close

7 simptome ale bolii tiroidiene pe care nu trebuie să le ignorați

Glanda tiroidă este responsabilă pentru producerea hormonilor care reglează metabolismul, temperatura corpului și rata pulsului. Dacă munca este întreruptă, acest lucru poate duce la consecințe grave pentru organele dvs.: ficatul, intestinele, rinichii, sistemul reproducător, inima și chiar creierul.

Astăzi Tasta prezintă o listă de simptome pe care nu trebuie să le ignori dacă doriți să evitați probleme grave de sănătate!

1. Oboseală și iritabilitate

Boala tiroidiană vă poate afecta nivelul de energie și starea de spirit. Hipotiroidismul determină senzația de oboseală și pierderea puterii, însoțită de probleme frecvente de somn și iritabilitate.

2. Schimbări ale frecvenței cardiace

Hormonii tiroidieni afectează aproape fiecare organ din organism și pot modifica frecvența cardiacă. Persoanele cu tulburări de glandă tiroidiană proaspăt manifestate pot observa că frecvența bătăilor inimii lor a devenit mai mică decât de obicei sau, dimpotrivă, a crescut foarte mult.

3. Modificarea bruscă a greutății corpului

O schimbare drastică a greutății este una dintre cele mai frecvente simptome ale bolii tiroidiene. O creștere sau o scădere a greutății care apare într-o perioadă scurtă de timp poate implica un nivel prea mic sau prea ridicat de hormoni tiroidieni.

4. Pielea uscată și unghiile fragile

Senzația de mâncărime poate fi un semn al problemelor legate de glanda tiroidă. În mod similar, ar trebui să vă simțiți alarmați dacă unghiile devin fragile, cu linii verticale vizibile care apar de-a lungul suprafeței.

5. Probleme de reglare a temperaturii corporale

Boala tiroidiană poate afecta capacitatea organismului de a-și regla temperatura. Este posibil să aveți frisoane sau, invers, să aveți transpirație excesivă și aversiune la căldură.

6. Umflarea gâtului

Umflarea sau extinderea zonei gâtului este un semn vizibil al problemelor cu glanda tiroidă. Asigurați-vă că acordați atenție acestor simptome!

7. Dureri musculare și convulsii

Modificările de hipotiroidie pot include dureri în diferite părți ale corpului. În majoritatea cazurilor, aceste simptome sunt asociate cu umflarea mușchilor sau cu o tumoare care apasă pe nervi.

 Cum să vă verificați funcția tiroidiană la domiciliu

Deși această metodă de verificare a tiroidei este departe de a fi perfectă este ușor de făcut și complet inofensivă pentru sănătatea dumneavoastră. În perioada dintre 22:00 și 00:00, luați o soluție de iod 5% și aplicați un plasture de iod pe încheieturile mâinii. Dimineața, verificați dacă iodul este încă acolo. Dacă a dispărut, acesta este un semn de deficit de iod.

Sursa

6 moduri prin care să scapi de un stomac balonat fără să faci vreun exercițiu

Cu toții am experimentat balonarea din când în când, este pur și simplu modul prin care corpul digeră mâncarea. Însă la unele persoane, acest lucru poate deveni foarte deranjant, dureros și chiar stresant din cauza modului în care acele persoane ajung să arate, așa că în mod evident, ele vor să scape de asta. În mod normal, aproximativ jumătate din stomacul tău și intestine este umplută cu gaze, lucru ce înseamnă aproape un litru. Aerul din stomac este rezultatul funcțiilor unor microorganisme din stomacul tău care ajută la procesul digestiv.

 

Cu cât este mai greu pentru stomac să digere mâncarea, cu atât mai multe gaze sunt produse. Așa că există numeroase metode prin care poți scăpa de un stomac balonat; unele dintre ele se referă la dietă și exerciții fizice, dar înainte să te apuci de ele, ar trebui să încerci unele dintre sfaturile și remediile de mai jos, remedii ce pot fi obținute în propria ta casă și care au foarte multe șanse să te ajute în această problemă.

 

1. Bea un pahar cu apă caldă cu zeamă de lămâie în fiecare dimineață

Un pahar cu apă caldă și zeamă de lămâie băut cu 15 minute sau jumătate de oră înaintea micului dejun ajută la regularea acidului gastric și la eliminarea senzației de arsuri; de asemenea, producerea de gaze din intestin este redusă, dacă nu chiar oprită. Lămâia este foarte bună pentru pielea ta și conține multă vitamina C, așa că vei avea parte doar de beneficii.

 

2. Ceaiul de ghimbir

Ghimbirul este un produs care te poate ajuta în ceea ce privește calmarea stomacului și reducerea producerii de gaze intestinale, totul datorită sesizabilei sale iuțimi. Un alt avantaj care vine odată cu consumarea ghimbirului constă în menținerea unei circulații normale a sângelui în corp; așa că poți spune că el aduce numeroase beneficii din cam toate punctele de vedere.

 

3. Nu bea lapte sau cafea pe post de mic dejun

Încearcă să scoți aceste băuturi din viața ta atunci când vine vorba despre micul dejun. De ce? Pentru că și laptele și cafeaua stimulează producerea de acid gastric, el, evident rezultând într-o aciditate totală a stomacului ridicată. În schimb. încearcă să înlocuiești cafeaua cu un pahar de suc de portocale, iar în locul laptelui încearcă un iaurt cu fructe. El este o opțiune foarte bună deoarece conține probiotice care ajută bacteriile din stomac să digere mâncarea.

 

4. Nu bea foarte multe lichide în timp ce mănânci

Doar gândește-te că orice băutură pe care o servești în timpul mesei va dilua acidul gastric și va modifica acea concentrație normală a enzimelor responsabile cu digestia. Acest lucru va duce la încetinirea procesului și cu cât durează mai mult ca mâncarea să fie digerată, cu atât cantitatea de gaz produs este mai mare. Și bineînțeles, mai mult gaz înseamnă o balonare de lungă durată.

 

5. Nu bea alcool pe stomacul gol

Alcoolul stimulează producția de acid gastric în același mod în care și laptele o face. Așa că dacă nu mănânci în același timp, stomacul tău își încetinește activitatea și chiar ar putea să își corodeze pereții. Dacă vei continua cu acest obicei, chiar poți ajunge să îți omori microorganismele din stomac și din intestine și mai apoi să ajungi la complicații și boli grave de care îți va fi foarte greu să mai scapi sau poate chiar să nu o mai faci.

 

6. Nu mânca alimente foarte grase

Cu toții știm deja că ar trebui să încercăm să mâncăm mai sănătos, așa că mâncărurile grase și mai ales mâncărurile de fast food sunt grele și rămân în stomac mai mult timp deoarece durează să fie digerate. Cu cât este mai greu pentru stomac să digere un anumit preparat, cu atât mai multe gaze sunt produse; așa că este simplu, mănâncă mai puține alimente grase pentru a evita gazele și disconfortul cauzat de acestea.

 

 

7 lucruri pe care nu ar trebui să le faci pe stomacul gol

Ești ceea ce mănânci – toată lumea a auzit de această zicală. Sănătatea noastră e influențată însă și de ce facem înainte de masă.

Iată care sunt alimentele pe care nu ar trebui să le consumi la micul dejun, chiar dacă par la îndemână, deoarece stomacul nostru e mai sensibil când e complet gol:

1. Nu trebuie să iei medicamente anti-inflamatorii pe stomacul gol

Nu ar trebui să iei aspirină, paracetamol sau alte medicamente anti-inflamatorii pe stomacul gol. Dacă faci asta, nu vor mai fi eficiente și s-ar putea chiar să ai probleme de sănătate serioase. Poți să reduci efectele negative dacă bei lapte sau dacă bei multă apă cu medicamentul.

2. Nu trebuie să bei cafea pe stomacul gol

 Cafeaua, chiar și cea decofeinizată, stimulează producerea de acid, care poate cauza arsuri la stomac și alte probleme ale tractului digestive. Dacă nu mănânci ceva la micul dejun după cafea s-ar putea să dezvolți o deficiență de serotonină și nu vei avea o dispoziție prea bună toată ziua. Dacă nu ai cum să renunți la obiceiul de a bea cafea pe stomacul gol, încearcă să adaugi lapte în ea.

3. Nu trebuie să bei alcool pe stomacul gol

Alcoolul este absorbit de două ori mai repede pe stomacul gol, la fel cum s-ar întâmpla în cazul în care ți l-ai injecta în vene. Efectul său va trece mai încet, ceea ce îți va provoca o mahmureală severă. Vor exista consecințe negative pentru ficat, inimă, rinichi. Dacă situația e de așa natură încât trebuie să bei pe stomacul gol, alege ceva rece, necarbonat, fiindcă se absoarbe mai încet.

4. Nu trebuie să mesteci gumă pe stomacul gol

Acidul clorhidric produs atunci când mesteci gumă distruge membrane mucoasă a stomacului atunci când e gol și, dacă ai acest obicei, vei face gastrită. Ceva mai inofensive sunt gumele care conțin îndulcitori naturali, nu zahăr.

 5. Nu trebuie să faci exerciții fizice intense pe stomacul gol

Se crede că arzi mai multe calorii dacă faci exerciții pe stomacul gol. Nu se întâmplă asta – ci pierzi masă musculară mult mai intens, iar exercițiile fizice nu sunt foarte eficiente deoarece corpul nu are energie. Încearcă să faci exerciții aerobice, dacă ții neapărat, nu ceva foarte greu.

6. Nu trebuie să bei suc de citrice pe stomacul gol

Fibrele acide conținute de citrice irită stomacul gol, ceea ce poate să cauzeze gastrită. Sucul proaspăt stors de citrice nu îți va face rău dacă îl diluezi cu apă, în proporție de 1:1 sau 2:1.

7. Nu trebuie să ai discuții aprinse pe stomacul gol

Cercetătorii americani au descoperit că atunci când ne e foame nu ne mai controlăm prea bine, deoarece creierul are nevoie de energie pentru acest lucru. Dacă nu ai timp să mănânci înainte de o conversație importantă, bea ceva cald – ceai, de pildă – și oferă-i unul și interlocutorului. Astfel, atmosfera va fi ceva mai prietenoasă.