close

Alimente care te ajută să ai un somn odihnitor

people_children_sleeping_baby_029016_-1

Somnul este esențial pentru a ne menține atât sănătatea fizică, cât și cea emoțională. Dacă reușești să ai un somn odihnitor, te vei simți revigorat dimineața, iar organismul tău își va putea îndeplini funcțiile mult mai ușor.

Multe persoane au dificultăți în a adormi noaptea, nereușind niciodată să se odihnească. Acest lucru este foarte răspândit în zilele noastre deoarece problemele de zi cu zi specifice vieții contemporane și tehnologia modernă ne-au afectat obiceiurile legate de somn în diverse moduri.

Numeroase studii au demonstrat că dietele sănătoase sunt un ingredient indispensabil pentru a avea un somn odihnitor și a evita probleme ca insomnia. Aceleași studii au scos la iveală faptul că există anumite alimente ale căror proprietăți acționează direct asupra sistemului nervos. Aceste proprietăți stimulează eliberarea unor substanțe chimice ca melatonina și serotonina, care determină relaxarea și îmbunătățesc somnul.

Ce alimente te pot ajuta să ai un somn odihnitor?

Ovăzul

Deși ovăzul este adesea recomandat pentru micul dejun, acest aliment poate fi de fapt consumat în mai multe momente ale zilei, inclusiv noaptea. Ovăzul este benefic pentru sistemul cardiovascular și oferă anumite avantaje diabeticilor.
Datorită faptului că stimulează producția de melatonină, poți consuma puțin ovăz cu două sau trei ore înainte de culcare, astfel încât să-ți relaxezi corpul și să ai un somn odihnitor

Citește și:   Alimente pe care le-ai gătit complet greșit până acum!

Migdalele

Migdalele te pot ajuta să ai un somn odihnitor și neîntrerupt. Acest aliment conține triptofan și magneziu, două substanțe capabile să inducă somnul

Mierea
download-1

Dacă vrei să ai un somn odihnitor, încearcă să adaugi miere în lapte sau în ceai înainte să consumi aceste două băuturi. Mierea conține glucoză, o substanță care îi transmite creierului că trebuie să reducă nivelul de orexină din sânge, aceasta din urmă fiind strâns legată de insomnie.

Pâinea integrală

Grație boabelor întregi din care este preparată, pâinea integrală este bogată în vitaminele B1 și B6. Combinat cu miere, acest aliment facilitează transportul triptofanului către creier, acesta transformându-se în serotonină și îmbunătățind calitatea somnului.

Cireșele
download-2

Unul din cele mai utile trucuri pentru a avea un somn odihnitor și neîntrerupt este să consumi alimente bogate în melatonină. Asemenea ovăzului și nucilor, cireșele sunt o sursă naturală de melatonină și au abilitatea de a îmbunătăți somnul.

Ceaiurile din plante

Ceaiurile din plante sunt una din cele mai bune variante pe care le avem la dispoziție pentru a ne îmbunătăți somnul. Există numeroase ceaiuri cu proprietăți relaxante și sedative ce ne pot ajuta să avem un somn odihnitor. Printre acestea se numără ceaiul de mușețel, de roiniță, de levănțică, de floarea pasiunii, de tei și de lămâie.

Citește și:   NU dormi niciodată machiată! Iată la ce RISCURI te expui!

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră poate fi consumată atât ziua, cât și noaptea. Acest aliment delicios poate îmbunătăți somnul deoarece stimulează producția de serotonină, hormonul al cărui rol este să relaxeze corpul și mintea.

Bananele

Bananele au un efect asemănător sedativelor. Pe lângă faptul că este bogat în potasiu, acest „super-aliment” are abilitatea de a stimula producția de melatonină și serotonină, îmbunătățind astfel calitatea somnului.

Dacă mănânci o banană înainte de culcare, îi vei oferi organismului tău un plus de magneziu și potasiu, elemente ce acționează ca relaxanți asupra mușchilor și sistemului nervos.

Laptele cald

Cu siguranță ai mai băut până acum o cană de lapte cald înainte de culcare. Această băutură este foarte delicioasă și, grație conținutului de triptofan, te poate ajuta să ai un somn odihnitor. Triptofanul este un aminoacid esențial pentru producția melatoninei și serotoninei, neurotransmițători care participă la ciclul de somn.

Puiul

Și puiul este un aliment bogat în triptofan. Pentru a amplifica beneficiile acestui aminoacid, te sfătuim să servești o porție de pui și una de pâine integrală după-amiaza.

Citește și:   Cele mai bune alimente ca să le mănânci dimineață! Consumă-le și tu

Sursa

Leave a Response