close

Asta este tot ceea ce trebuie să știi despre postul intermitent și care sunt beneficiile acestuia pentru sănătate – viața ta se va schimba radical dacă îl urmezi

Postul intermitent este o tendință fitness foarte populară în zilele noastre. Studiile arată că te ajută nu numai să pierzi greutatea, dar și să rămâi în formă; de asemenea, îți influențeze pozitiv viața și chiar ți-o prelungește.

 

1. Ce este postul intermitent?

Postul intermitent este un model alimentar în care perioada de mâncare și perioada de repaus se schimbă. Nu este o dietă deoarece nu schimbă ceea ce mănânci, ci în schimb, se modifică atunci când mănânci.

Spre deosebire de diete, postul este foarte natural pentru toate lucrurile vii, chiar și pentru ființele umane. Oamenii posteau cu mii de ani în urmă deoarece în trecut, alimentele nu erau întotdeauna disponibile și nu erau o resursă garantată. În acest caz, corpurile noastre sunt de fapt foarte bine adaptate la post.

Și chiar și astăzi, multe dintre principalele religii practică postul în diferite forme, cu mulți oameni care îl urmează și se simt grozav. Bazându-ne pe toate aceste informații, concluzionăm că postul este mai puțin stresant pentru corp decât multe diete.

 

2. Cum funcționează?

Atunci când mănânci, corpul tău petrece câteva ore pentru digestia alimentelor pe care le-ai consumat recent, asimilând toată energia din ele. Atunci când postești o anumită perioadă de timp, corpul tău nu are această sursă de energie și nu are nimic de făcut decât să utilizeze grăsimea pe care ai depozitat-o.

Reacția organismului nostru la alimentație determină producerea de insulină. Și cu cât este mai mare sensibilitatea noastră la insulină, cu atât mai eficient folosim energia din hrana noastră.

După o perioadă de post, devenim cei mai sensibili la insulină.Toate aceste modificări duc la scăderea în greutate și ajută la construirea musculaturii.

 

3. Beneficiile postului intermitent

Diferitele studii au demonstrat că postul intermitent nu numai că te ajută să rămâi în formă bună, dar de asemenea, îți poate îmbunătăți sănătatea și poate preveni multe boli.

– reduce riscul de cancer și ușurează tratamentul acestuia, diminuând efectele secundare ale chimioterapiei;

– normalizează tensiunea arterială și te protejează de bolile cardiace;

– reduce nivelul de zahăr din sânge și reduce riscul de diabet zaharat de tip 2;

– reduce inflamațiile din organism;

– dezvoltă noile celule nervoase și îmbunătățește funcțiile creierului;

– ajută la prevenirea bolii Alzheimer sau la reducerea severității acesteia;

– te ajută să trăiești mai mult.

 

4. Cea mai populară metodă a postului intermitent

„Fereastra de mâncat” durează 8 ore în timpul zilei iar celelalte 16 ore sunt folosite ca timp de repaus. În timpul orelor de repaus nu poți bea decât apă, ceai, cafea sau alte băuturi necalorice. În general, femeilor le este recomandat să postească pentru o perioadă mai scurtă de 14-15 ore.

În timpul mesei, poți sări peste micul dejun și poți lua prima masă la prânz, urmată de ultima până la ora 20:00. Sau dacă iei prima masă la ora 9 dimineața, trebuie să te oprești la ora 17:00. Alege calendarul care îți convine și cel mai bun program zilnic.

Majoritatea oamenilor descoperă că acest mod de post alimentar intermitent este cel mai ușor, astfel încât acest tipar este cel mai popular.