close

Capcane care te ajută să adormi într-un timp mult mai scurt

În ultimele șase luni am redus timpul de somn la trei ore. Și cu toate acestea somnul meu a devenit mai adânc, mai calitativ. Și chiar eu mă simt mult mai energic și mult mai plin de forță pe parcursul zilei. Dar a fost nevoie să trec prin mai multe lucruri până să ajung la acest nivel.

Mie ca și tuturor oamenilor nu îmi ajunge niciodată timp. Mai exact îl iroseam pe lucruri inutile. Eram nevoit să mă trezesc devreme, să mă culc târziu. În prima parte a zilei nu făceam nimic iar în a doua parte trebuia să le reușesc pe toate. În concluzie organismul meu nu se mai odihnea destul, mă durea capul, iar seara nu mai aveam forță sau timp să mai fac ceva.

De aceea am decis să-mi reglez programul de somn. Și în același timp să verific de cât timp am nevoie ca să dorm bine și să mă simt energic. Dar ca să urmăresc acest lucru a trebuit să înțeleg cum funcționează. Și este destul de simplu.

Somnul nostru are patru faze: somnolență, pe jumătate adormit, somnul profund, și somnul adânc.

Fiecare fază are importanța sa. Organismul lucrează și se elimină toxinele. Și cu cât ne este mai adânc somnul cu atât ne odihnim mai bine.

Pentru un somn bun sunt importante doar două lucruri:

Temperatura joasă. Cu cât este mai mare temperatura din cameră cu atât mai mult suntem mai activi. De aceea e important ca ea să fie doar pe timpul zilei când organismul nostru are nevoie de activitate. Iar seara e recomandată o temperatură scăzută pentru ca organismul să intre mai repede în faza de somn adânc.

Hormonul somnului. El se eliberează atunci când ochii noștri sunt închiși și se obișnuiesc cu întunericul. La lumină acesta dispare. Între ora 23 și ora 4 cantitatea acestui hormon atinge apogeul.

Ținând cont de toate aceste detalii mi-am putut organiza planul pentru somn.

Să mă trezesc la aceeași oră în fiecare zi
Organismul trebuie să învețe să se obișnuiască cu o singură oră de somn și pentru trezire și pentru culcare. În concluzie organismul înțelege că are un anumit interval orar în care își poate reface forțele.

Trebuie să mă trezesc încă din faza de somn rapid
Asta este cea mai bună variantă. De aceea este foarte important să nu ratez acest moment.

Somnul este întrerupt de trei lucruri importante: lumină, umiditate, temperatură. Îți poți cumpăra un aparat care să monitorizeze umiditatea din cameră, să lași peste noapte geamurile deschise, și să ai niște draperii de culoare închisă.