close

Ce este antrenamentul Dikul și cum îți poate schimba viața – încearcă-l și tu cât mai repede

Studiile arată că 100 de milioane de americani suferă de dureri cronice. Cele mai frecvente tipuri de durere sunt localizate în partea inferioară a spatelui (27%) și a gâtului (15%). Poate fi o provocare să faci față acestor dureri, dar imaginează-ți să mergi și să îți trăiești viața la maxim după ce ți s-a spus că nu o vei putea face.

Știm cineva căruia i s-a întâmplat asta – Valentin Dikul și a făcut un pas mai departe, creând un întreg sistem de antrenament pentru a schimba viața oamenilor așa cum și-a schimbat-o și el odată. Valentin Dikul este un gimnast de circ și surprinzător, șeful Centrului de Reabilitare pentru cei cu boli musculo-scheletice.

Având o copilărie dură, a reușit să-și atingă visul de a deveni un artist de circ. Cu toate acestea, în 1962, în timpul unui show la Kaunas, o grindă de sprijin din oțel s-a rupt, aruncându-l pe Dikul de pe un cablu de siguranță înalt de 12 metri.

Doctorii i-au spus că băiatului că nu va mai merge din nou. Cu toate acestea, Dikul nu a căzut în disperare; a început să facă exerciții, mai întâi cu partea superioară a corpului său, apoi să-și folosească membrele paralizate ca și cum ar fi sănătoase.

Pentru a începe, el a legat o frânghie de membrele paralizate și le-a tras, iar cu ajutorul greutăților, a creat o contrabalansare. Dikul a proiectat singur „mașinăria de exercițiu”. Datorită anilor de exerciții, Dikul nu numai că a revenit la o viață complet normală, dar a devenit și unul dintre cei mai puternici oameni de pe planetă.

Capacitatea lui de a jongla cu greutăți este încă considerată a fi unică și chiar l-au adus în Cartea Recordurilor Guiness. Cu toate acestea, cea mai mare realizare a acestuia este crearea unei metodologii proprii de reabilitare medicală pentru persoanele cu leziuni ale coloanei vertebrale.

 

Cum poate îmbunătăți antrenamentul Dikul sănătatea ta?

Chiar dacă omitem vătămările grave, știm cu toții că scolioza, osteocondroza și prolapsul discului vertebral sunt probleme comune pentru copii și adulți. Deci, cum te poate ajuta antrenamentul Dikul?

 

1. Stai întins pe spate și depărtează-ți brațele cu palmele jos; ține-ți picioarele drepte și împreunate. Fără a-ți îndoi capul, umerii sau piciorul stâng, întoarce-ți încet șoldul stâng spre dreapta. Stai așa timp de 2-3 secunde, apoi revino încet la poziția inițială. Repetă același exercițiu cu șoldul drept.

2. Stai întins pe spate și depărtează-ți picioarele la lățimea umerilor; încrucișează-ți mâinile pe piept. Fără a ridica pelvisul și picioarele de pe podea, întoarce-ți umărul stâng spre dreapta. Rămâi în această poziție timp de 2-3 secunde, apoi revino la poziția inițială. Repetă același exercițiu în direcția opusă.

3. Întinzându-te pe spate, ține-ți picioarele împreună. Depărtează-ți brațele cu palmele jos. Fără a-ți ridica umerii și capul de pe podea, mișcă-ți ambele picioare cât mai departe spre dreapta, fără să le desparți. Rămâi în această poziție timp de 2-3 secunde, apoi revino la poziția inițială. Repetă același exercițiu în direcția opusă.

4. Stai întins pe spate și desfă-ți picioarele la lățimea umerilor, mâinile trebuie să fie trecute peste piept. Fără a-ți ridica pelvisul și picioarele de pe podea, înclină-ți corpul spre stânga cu o mișcare rapidă, glisantă. Rămâi în această poziție timp de 2-3 secunde, apoi revino la poziția inițială. Repetă același exercițiu în direcția opusă.