close

8 greșeli pe care ar trebui să le eviți pentru a te trezi ușor dimineața

Sentimentul este foarte cunoscut tutor dintre noi: după ce mergi la culcare devreme și dormi cel puțin 8 ore, tot simți dimineața că ești foarte obosit și că nu ai beneficiat de suficient somn pentru a te simți energic și a avea o stare de bine.

 

Deseori, în această situație putem da vina pe stres și pe rutina zilnică ce este extrem de obositoare pentru fiecare dintre noi, însă de cele mai multe ori, cauzele oboselii resimțite nu sunt cele menționate anterior.

 

Dacă și tu treci prin acest lucru în fiecare zi, atunci cu siguranță te afli în locul în care trebuie deoarece acest articol are menirea de a te sfătui ce lucruri ar trebui să eviți pentru a nu te mai simți obosit dimineața și pentru a avea o zi plină de energie.

1. Nu ai un program zilnic

Viețile noastre se raportează la ritmul cardiac sau la ceasul biologic, așa cum îl știm noi care este ciclul regulat al somnului și al stării de trezire. Dormind în fiecare seară la ore diferite întrerupe acest ciclu și rezultatele pot fi moleșeala sau chiar oboseala. Este bine să te obișnuiești să adormi la aceeași oră în fiecare seară.

2. Recuperarea somnului în weekend

Dacă dormi 5-6 ore pe parcursul săptămânii în timp ce momentele petrecute în pat în weekend se dublează, din nou îți dai peste cap ceasul biologic. În plus față de problemele legate de somn, există și riscuri crescute ale dezvoltării obezității, diabetului de tip 2 și bolilor cardiovasculare. Pentru a evita asta, încearcă să nu îți modifici ora de trezire cu mai mult de o oră.

3. Apăsarea butonului de amânare a alarmei

15 minute amânate apăsând alarma ta nu îți vor face niciun bine. Dacă exagerezi și mai mult cu asta este posibil să intri în faza de somn adânc și să te trezești și mai obosit decât erai în urmă cu câteva minute. Este cel mai bine să îți setezi alarma la ora la care trebuie neapărat să te trezești și să ai multă voință.

4. Prea multă lumină în cameră

Dacă ochii tăi zăresc orice lumină, corpul tău va suprima producerea de melatonină ce este hormonul somnului. Efectul constă în lipsa de somn și este cauzat atât de lumina natural cât și de cea artificială precum cea care provine de la televizor, telefon sau tabletă; de aceea, este cel mai bine să îți închizi toate gadget-urile atunci când îți propui să dormi.

5. Sari peste micul dejun

Micul dejun te ajută să îți pornești ceasul biologic care numără momentele până când următorul somn va avea loc. Dacă trece prea mult timp între momentul în care te-ai trezit și micul dejun, corpul tău va crește producția de cortizol care este hormonul stresului.

6. Consumul de dulciuri înainte de culcare

Mâncatul înainte de somn nu numai că îi face rău corpului, dar și somnului de asemenea. Acest lucru se întâmplă mai ales dacă alegi să consumi alimente cu un index glicemic ridicat care mărește nivelurile de cortizol din corp. Acest efect durează 5 ore, așa că ar trebui să renunți la torturi, prăjituri și alte dulciuri cu 5 ore înainte să dormi.

7. Un dormitor dezordonat

Un dormitor dezordonat este un lucru ce îți amintește de sarcinile neterminate din timpul zilei, conform studiilor. În contrast, o cameră organizată și curată te vor stimula să adormi mai repede.

8. Dușul fierbinte dinainte de culcare

O baie fierbinte te va relaxa, liniști și îți va face somnul mai dulce, dar nu exact înainte de culcare. Motivul constă în faptul că o scădere a temperaturii corpului îți va face creierul să creadă că este timpul pentru somn, iar dușurile fierbinți fac exact opusul; pentru a preveni asta, fă-le cu o oră și jumătate, două înainte de culcare.

 

Cum rezolvi DURERILE din timpul somnului, cu ajutorul științei. Ține cont de ultimul punct

În timpul somnului, foarte multe persoane simt dureri. Fie că este vorba despre dureri de spate, dureri de stomac ori de gât, toate acestea pot fi atenuate în funcție de modul în care dormi.

Petrecem aproape o treime din viață dormind. Atât calitatea odihnei, cât și sănătatea noastră generală depind direct de postura noastră de somn și de ceea ce facem înainte să mergem la somn.

Mai mulți specialiști oferă câteva sfaturi legate de modul în care trebuie să dormim pentru a rezolva problemele de sănăatate.

  1. Dureri de umăr

    În cazul în care te trezești un un umăr inflamat, evită să dormi pe partea dureroasă. Nu este recomandat să dormi nici pe burtă, deoarece provoacă o aliniere inegală a umerilor.

Cea mai bună poziție de dormmit este pe spate. Pune o pernă ortopedică sub cap și ia o altă pernă pe care o poziționezi pe stomac. Astfel umerii tăi ar trebui să fie în poziția corectă. În cazul în care nu suporți să dormi pe spate, încearcă să dormi pe partea nedureroasă.

2.Durerea de spate

În cazul unei dureri de spate, menținerea coloanei vertebrale drepte este foarte importantă. Iar dacă salteaua ta este una moale, este timpul să îți iei una mai fermă. Dormitul pe spate este probabil cea mai bună poziție pentru tine. Pune o pernă sub genunchi pentru a echilibra curburile naturale ale coloanei vertebrale și pentru a reduce tensiunea din tendoane. De asemenea, poți așeza și un prosop înfășirat sub partea inferioară a spatelui pentru sprijin suplimentar.

3. Dureri de gât

La fel ca și în cazul durerilor de spate, gâtul trebuie să fie susținut în timp ce dormi.

În general, dormitul pe spate cu o pernă sub cap și câte o pernă sub fiecare braț este cea mai bună opțiune. Dacă ai adesea dureri de gât, optează pentru perne ortopedice.
În cazul în care preferi să dormi pe o parte, asigură-te că perna nu este una foarte groasă.

4. Dacă nu poți adormi, este foarte probabil ca temperatura ambientală să fie de vină.

De asemenea, evită să consumi alcool înainte de somn. Acesta afectează ciclul de somn. Verifică și temperatura camerei. Cea ideală pentru un somn de calitate este de 20-22 de grade Celsius.

5. Nu te poți trezi

Toată lumea pare să sufere de această problemă, însă este foarte ușor de rezolvat. Setează-ți alarma în fiecare zi la aceeași oră, chiar și în weekend. Dacă vrei să te trezești devreme, trebuie să te culci devreme seara.

8 poziții de somn pe care cuplurile nu ar trebui să le utilizeze în pat

Poziția ta din timpul somnului joacă un rol important în a te menține în formă și în a-ți menține mintea fără stres. Acest lucru se face prin reducerea stresului mental și fizic. Dacă nu dormi corect, atunci corpul tău nu se va putea odihni. Poziția din timpul somnului cu partenerul tău este de asemenea importantă. Prin urmare, trebuie să îți amintești pozițiile incorecte.

Ceea ce îți imaginezi este departe de realitate, dar încă poți face schimbări.

1.  Această poziție de somn va provoca un somn neplăcut partenerului tău.

 

2. Blocarea capului – Nu ai de unde să știi ce faci în timpul somnului.

 

Aici, cheia este ca mâna stângă să fie relaxată, cea care se află pe umărul partenerului. Să sperăm că tipul blond nu are coșmaruri, altfel lucrurile ar deveni puțin tensionate.

3. Poziția BOA – Fără să-ți dai seama, o să-i oprești oxigenul partenerului.

 

Cea mai mare problema la această poziție este că o să ai picioarele prinse între ale partenerului sau o să-ți amorțească mâna pe care trebuie să o tragi apoi de sub partener ca pe o bucată de carne.

4. Poziția fugarului  – Ar trebui să rămâi pe partea ta. Aceasta este una dintre problemele cu care se confruntă partenerii.

5. Lipitoarea păroasă –  Nu îți lăsa animalele de companie să facă ce vor în pat.

Dacă ai animale de companie, ar fi ideal ca în timpul nopții să nu le lași în aceeași cameră cu tine și partenerul tău. Chiar dacă tu te-ai obișnuit să dormi cu ele, pentru partenerul tău poate fi deranjant.

6. Ar trebui să eviți să-ți pui picioarele reci pe spatele partenerului.

Chiar dacă este frig afară și cu atât mai mult în timpul nopții, nu trebuie să-ți pui picioarele reci pe spatele partenerului. Acest lucru îi poate provoca disconfort și nu se va putea odihni suficient.

7. Acest lucru nu este bun deloc.

Se întâmplă des ca atunci când dormi cu partenerul să rămâi fără pătură toată noaptea. Nu este deloc plăcut, mai ales în nopțile friguroase de iarnă.

8. Evită să dormi pe burtă pentru că îți poate afecta sănătatea.