close

7 obiceiuri la care trebuie să renunți acum dacă nu vrei ca spatele tău să aibă de suferit

Aproximativ 80% dintre persoane suferă de dureri de spate la un moment dat al vieții lor. Nu e neapărat un simptom al unei leziuni sau boli, ci vina unor factori de risc  la care sunt expuse persoanele în fiecare zi. Atunci când creștem, uităm de regula Ține mereu spatele drept și ne amintim de ea doar atunci când resimțim durere în zona spatelui:

 

1. Factorul profesional

Personalul care lucrează la birou sau desfășoară munci grele la serviciu se plânge de dureri de spate. Printre aceștia se numără manichiuristele, arhitecții, șoferii, inginerii și croitoresele. E important să faci cel puțin o pauză de o oră. Dacă e posibil, fă o mică încălzire care va detensiona mușchii spatelui.

 

2. Spațiul de muncă din casă

Treburile domestice zilnice, cum ar fi spălatul vaselor, pregătirea cinei sau calcatul hainelor pot afecta sănătatea spatelui nostru. Înălțimea chiuvetei, a mesei din bucătărie sau a celei de călcat trebuie să coincidă cu înălțimea ta. În timp ce te ocupi de treburile casei, spatele tău trebuie să rămână drept, iar mușchii spatelui trebuie să fie relaxați.

 

3. Pantofi incomozi

Uneori, pentru a fi frumoase, ne supunem sănătatea la sacrificii inutile. Cucerite de aspectul pantofilor cu toc, femeile uită de legătura dintre legătura directă dintre pantofi și postură. Tocurile înalte nu pot fi purtate mai mult de 2 ore pe zi. Greutatea nu se distribuie în mod egal, așa că mușchii dorsali sunt îngreunați în mod inutil.

 

4. Genți mari și grele

Moda de a purta genți voluminoase reprezintă o amenințare majoră pentru sănătatea noastră. Există o tentație enormă de a lua lucruri inutile cu noi chiar dacă nu avem nevoie de ele. Verifică-ți geanta în permanență și ia doar lucrurile pe care le folosești în timpul zilei.

 

5. Haine strâmte

Rochii strâmte sau blugii mulați sunt articole vestimentare care limitează la propriu libertatea de mișcare și alterează circulația sanguină. Dacă mușchii spatelui în timpul zilei nu se pot mișca așa cum trebuie atunci pot apărea dureri. Atunci când alegi lenjeria, este important să te gândești la confort și nu la frumusețe.

 

6. Stresul și depresia

Studiile au demonstrat că stările de depresie pot provoca tensiune excesivă a mușchilor spatelui în viața de zi cu zi. Când sunte supărați stăm cu umerii lăsați și spatele încovoiat. Alege să faci o activitate care îți place: aleargă, înoată sau dansează.

 

7. Poziția incorectă în timpul somnului

O postură incomodă și o saltea nrecorespunzătoare nu numai că te va împiedica să ai un somn liniștit, dar vei avea și dureri de spate. Alege o saltea care să nu fie nici prea moale, nici prea rigidă. În timpul somnului, linia coloanei vertebrale trebuie să rămână dreaptă.