close

7 moduri prin care scapi rapid de durere de stomac și crampe

Dacă ți se întâmplă să simți fluturi în stomac la prima întâlnire sau te simți balonată după o masă încărcată, acestea sunt simptomele anxietății sau a sindromului colonului iritabil. Este un sentiment groaznic să simți disconfort abdominal, așa că am găsit 7 moduri eficiente prin care poți scăpa rapid de durerile supărătoare de stomac. Încearcă-le și tu atunci când ai probleme cu stomacul:

 

Dureri de stomac provocate de anxietate

Stresul este una dintre cauzele principale pentru aproape orice boală din lume. Stresul ne pune sistemul imunitar la grea încercare și provoacă boli noi. E și cauza atacurilor de panică care au printre multe altele, ca simptom și durerea de stomac. Iată cum să te relaxezi și să scapi de disconfortul abdominal:

1. Inspiră adânc și concentrează-te asupra respirației. Urmărește-ți respirația fără să te gândești la alteva, la modul în care inspiri și expiri. Te va ajuta să-ți distanțezi mintea de probleme pentru o perioadă. Te va ajuta și mai mult dacă poți merge afară să respiri puțin aer proaspăt.

2. Prepară-ți un ceai de plante și bea-l încet. Se recomandă ceaiul de mușetel, de ghimbir sau de mentă care te relaxează și luptă împotriva bacteriilor.

3. Meditează, chiar dacă nu ai mai făcut asta până acum. Îți va fi mult mai ușor dacă îți vei concentra energia și gândurile într-un singur loc. Transformă meditația într-un obicei dacă crezi că viața ta e prea stresantă.

 

Disconfort abdominal

Disconforul abdominal apare în urma consumului de mâncare nesănătoasă sau a unei combinații neobișnuite de alimente. Iată câteva metode prin care poți atenua simptomele:

4. Încearcă remedii naturale, cum ar fi ceaiul de ghimbir sau mentă, care îți va calma sistemul digestiv.

5. Semințele de fenicul sunt și ele extrem de eficiente când vine vorba de balonare și gaze. Ia o linguriță de semințe de fenicul, limpezește-le cu apă rece și mestecă-le. Nu e nevoie să înghiți semințele, trebuie doar să le mesteci. După 5 sau 10 minute, scuipă-le și bea puțină apă.

 

Dureri menstruale

6. Încearcă să faci yoga și concentrează-te asupra unor posturi speciale, care te ajută în această situație. E bine să nu exagerezi însă cu nivelul de dificultate al posturilor. Se recomandă să cauți tutoriale pe internet sau să mergi la un curs de yoga.

7. Masează-te ușor. Există câteva puncte de acupunctură pentru acest tip de durere. Există 2 puncte sub buric, unul la 2 degete distanță și altul la 4 degete distanță. Mai există un punct la 4 degete deasupra oaselor gleznei la ambele picioare.