close

Află de ce boală poți suferi în funcție de poziția în care dormi!

afla-de-ce-boala-poti-suferi-in-functie-de-pozitia-in-care-dormi_3agl

Pozitia in care dormim ne poate influenta sanatatea si chiar ne poate da indicii despre o afectiune de care am putea suferi, fie ca e vorba de probleme de respiratie, fie de dureri de spate.

Dormitul pe burta

Acest stil de dormit poate imbunatati digestia, dar este recomandat numai daca ti-ai dezvoltat tehnica de respiratie si anume respiratia pe nas. De fapt, dormitul pe partea dreapta sau partea stanga a fetei va face ca o parte a fetei sa fie mai libera in timp ce partea opusa va mai „sifonata” astfel ca ridurile vor aparea inainte de timp iar gatul va suferi o mare presiune in timpul noptii.

Imagineaza-ti ca pe timpul zilei vei tine capul dat pe „spate” la 90 de grade…..nu cred ca vei putea rezista asa ore in sir. De asemenea, aceasta pozitie a capului poate provoca dureri de spate, deoarece partea lombara a coloanei vertebrale nu are suport. Cu toate acestea, daca sforai si nu ai experimentat pana acum dureri cronice de spate sau dureri de gat, incearca aceasta postura, dar alege-ti neaparat o perna subtire.

Citește și:   7 alimente care îţi albesc dinţii (şi 4 pe care să le eviţi)

Pozitia fetus

Aceasta pozitie este preferata de 60% din populatie, dar partea proasta a acestei pozitii este ca in pozitia ghemuit, cu genunchii indoiti si indreptati spre barbie, faci multe lucruri daunatoare coloanei vertebrale si gatului. Mai mult decat atat, respiratia va fi mult ingreunata, plamanii nu se pot umple de aer si astfel oxigenarea creierului nu se va face in parametri normali si astfel te vei trezi obosit. Cu toate acestea, se considera ca dormitul in pozitia fetus este benefic persoanelor care sforaie si femeilor gravide. Unii psihologi spun ca persoanele care dorm in pozitia fetus sunt timide si sensibile.

Dormitul pe o parte, cu un brat sub perna si celalalt lipit de corp

Aceasta pozitie a corpului, in timpul somnului, ofera cel mai bun suport pentru coloana vertebrala, pastrand corpul in pozitie dreapta si naturala. In acest fel se reduc durerile de spate si scad sansele de apnee in somn (oprirea respiratiei in timp ce dormi). Defectul acestei pozitii il reprezinta posibilitatea imbatranirii pielii; are o influenta negativa asupra ridurilor cat si o influenta asupra aspectului si pozitiei sanilor datorita faptului ca ligamentele care ii sustin se intind. Un alt inconvenient este acela ca exista posibilitatea sa va treziti cu bratul amortit!

Citește și:   4 animale care sunt prea somnorose pentru a se putea mişca

Dormitul lateral pe partea dreapta sau stanga

Partea pe care dormi are o mare influenta asupra organismului si sanatatii. Daca dormi pe partea dreapta, ai mari sanse sa experimentezi arsuri la stomac, iar cei care dorm pe partea stanga pun presiune asupra ficatului si plamanilor. Cu toate acestea, dormitul pe partea stanga, se recomanda de catre medici, femeilor gravide deoarece aceasta pozitie incurajeaza o mai buna circulatie a sangelui fatului.

Dormitul pe spate

Dormitul pe spate cu bratele pe langa corp este considerata a fi cea mai buna pozitie pentru sprijinul coloanei vertebrale si gatului, cu conditia de a nu pune sub cap prea multe perne. Cu toate acestea, dezavantajul acestei posturi poate fi sforaitului si apneea in somn (oprirea temporara a respiratiei).

sursa

Leave a Response