close

6 motive pentru care ne trezim la aceeaşi oră în timpul nopţii

Conform unui medic specialist, între 4 şi 6 treziri nocturne sunt normale pentru o persoană obişnuită. Acest lucru derivă din era preistorică, când oamenii cavernei trebuiau să se trezească pentru a se asigura că sunt în siguranţă. Normal e să poţi adormi imediat ce te trezeşti. Dacă nu reuşeşti să faci asta, atunci pot fi câţiva factori care te împiedică să adormi. Iată câţiva dintre cei mai cunoscuţi:

 

1. Dormi în poziţia greşită

Oboseala cronică, durerile de cap şi durerile de spate sau de gât pot fi cauzate de o postură necorespunzătoare în timpul somnului. Salteaua nu trebuie să fie nici prea moale, nici prea tare. Perna trebuie să sprijine capul şi gâtul.

Dormi pe partea stângă pentru a avea o digestie şi o circulaţie sanguină mai bună, sănătatea emoţională va fi mai bună şi previne bolile cardiovasculare.

 

2. Zgomotul din fundal

Dacă locuieşti într-un oraş mare, ştii cum e să fii expus zi şi noapte la zgomote. Alarma partenerului, vecinul care dă drumul la radio în fiecare dimineaţă, trenul care trece, copiii care se joacă, toate acestea pot afecta profund calitatea somnului tău.

Foloseşte dopuri de urechi în timp ce dormi. Acestea nu durează mult şi ai grijă să le cureţi în permanenţă.

 

3. Apnee

Căile de respiraţie sunt blocate parţial sau total, iar acest lucru face ca respiraţia să se oprească de câteva ori în timpul somnului. Trezirea are loc pentru că scade cantitatea de oxigen din sânge. Alte simptome sunt durerile de cap, gură uscată, somnolenţă şi schimbări de dispoziţie.

 

4. Temperatura camerei este greşită

Dacă te trezeşti în mijlocul nopţii pentru că ţi-e prea clad sau prea frig, atunci problema poate fi temperatura din camera ta. Temperatura corpului tău trebuie să scadă puţin pentru a fi gata de somn, dar asta nu înseamnă că ar trebui să fie frig în cameră.

Temperatura ideală dintr-o cameră pentru dormit e între 15 şi 19 grade Clesius. E indicat să faci şi o baie caldă înainte de culcare.

 

5. Bei alcool

Alcoolul are efect de sedativ care te adoarme rapid, dar poate fi şi motivul pentru care nu te vei odihni pe timpul nopţii. Corpul nostru metabolizează alcoolul din organism, aşa că e posibil să te agiţi în somn şi să te trezeşti des.

Evită să bei cu cel puţin o oră înainte de culcare. Bea o ceaşscă de ceai de muşetel, te va ajuta să dormi mai bine.

 

6. Stai pe internet

Dacă stai pe reţelele de socializare înainte de culcare nu vrei reuşi să te odihneşti suficient noaptea. Expunerea ochilor la lumina albastră împiedică corpul să producă melatonină, hormonul somnului. Închide orice dispozitiv cu 2 ore înainte de culcare.

 

 

13 mai