close

Iată cum poți dormi în poziția preferată fără ca acest lucru să îți afecteze sănătatea!

Doctorii spun că până și poziția noastră preferată în care obișnuim să dormim ne poate afecta grav sănătatea. Cu toate acestea, nu trebuie să îți schimbi complet obiceiurile pentru a avea o stare de sănătate bună, ci doar să faci unele corecturi. În continuare, îți oferim câteva sfaturi ale specialiștilor care te ajută să dormi în pozițiile tale preferate fără ca asta să aibă efecte grave asupra sănătății tale:

 

1. Dacă dormi pe o parte

Cercetătorii au descoperit că lichidul cerebrospinal elimină mai rapid toxinele dacă dormim pe o parte. Scade numărul migrenelor și riscul de a face Alzheimer sau Parkinson. Atunci când dormi pe o parte, scapi de arsurile la stomac, dar crește presiunea pusă asupra ficatului.

  • Doctorii recomandă să dormim pe o parte atunci când avem probleme digestive, iar circulația sanguină e îmbunătățită.
  • Pentru a-ți menține spatele drept în timp ce dormi pe o parte, pune o pernă tare între picioare, iar astfel presiunea de pe articulații va fi redusă. Pune o pernă mare și pufoasă sub cap.
  • Dacă ai tensiune ridicată și probleme cu circulația sanguină, dormi pe partea dreaptă, reduce presiunea pusă pe inimă.

 

2. Dacă dormi pe spate

E o poziție ideală dacă ai probleme cu spatele sau cu articulațiile. Poziția previne arsurile la stomac și apariția ridurilor. E o poziție proastă dacă ai probleme cu tensiunea, cu nasul sau sforăi.

  • Dacă îți curge nasul, folosește câteva perne pentru a sta cu capul ridicat. Astfel, mucusul nu va rămâne în sinusuri.
  • Dacă suferi de dureri de spate, pune o pernă mică sub gât, o pernă mare dar plată sub genunchi și un prosop răsucit sub mijlocul spatelui.

 

3. Dacă dormi pe stomac

Conform specialiștilor, dacă dormi cu fața în jos ai tensiunea arterială mai mică, digestia e îmbunătățită și scapi de sforăit și de arsurile de stomac.

  • Pentru a-ți proteja coloana vertebrală de îndoire excesivă și pentru a reduce presiunea pusă pe partea inferioară a spatelui, pune o pernă mică sub stomac și regiunea pelviană. Perna de sub cap trebuie să fie plată sau o poți scoate, pentru ca gâtul tău să nu aibă de suferit.

 

4. Poziția fetusului

Poziția cu genunchii ridicați înspre bărbie e confortabilă, dar îți afectează sănătatea spatelui. Poziția curbată limitează respirația prin diafragmă așa că nu vei sforăi, dar dacă ai probleme de respirație cum e astmul, evită să dormi astfel.

  • Pentru a-ți îndrepta spatele, asigură-te că brațele și picioarele sunt în poziția corectă, iar pieptul tău e liber. Pune o pernă mare și moale între picioare și alta între coate.
  • Doctorii consideră că perna ideală pentru cap e mică, dar pufoasă și îți susține bine gâtul.