close

8 semne conform cărora ai putea avea un deficit de proteine – ține și tu cont de semnele pe care ți le trimite corpul tău

Este bine cunoscut faptul că proteinele joacă un rol vital în funcționarea corpului nostru. Și dacă ai o deficiență de proteine, corpul tău va suferi. Un studiu susține ca aproximativ 1 miliard de oameni din întreaga lume au deficit de proteine. Mai ales în Africa Centrală și Asia de Sud: până la 30% din copii primesc prea puține proteine.

 

1. Poftele alimentare

Dacă îți este foame mereu și ai pofte pentru mâncare și gustări, poate fi din cauza unei diete scăzute în proteine, carbohidrați și zahăr. Problema ar putea fi că ai acces nelimitat la alimente cu conținut ridicat de calorii, în care cantitatea de proteine ​​este scăzută în comparație cu numărul de calorii.

 

2. Pierderea masei musculare și dureri la nivelul încheieturilor

Mușchii sunt cel mai mare rezervor de proteine ​​din organism. Slăbiciunea musculară, durerea și pierderea de masă reprezintă un semn al unei deficiențe de proteine. Un studiu spune că acest lucru se întâlnește frecvent la vârstnici. Proteinele sunt esențiale pentru creșterea și întreținerea mușchilor.

 

3. Problemele cu unghiile și pielea

O deficiență de proteine ​​poate avea ca rezultat unghiile slăbite, fragile și în câteva cazuri vei observa benzi albe și pete maronii pe unghii. O deficiență de proteine ​​poate afecta și pielea deoarece proteinele permit regenerarea celulelor, producerea celulelor noi și înlocuirea cele moarte. Dacă se întâmplă acest lucru, vei observa că pielea este uscată, cu aspect de fulgi și crăpată.

 

4. Pierderea părului

Părul nostru este alcătuit din proteine ​​90% cunoscute sub numele de keratină. Dacă nu obții substanțe nutritive suficiente, părul se poate subția și se estompează în culoare. Acest lucru se întâmplă deoarece organismul oprește utilizarea proteinelor pentru lucruri neesențiale cum ar fi creșterea părului, în efortul de a le păstra.

 

5. Ficatul abundent în grăsimi

Ficatul abundent în grăsimi este unul dintre cele mai frecvente simptome de deficit de proteine ​​și dacă este lăsat netratat, poate provoca multe complicații, inflamații, cicatrizare hepatică și insuficiență hepatică potențială. Aceasta este o condiție comună pentru cei care consumă multe băuturi alcoolice, oameni obezi și chiar copii.

 

6. Riscul crescut de fracturi ale oaselor

La fel ca mușchii, un aport scăzut de proteine ​​poate afecta și oasele. Se poate ajunge la slăbirea oaselor, crescând astfel riscul de fracturi osoase. Asta se datorează în principal faptului că proteina este necesară pentru absorbția calciului și pentru a ajuta la metabolizarea osoasă.

 

7. Problemele cu somnul

Dacă ai probleme cu somnul sau suferi de lipsă de somn, este probabil legat de o deficiență de proteine. Proteinele din alimentele pe care le consumăm acționează ca blocuri pentru triptofan, un aminoacid care provoacă somnolență. Aceasta indică faptul că trebuie să mâncăm alimente bogate în proteine ​​înainte de culcare pentru a obține un somn mai bun.

 

8. Mintea „încețoșată”

Este foarte important să obții un aport adecvat de proteine ​​pentru a susține funcțiile creierului. Dacă ai o lipsă de motivație, o memorie slabă sau dificultăți în a învăța ceva nou, este un semn că ești lipsit de proteine. Un studiu spune că dopamina, epinefrina și serotonina sunt neurotransmițători de care corpul are nevoie pentru a se concentra.