close

7 semnale importante pe care ți le transmite corpul tău atunci când ai o deficiență de proteine

Proteinele au un rol esențial în buna funcționare a corpurilor noastre. Dacă suferi de o deficiență de proteine, întreg organismul tău va avea de suferit. Un număr impresionant de persoane din lume suferă de acest deficit, mai ales locuitorii din Africa Centrală sau sudul Asiei, unde până la 30% dintre copii sunt afectați de lipsa de proteine:

 

1. Ai pofte alimentare

Dacă ți-e foame în permanență și ai poftă de mâncare cu un conținut ridicat de carbohidrați și zahăr, problema poate fi aceea că ai acces limitat la alimente care conțin multe calorii, iar conținutul de proteine din ele este scăzut.

 

2. Pierzi masă musculară și simți dureri la nivelul articulațiilor

Mușchii conțin cea mai mare cantitate de proteine din corp. Slăbiciunea la nivel mușchiilor, durerea și pierderea masei musculare sunt semn că ai o deficiență de proteine. Un studiu arată că această problemă apare mai ales la persoane mai în vârstă, iar această componentă este esențială pentru creșterea întreținerea musculară.

 

3. Probleme cu pielea și unghiile

Deficiența de proteine poate face ca unghiile tale să fie slăbite, să se rupă ușor și în unele cazuri se observă dungi sau puncte albe sau maronii pe suprafața lor. Lipsa acestei componente poate afecta pielea pentru că proteinele permit regenerarea celulară. Vei observa că pielea ta e uscată și se cojește.

 

4. Îți cade părul

Părul nostur are în compoziție 90% proteine, cunoscute sub numele de cheratină. Dacă nu primește suficienți nutrienți, părul se subțiază și pierde din intensitatea culorii. Acest lucru se întâmplă atunci când corpul nu mai utilizează proteine pentru lucruri mai puțin importante, cum ar fi creșterea părului și le folosește pentru funcții vitale.

 

5. Ficat gras

Ficatul gras este unul dintre simptomele cele mai frecvente ale deficienței de proteine și dacă nu este tratat la timp, poate apărea boala ficatului gras și se poate ajunge chiar la insuficiență hepatică. E o boală pe care o fac de obicei cei care consumă alcool, persoanele obeze și chiar copiii.

 

6. Risc crescut de fracturi osoase

O cantitate prea mică de proteine afectează atât mușchii, cât și oasele. Țesuturile sunt slăbite, iar astfel crește riscul de fracturi osoase. Proteinele sunt necesare pentru absorbția calciului și ajută motabolismul oaselor.

 

7. Probleme cu somnul

Dacă ai probleme cu somnul sau suferi de insomnii e foarte probabil ca problema ta să fie deficitul de proteine. Sunt componente de bază a triptofanului, un aminoacid care provoacă somnolență. Pentru a ne putea odihni mai bine e recomandat să consumăm alimente bogate în proteine atunci când vine ora somnului.