close

9 alimente care te fac să scapi de depresie FĂRĂ PASTILE!

1

Adevărul este că ceea ce intră în corp are o mare legătură cu felul în care ne simțim. Care e avantajul? Ai ocazia să alegi dacă efectul pe care îl vrei să fie pozitiv sau negativ. Alegi în fiecare zi cum vrei să te simțiprin alegerea pe care o faci când mănânci.

1. Ceaiul verde

shutterstock_98568848

Oamenii beau ceai verde ca să învingă depresia de mii de ani. Ceaiul verde păstrează  glucoza din creier la un nivel normal. Dacă bei până la 4 căni pe zi, ai cu 50% mai puține șansă se faci depresie.

2.Migdale

100 de grame de migdale conțin 268 miligrame de magneziu. Magneziul face minuni asupra depresiei. Femeile și bărbații cu vârsta între 19 și 30 de ani trebuie să consume între 310 și 400 de miligrame de magneziu. Bărbații peste 31 de ani, trebuie să consume 420 de grame, iar femeile 320 de grame.

3. Somon

shutterstock_277855451-1

Omega 3 din somon ajută la vindecarea depresiei. Omega 3 înmoaie membranele celulelor și ușurează accesul serotoninei (neurotransmițătorul fericirii) la creier.

Citește și:   6 alimente care îți fac rău, iar tu credeai că sunt sănătate curată

4. Avocado

Avocado conține mult potasiu -485 miligrame la fiecare 100 de grame. Acest lucru este minunat pentru că o dietă cu mult potasiu eliberează stresul și simptomele depresiei. Un adult trebuie să consume 4700 miligrame de potasiu pe zi.

5. Ciocolata

shutterstock_184690850

Vorbim despre ciocolată neagră, amăruie, bineînțeles. Dacă mănânci cacao, creierul eliberează mai multă serotonină și dopamină. Ciocolata reduce și nivelul de cortisol – neurotransmițătorul stresului.

6. Banane

Bananele conțin tryptophan  – un nutrient care se transformă în neurotransmițători pozitivi, ca serotonina și melatonina. Bananele au magneziu și potasiu. Cu câteva banane pe zi vei elimina riscul depresiei!

7.Coacăze

shutterstock_321102602

Coacăzele au proprietăți antioxidante. Asta înseamnă că reduc stresul oxidativ – o primă cauză a depresiei. De asemenea, stimulează nașterea a noi celule ale creierului.

8. Spanac

 Dintre toate verziturile, spanacul conține cel mai mult acid folic. Acidul folic lipsește în organismul celor cu depresie.  Acest acid crește nivelul de chimicale pozitive din creier, ca serotonina și dopamina. Spanacul are si mult magneziu!

Citește și:   Vrei să rămâi tânără cât mai mult? Consumă aceste alimente!

9. Sparanghel

Alt aliment cu mult acid folic este sparanghelul. Bogat în vitamina B, care stimulează  sănătatea mentală, sparanghelul ajută corpul să transforme tryptophanul în serotonină.

 

Leave a Response