close

Cum și când trebuie să mănânci desert dacă vrei să pierzi în greutate

”Nu este realist să spui oamenilor să nu mănânce niciodată desert; Asta nu e ceva ce mă aștept de la clienții mei sau de la mine. “- Metltzer Warren, R.D.N. Și nutriționist

Știm cu toții care ar trebui să fie cel mai bun mod de a pierde în greutate. De câte ori am auzit “Mănâncă o dietă echilibrată”, “Mănâncă micul dejun” și “Mănâncă (x) și bei (moderat)?” Unele diete chiar propun eliminarea tuturor tipurilor de zahăr.

Și ne întrebăm de ce dietele sunt, în linii mari, un eșec teribil – cu un procent între 80 și 90 plus de diete care își recapătă greutatea în decurs de un an (cu o pondere de 90 procente și-și recâștigă greutatea în trei ani.) Aceste statistici, publicate în reviste științifice, pot evoca un sentiment de descurajare – dar acesta ar fi o interpretare greșită.

Moderare

În acest moment, vom reintroduce și vom extinde sfaturile de dietă despre “Totul cu moderație” care este bine meritată – atunci când este înțeleasă în contextul corect.

Cuvântul “moderare” este oarecum vag în anumite privințe. Dicționarele Oxford definesc moderarea ca “Evitarea exceselor sau a extremelor”. Merriam-Webster are o definiție similară: “Evitarea extremelor de comportament sau de exprimare respectând limite rezonabile “.

Moderarea poate fi interpretată apoi ca una extremă sau “cealaltă”. Când consumă alcool, cu condiția ca un individ să aibă bun simț, o astfel de interpretare este destul de utilă. Există “cădere în stare beată” și “o bere sau două”, de exemplu.

În ceea ce privește alimentația, moderarea este ceva mai abstractă în natură. Să folosim o bucată de prăjitură ca o ilustrație. Moderația înseamnă o bucată de tort? Dacă da, este o bucată de tort zilnic bine? O bere sau două zilnic, la urma urmei, s-a dovedit a avea anumite beneficii pentru sănătate – ceva care rămâne adevărat chiar și atunci când se face dieta.

Cu siguranță, o bucată de tort pe zi este rece, nu? Majoritatea dietelor sau alți indivizi care încearcă să mențină o greutate sănătoasă vor răspunde la această întrebare cu un “nu.” Științifică așa cum se dovedește este și un “nu” colectiv în acest sens.

Consumul de desert este un lucru bun

Nu, nu ați făcut greșit declarația de mai sus. Posibilitatea de a mânca desert este un lucru bun – atunci când sfatul “totul cu moderație” este înlocuit cu date și informații reale.

Cantitate

Primul lucru este primul: pentru cei care își pierd greutatea este recomandat să vă limitați dulciurile preferate la 1-2 ori pe săptămână. Potrivit nutriționiștilor, această rată nu trebuie să interfereze cu progresul dumneavoastră, cu condiția să nu consumați mai mult decât cantitatea recomandată de servire pe eticheta nutrițională.

(Singura excepție de la recomandarea “de 1-2 ori pe săptămână” este ciocolata neagră. Un studiu realizat de Universitatea Harvard din 2011 a constatat că mâncarea a două bucăți de ciocolată neagră este benefică pentru scăderea tensiunii arteriale, ca antiinflamator și pentru întărirea sistem imunitar.)

Poate stimula scăderea în greutate

Prin numărarea mușcăturilor și concentrarea asupra gustului, vă poate ajuta să vă reduceți talia. Potrivit unui articol publicat în Readers Digest: “Un studiu a cerut participanților să aleagă mai întâi o gustare sănătoasă sau nesănătoasă și apoi să contorizeze de câte ori au înghițit în timp ce o mănâncă.

Cercetătorii au descoperit că dietele care au ales gustarea nesănătoasă … s-au simțit mulțumiți mult mai (rapid). “Sațietatea, desigur, este un element cheie al pierderii în greutate.

Sursa

Citește și articolul:

Riscurile nefericite de sănătate la care te supui atunci când mănânci CARTOFI PRĂJIȚI! Ar putea fi MORTALE!

Cine nu iubește cartofii prăjiți? Nu există loc în lume în care oamenii să nu mănânce cartofi prăjiți. Sunt ușor de făcut și disponibil la fiecare colț de stradă. Dar noile cercetări indică faptul că sunt extrem de dăunători pentru sănătatea noastră. Știm cu toții că ei ne pot îngrășa, dar cel mai rău lucru pe care ni l-ar putea face nu se oprește doar aici.

Cercetarea a fost efectuată de Societatea Americană pentru Nutriție și constatările sale ne spun că acest fel de mâncare poate crește cu mult riscul de a muri. Dacă mănânci în mod regulat cartofi prăjiți, de aproximativ 2 ori pe săptămână sau mai mult, practic îți dublezi șansele de a muri. 

Studiul a inclus o echipă din Anglia, Spania, Italia și Statele Unite ale Americii. Cercetătorii au analizat patru mii patru sute de persoane între vârsta de 40-59 de ani, și au monitorizat cu strictețe obiceiurile alimentare și sănătatea lor, pe o perioadă de 8 ani.

Lucrul surprinzător este că până la sfârșitul studiului, 236 de persoane din studiu au murit.

Dacă au mâncat prea mulți cartofi nu a fost o problemă, ci felul în care au fost cartofii gătiți a fost ceea ce a contat mai mult. Prăjirea cartofilor nu este în întregime o idee bună. Au existat mai mulți factori care au jucat un rol în moartea acestor pacienți, dar cu siguranță a fost găsită o corelație cu cartofii prăjiți.

Cauza reală de pericol de moarte este atunci când cartoful este ars în ulei încălzit.  Când cartofii sunt prăjiți, tind să absoarbă cantități mari de sare și grăsimi. Asta nu înseamnă că trebuie să-i tai complet din dieta ta, ci doar că nu trebuie să exagerezi cu consumul lor sau să-i mănânci prea des. O dată pe săptămână nu-ți vor face rău și nici nu te vor ucide.

Obezitatea, problemele cardiace, hipertensiunea sunt cauzate de consumul de cartofi prăjiți. Au existat studii pe animale care au găsit un compus cu denumirea de acrilamidă în cartofi prăjiți și chipsuri de tot felul, și care a fost legat de cancer.

Cartofii, în general, au provocat întotdeauna o problemă, căci par a fi în ambele categorii, sănătoși și nesănătoși. Faptul că aceștia sunt bogați în amidon și plumb glicemic și conduc la probleme de inimă nu ar trebui să te facă să ignori cantitatea de beneficii pe care le oferă. Ei sunt plini de apă și fibre.

Dar când îi prăjești în ulei, grăsimile rele și nesănătoase pentru organism se atașează de ei. Aceste grăsimi sunt responsabile de cancer și diabet. Acest tip de grăsime înfundă, în mod esențial, arterele care duc la disfuncții în proces. Colesterolul crește și, dacă rămâne netratat, duce la probleme în circulația sângelui și creează cheaguri.

Acrilamida, așa cum am menționat mai devreme, este cea mai mare cauză a cancerului. Copiii tind să mănânce mai mult și mai frecvent cartofii prăjiți, deci trebuie să fii și mai atent atunci când vine vorba de alegerile sănătoase în materie de mâncare.

Cartofii prăjiți sunt o cauză majoră pentru diabet deoarece carbohidrații se transformă în zahăr în corpul nostru și se depozitează ca grăsimi. Această grăsime se transformă în cantități masive de insulină, ceea ce face ca o persoană să fie susceptibilă de boli de inimă și diabet.