close

9 obiceiuri excelente pentru care pielea ta va fi recunoscătoare

Astăzi Tasta ne învaţă ce trebuie să facem pentru a avea pielea pe care ne-o dorim:

1. Curăţă regulat ecranul telefonului tău cu tampoane speciale

Ai observat vreodată o erupţie pe obraji? Dacă da, e posibil ca telefonul mobil să fie cauza mâncărimilor, roşelii sau umflăturilor din apropierea pomeţilor. Cercetările recente au demonstrat că ecranul acestor dispozitive poate fi acoperit cu de 10 ori mai multe bacterii decât colacul de toaletă. Pentru a preveni toate acestea, şterge telefonul cu tampoane speciale de curăţare.

2. Spală pensulele de machiaj

Pensulele de machiaj, dacă sunt utilizare necorespunzător, pot provoca acnee, alergii şi alte probleme ale pielii. Acesta este motivul pentru care spălatul periilor, pensulelor sau a bureţilor trebuie să facă parte din rutina ta de frumuseţe. Poţi folosi dezinfectant sau şerveţele antibacteriene, iar pentru o curăţare mai profundă sunt utile şamponul şi gelul demachiant de curăţare.

3. Fii atentă la dieta ta

Alimentele grase sau zahărul sunt inamicii principali pentru pielea ta. Anumite diete sau restricţii alimentare severe pot duce la o piele uscată, ridată sau obosită. Pentru o piele sănătoasă ai nevoie de o dietă ecilibrată cu o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale.

4. Nu îţi exfolia tenul în exces

Exfoliantul facial abraziv face pielea să se simtă proaspătă, curată, netedă şi fără puncte negre. Cu toate acestea, prea mult spalat poate provoca inflamaţii. Dacă pielea ta are tendinţa de a fi uscată şi de a dezvolta acnee, folosirea scruburilor va agrava starea.
Înlocuieşte-le cu o loţiune exfoliantă delicată numai o dată pe săptămână, mai ales dacă tenul tău este gras.

5. Aplică cremă pe faţă înainte şi după ce înoţi în piscină

Produsele chimice folosite pentru pisicină usucă pielea, lăsând-o deshidratată. Pentru a o proteja de expunerea la clor, foloseşte o cremă hrănitoare de fiecare dată când intră în piscină. După ânot, trebuie să te speli bine pe faşă şi să aplici din nou produse hidratante.

6. Fă duş imediat după sport

Duşurile din sălile de sport nu sunt cele mai confortabile, însă dacă nu te speli imediat după antrenament, porii, punctele negre şi coşurile se agravează. Trebuie să scapi imediat de transpiraţie!

7. Fii atentă la semnalele pe care ţi le transmite corpul

Problemele comune precum iritaţiile, roşeaţa şi umflăturile de pe faţă ar putea fi semnale de alarmă cu privire la mai multe probleme grave de sănătate. Aşa că nu le ignora!

8. Evită duşurile prea fierbinţi

Băile sau duşurile foarte calde tind să distrugă stratul protector de lipide care ajută la reţinerea umezelii în straturile profunde ale pielii. Acest obicei prost poate duce la uscăciunea pielii sau apariţia ridurilor. Temperatura apei ar trebui să fie ca şi temperatura din cameră.

9. Bea suficientă apă

Apa este cea mai bună băutură, lipsită de calorii şi reacţii adverse. Suntem 70% apă, iar apa este până la urmă fluidul care întreţine viaţa fiecărei celule vii din organismul uman, este cea care ne ajută să ne menţinem sănătoşi, să slăbim şi să ne menţinem supli.

Evident că, în afară de apă, pentru a ne asigura aportul de lichide (care este de minim 25 de mililitri de lichide pe fiecare kilogram de greutate corporala), putem apela şi la ceaiuri neîndulcite sau la supe de legume fără adaos de ulei, întrucât acestea conţin peste 90% apă.

Atenţie! Cafeaua sau alcoolul (tăria, vinul sau chiar berea) conţin compuşi diuretici care vor determina ca apa din organismul nostru să fie eliminată mai rapid. Aşadar, dacă beţi cafea sau alcool, trebuie să beţi şi mai multă apă!

Este foarte important să te hidratezi. Fă-ţi un ritual zilnic care să te împiedice să uiţi să bei apă, cum ar fi să bei de fiecare dată când îţi verifici mesajele pe Facebook.

Sursa