close

Parti importante ale legumelor si fructelor pe care nu le consumam, afla care sunt acestea!

fructe

COJILE DE MAR

Coaja de mar contine si mai multe fibre si vitamine decat pulpa fructului. Quercetina este un important antioxidant care aduce beneficii pentru plamani si creier.

FRUNZELE DE SFECLA

Sfecla a fost cultivata mai intai pentru frunzele lor, dupa The Complete Leafy Greens Cookbook/Cartea de Bucate Completa a Legumelor cu Frunze Verzi. Gatiti-le pentru fibre, calciu, fier, si multe altele, plus gramezi de vitamina A si K. Asteptati-va la un gust pe jumatate sfecla, pe jumatate kale(varza furajera), in intregime gustoasa.

COAJA DE PORTOCALA
portocala

in coaja portocalei si a altor citrice exista o substanta ce poate avea un efect de micsorare a colesterolului, efect mai puternic si decat unele medicamente, potrivit unui studiu facut in 2004.Iar ompusii, Deasemenea au puteri protectoare impotriva bolilor de inima si a inflamatiilor. Razuieste-o sau da aroma cu bucatele de coaja felurilor tale favorite de mancare! ideal ar fi ca fructele sa provina dintr-o sursa sigura.

FRUNZELE DE NAP/GULIE
nap

În alimentație se poate folosi atât rădăcina cât și frunzele sale. Rădăcina de nap complementează de minune alimente ca varza, păstârnacul, morcovii sau cartofii, în special în salate.
Frunzele de nap se utilizează împreună cu alte legume verzi în supe sau tocane sau ca atare, în salate dacă le puteți tolera gustul ușor amar. Conform unor studii recente, se pare că gustul lor amărui se datorează conținutului ridicat de calciu – frunzele de nap conțin de patru ori mai mult calciu ca varza sau orice altă legumă cruciferă. Pe lângă calciu, napul mai este un furnizor de minerale esențiale ca fier, cupru și mangan.

Citește și:   10 trucuri ce-ți vor ușura viața rapid!

COAJA CARTOFULUI
cartof

Coaja de cartof este foarte nutritiva, desi nu prea se stie acest lucru. Numai coaja unui singur cartof de marimea unui pumn poate oferi jumatate din cantitatea de fibre solubile recomandata zilnic si tot jumatate din cele de potasiu, fosfor, fier, zinc si vitamina C. Spala-i bine si apoi fierbe-i / coace-l si consuma-i cu tot cu coaja in diferite forme – la salate, cu ulei de masline, sau sub forma de piure.

Leave a Response