close

Postul de 12 ore care te Scapă de Kilogramele în Plus!

istock_000017746132small1

Dr. Michael Mosley, creatorul dietei 5:2 este de părere că poţi slabi cu perioade de post intermitent. Postul, în viziunea doctorului, nu presupune să te abţii de la mâncare, ci doar să-ţi restricţionezi caloric mesele si să le consumi intr-un anumit interval, lăsând o fereastră de 12 ore între ultima şi prima masă.

Ce inseamna asta?

Daca ai luat ultima masa la ora 20:00 in ziua precedenta, nu mai ai voie sa consumi niciun fel de aliment pana a doua zi la ora 8:00.
Intr-un studiu publicat in The American Journal of Clinical Nutrition se arata beneficiile postului intermitent. Participantii la studiu au fost impartiti in doua grupe: un grup a consumat un numar de calorii necesar pentru a-si mentine greutatea in cadrul a trei mese pe zi iar celalalt grup a consumat acelasi numar de calorii intr-un interval de timp restrictionat. Acestora din urma li s-a modificat compozitia corporala, observandu-se o reducere semnificativa a valorilor procentuale de grasime.

Citește și:   Cum să alegi roșiile fără chimicale! Toată lumea trebuie să știe asta

Un studiu mai nou, realizat de catre cercetatorii de la Salk Institute arata rezultate similare, de aceasta data obtinute pe soareci. Soarecii care au consumat alimente bogate in grasimi, dispuse intr-un interval de timp de doar 12 ore au reusit sa se pastreze mai sanatosi si mai slabi decat cei care au consumat aceleasi alimente fara a tine cont de aceasta ferestra. Aceleasi rezultate au fost obtinute indiferent de tipul alimentelor consumate, fie ele bogate in grasimi sau zahar. Soarecii obezi pusi pe dieta postului intermitent de 12 ore au pierdut 5% din greutatea corporala in doar cateva zile.

postul-de-12

Cum sa tii postul intermitent de 12 ore?

Este foarte simplu sa urmezi aceasta abordare. Nu trebuie decat sa calculezi un interval de 12 ore de la ultima masa. Spre exemplu, daca ai luat cina la orele 20:00, nu trebuie sa mai consumi niciun aliment, nici macar o gustare, pana a doua zi la orele 8:00. Cele trei mese principale ale zilei se consuma in aceast interval, punandu-se accent pe o dieta echilibrata si sanatoasa: legume, salate si fructe, cereale integrale, proteine slabe si grasimi bune.

Citește și:   Greșeli pe care le facem atunci când suntem la dietă

Leave a Response