close

8 produse alimentare care îți protejează creierul în acest ritm aglomerat al vieții

Conform datelor furnizate de Organizația Mondială a Sănătății în fiecare an numărul oamenilor care suferă de demență crește cu cel puțin zece milioane. Unul dintre cei mai importanți factori care contribuie la această situație îngrijorătoare este alimentația necorespunzătoare. De aceea este atât de important ca zilnic să consumăm produse care să ne protejeze creierul de orice pericol. Tu știi care sunt alimentele benefice pentru creierul nostru cu în afară de avocado sau de hrișcă?

1. Alunele de cedru
Doar 100 de grame din aceste alune conțin cantități peste medie din mangan, vitamina E, cupru, magneziu. Alunele de cedru conține de 20 de ori mai mult omega 6 și grăsimi sănătoase decât avocado. Omega ajută creierul să îmbătrânească într-un ritm mai lent.

2. Sfecla roșie
Nitritul din sfecla roșie îmbunătățește circulația sângelui și în acest fel creierul se oxigenează mai bine. Datorită sucului din sfecla roșie creierul are șansa de a se îmbunătăți. Este un detaliu foarte important mai ales pentru persoanele de o anumită vârstă. Betanina care îi dă sfeclei această culoare puternică protejează creierul de Alzheimer.

3. Ceaiurile
Cofeina din ceaiul verde stimulează sistemul nervos. Protejează de somnolență sau de oboseală. Întărește de asemenea și memoria de lungă durată. Ceaiurile sunt un bun remediu pentru depresie și salvează neuronii de la distrugere.

4. Sucul de rodie
Antioxidanții din rodie sunt de trei ori mai puternici decât cei din vinul roșul sau din ceaiul verde. Împiedică apariția radicalilor liberi, reduc inflamațiile și bineînțeles protejează celulele.

5. Curcuma
Antioxidanții pe care îi conține ajută meomoria să se îmbunătățească în mod natural. Curcuma ajută la formarea celulelor noi și la legarea lor. Este un anti-depresant natural, influențează numărul hormonilor, îmbunătățește buna dispoziție. Scade stresul.

6. Lintea
În 200 de grame de linte găsim necesarul de vitamine, fier sau zinc. Vitaminele ajută creierul să se dezvolte și să-și păstreze memoria atunci când organismul începe să îmbătrânească.

7. Strugurii
Aceștia ajută datorită cojii lor care conține antioxidanți. În așa fel creierul nu mai riscă să sufere leziuni. Sunt eficienți în lupta cu stresul și reduc umflăturile. Echilibrează tensiunea arterială, și calmează circulația de sânge sau bătăilea prea puternice ale inimii.

8. Căpșuna
Vitamina C se găsește în căpșune mai mult decât alte alimente. Este un compus foarte important pentru funcționarea bună a creierului chiar dacă e importantă și pentru alte organe. Antioxidanții pe care îi conține ajută creierul să se oxigeneze permanent. De asemenea protejează neuronii sau îi ajută să își revină după traume sau după operații.