close

7 produse care sunt mai folositoare pentru sănătatea femeilor decât toate superalimentele la modă

Se spune că unele produse sunt mai folositoare decât altele deoarece conțin mai multe vitamine, antioxidanți și minerale. Astfel de produse se numesc superalimente. De exemplu, câteva dintre acestea sunt afinele, avocado, semințele de chia, somonul și spirulina. Iată o listă cu 7 produse obișnuite care sunt mult mai benefice pentru organism decât celebrele superalimente:

 

 

1. Usturoiul e bun pentru inimă și oase

6 căței de usturoi conțin 17% vitamina B6 și 23% mangan din doza zilnică recomandată. Atunci când faci ședințe de exerciții fizice dificile usturoiul reduce nivelul de forțare al inimii și ajută să faci față exercițiilor fizice extenuante. Nivelul de estrogen crește după menopauză, așa că oasele devin mai fragile. O jumătate dintr-un căței de usturoi, adică 2 grame, te protejează de osteoporoză.

 

2. Carnea de vacă combate simptomele sindromului premenstrual și protejează împotriva anemiei

100 grame de carne de vită conține 53% zinc, 40% vitamina B12, 16% fier și 12% vitamina B2 din doza zilnică recomandată. Te ajută să ai simptome mai puțin ușoare în cazul sindromului premenstrual și îmbogățește corpul cu cantități mari de fier. Dacă îți lipsește fier, te simți obosită, amețită și ai pielea palidă.

 

3. Varza de Bruxelles ne protejează de cataractă și de riduri

O jumătate de cană de varză de Bruxelles conține 81% de vitamina C și 137% din vitamina K din cantitatea zilnică recomandată. Femeile suferă de cataractă și glaucom mai frecvent ca bărbații, iar varza de Bruxelles ne ajută să menținem ochii sănătoși. Vitamina C produce colagen, care accelerează vindecarea rănilor și previne apariția ridurilor.

 

4. Roșiile ne protejează de arsuri, de depresie și de cancerul de sân

Vitamina A este extrem de importantă pentru piele și păr. Licopenul din roșii ne protejează pielea de arsurile solare. Vitamina B9 ajută celulele să crească și să se dezvolte, iar aceasta este absolut necesară pentru femeile însărcinate. Vitamina B9 te protejează de depresie și de cancerul la sân.

 

5. Cartofii ne protejează de radicalii liberi și scad apetitul

Radicalii liberi în exces din organismul nostru pot duce la infertilitate. Cartofii conțin o cantitate mare de antioxidanți care ne protejează organismul. Cartofii ajută la scăderea apetitului, iar vitamina B6 din cartofi are un efect pozitiv asupra organismului nostru.

 

6. Cireșele scad intensitatea durerii musculare și combat insomnia

Sucul de cireșe te ajută să scapi de durere după ce ai făcut exerciții fizice extenuante și te ajută să te recuperezi mai rapid. Femeile suferă de insomnie mai des decât bărbații. Cireșele te ajută să adormi mai rapid decât pastilele cu valeriană sau melatonină. Cireșele protejează celulele creierului împotriva bolii Alzheimer.

 

7. Nuca de cocos îmbunătățește sănătatea mamei și a copilului în timpul sarcinii

Acizii grași din nuca de cocos sunt foarte benefici pentru un copil. Apa de cocos este folositoare pentru viitoarele mame, deoarece crește nivelul de potasiu și magneziu. Crește colesteroul bun și îl scade pe cel rău. Apa de cocos conține fibre care întăresc sistemul digestiv și combate constipația și indigestia apărute în timpul sarcinii.