close

Ce se întâmplă dacă mănânci 3 ouă zilnic? Nu o să-ți vină să crezi!

ou-cover

Vei fi surprins să afli câte beneficii poate avea organismul tău dacă mănânci câte trei ouă în fiecare zi.
Organizația Mondială a Sănătății a avertizat în ultimii ani asupra faptului că un consum însemnat de ouă mărește nivelul colesterolului și poate avea urmări riscante pentru starea organismului. Cu toate acestea, recent s-a descoperit că ipoteza nu este tocmai adevărată, notează site-ul Healthy Food, și iată de ce.

Un ou conține 180-186 mg de colesterol, în timp ce ficatul poate genera 1000-2000 mg de colesterol în fiecare zi. Dacă dieta ta este bogată în colesterol, ficatul se poate adapta și cantitatea de ouă nu va mări nivelul de colesterol, ci va fi substituit cu celălalt.

7 motive pentru care ar trebui să consumi ouă:
Nutrienți – Ouăle sunt bogate în vitaminele A, B1, B6 și E, riboflavină, acid folic, fier, fosfor, seleniu sau magneziu. Nu sunt multe alimente care conțin la un loc toți acești nutrienți.

Citește și:   Secretul longevității preoților egipteni a fost redescoperit

Colesterol – Ouăle sunt bogate în colesterol, însă cel bun, HDL, care ajută organismul să producă vitamina D și hormoni ca testosteron, estrogeni și cortizon.

Cholina – Este un mineral care stimulează activitatea cerebrală și îmbunătățește memoria.

Acuratețe vizuală – Deoarece ouăle conțin cantități ridicate de luteină și de zeaxanthină, îți protejează retina de razele ultraviolete. De asemenea, pot micșora riscul de a face cataractă cu până la 50%.

Hrănesc mușchii – Sunt excelente surse de proteine. Două ouă conțin aceeași cantitate de proteine cât o porție de carne, dar fără a avea grăsime și fără a da aciditate în stomac.

Benefice pentru oase – Ouăle abundă în vitamina D și calciu, foarte bune pentru sănătatea oaselor. Vitamina D permite o absorbție mai bună a calciului în organism.

Favorizează pierderea kilogramelor – Ai putea crede că trebuie să eviți să mănânci ouă dacă vrei să scazi în greutate, însă adevărul este exact opus. Pentru că sunt atât de bogate în nutrienți, ouăle vor da senzație de sațietate pentru mai mult timp. Totodată au puține calorii, ceea ce le face să fie un aliment excelent în dieta de slăbire.

Citește și:   Niciodată nu e prea târziu pentru o schimbare! Iata 13 exemple perfecte!

Concluzia este că toate aceste beneficii, susține site-ul Healthy Food Team, toți nutienții pe care îi conțin ouăle demonstrează că aceste alimente sunt sănătoase și că oamenii ar trebui să le ia în considerare la alcătuirea meniului cât mai des.

Sursa

Leave a Response