesc dezvoltarea musculaturii, întăreşte oasele ceea ce înseamnă că vei avea un corp armonios dacă faci şi exerciţii fizice în mod regulat;

– antioxidanţii împreună cu mineralele şi vitaminele te menţin tânăr şi îmbunătăţesc sănătatea părului şi a pielii;

– consumul de apă în care au fost înmuiate seminţele ajută la curăţarea sistemul digestiv prin eliminarea resturilor din intestine. De asemenea fciliteaz eliminarea toxinelor din tractul digestiv;

– pentru că absorb apa, după consumarea lor, o persoană va fi hidratata pentru o perioadă mare de timp prin reţinerea electroliţilor prezente în fluidele corpului;

 

Consumul zilnic a doua linguri de seminţe de chia te ajută să rămâi sănătos şi în formă. Însă dacă vrei să le consumi crude ar trebui să stai de vorbă cu medicul de familie pentru a contracara eventualele efecte negative, precum problemele gastrointestinale, alergii, etc. Cu atât mai mult, femeile însărcinate sau cele care alăptează sau persoanele a căror stare de sănătate este precară ar trebui să stea de vorbă cu un specialist înainte de a le include în dieta lor.


Efectele negative ale seminţelor de chia

– au fost persoane care a acuzat unele probleme gastrointestinale după ce au mâncat semninţe de chia;

anumiţi oameni pot avea alergii la acest produs;

pot scădea tensiunea sistolică, astfel că persoanele hipotensive trebuie să stea departe de ele;

gravidele şi femeile care alăptează ar trebui să evite consumul de seminţe de chia, întrucât nu s-au efectuat studii care să demonstreze că pot fi consumate şi în aceste situaţii.

pentru e evita supradozarea, este indicat să nu consumi chia dacă iei suplimente nutritive care conţin vitamina B17.

– cere sfatul medicului înainte de a consuma chia dacă iei medicamente sau alte tipuri de suplimente alimentare.

Sursa: seedguides.info

 

Leave a Response