close

6 lucruri pe care ar trebui să le știi despre menopauză

Dacă ai vreo întrebare sau curiozități cu privire la miturile legat de menopauză, atunci acest articol este cel mai bun mod de a te informa înainte să te duci la doctor. Menopauza duce la numeroase schimbări în corp și aceste simptome sunt rezultatul obținut din scăderea nivelurilor de estrogen și progesteron din ovare. Cele mai multe simptome sunt și cele mai cunoscute, precum bufeuri, creșterea în greutate și uscăciunea vaginală.

 

Menopauza de asemenea mărește riscul de apariție a anumitor boli în viitor, precum osteoporoza. Unele femei consideră că au nevoie de ajutorul medicului pentru a trece de perioada menopauzei, iar altele doar vor discut acu acesta pentru un tratament ușor. Mai jos vei putea găsi 6 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi și tu despre menopauză.

1. La ce vârstă voi fi la menopauză?

În medie, femeile ajung la menopauză la vârsta de 51 de ani și cele mai multe dintre ele nu mai au menstruație începând de la vârsta de 45 până la 55 de ani. Însă stadiile incipiente ale menopauzei pot începe la unele femei mai devreme, iar la altele abia în ultimii ani din deceniul al 5-lea.

2. Cum voi ști că am bufeuri?

Oh, vei ști, crede-mă. În timpul unui bufeu, vei simți că temperatura ta crește și pielea ta poate deveni chiar puin roșiatică și inflamată. Această schimbare de temperatură poate duce la transpirație, palpitații ale inimii și sentimentul de amețeală. După un bufeu, este posibil să simți o răceală în corp. Poți ameliora aceste stări dacă eviți mâncăruri picante, cofeina sau alcoolul.

3. Ce simptome apar din cauza scăderii nivelurilor de estrogen?

Aproximativ 75% dintre femei au bufeuri în timpul menopauzei, făcându-le unul dintre cele mai comune simptome. Bufeurile pot apărea ziua sau noaptea și unele femei pot trece prin schimbări de stare și dureri la nivelul mușchilor. Este greu de stabilit dacă aceste modificări sunt cauzate de hormoni sau pur și simplu de procesul de îmbătrânire.

4. Cum afectează menopauza sănătatea oaselor?

O scădere în producția de estrogen afectează cantitățile de calciu din oase, lucru ce poate duce la destabilizarea densității oaselor și mai apoi la osteoporoză. Există și riscuri în ceea ce privește fracturile de șold, coloană și alte oase importante.

5. Voi crește în greutate în timpul menopauzei?

Schimbările de la nivelul hormonilor pot duce la acumularea de greutate, precum și îmbătrânire, așa că foarte multe femei constată că greutatea lor s-a schimbat pe parcursul acestei perioade inevitabile.

6. Voi trece prin aceleași simptome precum mama, sora sau prietena mea?

Simptomele menopauzei variază de la o persoană la alta, chiar și când vine vorba despre membrii aceleiași familii. Vârsta la care ai avut prima menstruație și cât de repede funcțiile tale ovariene sunt afectate diferă de la o persoană la alta. Așa că atunci când vine vorba despre menopauză, ceea ce a funcționat pentru mama sau prietena ta este posibil să nu funcționeze la tine.

 

 

13 lucruri despre menopauză pe care nu ți le-a spus nimeni

Deși este o perioadă perfect normală a vieții, menopauza nu este deloc una foarte plăcută. Și tu care credeai că schimbările adolescenței au fost cumplite! Multe femei consideră că menopauza este iadul pe pământ! Cu toate acestea, niciodată nu ar trebui să ne pierdem capacitatea de a vedea ceea ce este pozitiv în orice situație, oricât de rea ar fi.

Așadar, iată câteva lucruri bune care se întâmplă în perioada menopauzei:

1. O să plângi fără motiv

Hormonii care îți vor inunda organismul te vor face să plângi fără motiv. Este mult mai bine decât să ai un motiv pentru care să plângi, nu-i așa?

2. Îți vor crește fire de păr în cele mai neașteptate locuri

Nu este un lucru ciudat să găsești fire de păr negru pe bărbie, dar vei începe să găsești și în alte zone ale corpului, ceea ce, să recunoaștem, este un pic amuzant.

3. Îți va fi greu să dormi o noapte întreagă fără să te trezești 

Insomnia din timpul instalării menopauzei nu este doar un mit. De multe ori, vei sta trează în pat fără să reușești să te adormi, așa că vei avea suficient timp să te gândești la lucruri frumoase și să îți faci planurile pentru următoarele zile.

4. Vei pofti să ai toată ciocolata din lume 

Îți va fi adesea poftă de ceva dulce, fie ciocolată sau prăjituri. Hmm… Delicios!

5. Te vei îngrășa

De vină pentru kilogramele în plus va fi și ciocolata în exces de care tocmai te-am avertizat, dar și faptul că metabolismul tău devine mai lent. Dar ce este rău în asta? Cu cât ești mai mare, cu atât ai mai mult din tine de oferit celor din jur!

6. Îți vei uita și propriul nume 

Perioada menopauzei îți mai pregătește o surpriză: vei avea mici pierderi de memorie. Nu doar că vei uita unde ai pus cheile sau telefonul, dar vei uita până și cum te cheamă. Și ce bucurie vei avea când îți vei aduce aminte!

7. Te vei simți ca în adolescență 

Nu te-ai fi gândit niciodată că vei avea ocazia să retrăiești senzațiile din adolescență. Cât de norocoase sunt femeile că au această șansă! Bărbații ar trebui să ne invidieze pentru asta.

8. O să spui exact ce îți trece prin minte 

Uneori, va fi de-a dreptul imposibil să îți păstrezi pentru tine comentariile răutăcioase. Vei deveni mai dură și mai directă, așa că asta te va ajuta să îți dai seama de cine îți este cu adevărat prieten.

9. Unele părți ale corpului ți se vor umfla 

De obicei, gleznele sunt cele care pățesc asta, dar, cu puțin noroc, s-ar putea să se umfle și unele pe care chiar ți le doreai mai mari, dacă înțelegi aluzia.

10. Vei experimenta schimbări de dispoziție 

De la fericire, vei trece la tristețe, apoi direct la o furie intensă, ca și cum ai vrea să le tai gâtul tuturor celor care sunt în preajma ta. Ce distractiv! Nu te vei plictisi niciodată în asemenea condiții.

11. O să suferi de cald 

Poate că ai auzit despre bufeurile de căldură de la menopauză, dar trebuie să știi că nu este deloc doar un mit. Este mult mai rău decât orice ți-ai fi imaginat, așa că nu vei mai suferi de frig iarna.

12. O să transpiri mai mult decât oricine altcineva

O să te simți în permanență transpirată și vei sări în duș cu prima ocazie. Care este partea bună aici? Te lăsăm pe tine să o descoperi, să vedem dacă ai învățat deja cum să privești partea bună a lucrurilor.

13. Vei fi mereu gata de luptă 

Porecla ta va fi „Furia”, pentru că nu vei mai lăsa pe nimeni să îți stea în drum. Felicitări! În sfârșit, ai învățat cum să preiei controlul asupra vieții tale.

 

 

10 substituenți ai zahărului care vă salvează sănătatea

Primul lucru pe care toți practicanții alimentului sănătos îl recomandă este reducerea zahărului. Recunoaștem că zahărul are un beneficiu mic pentru sănătatea noastră, în plus valoarea sa energetică este de 398 kcal pentru 100 g. Dar este atât de greu să renunți la toate lucrurile dulci!

Vești bune! Noi la Tasta am găsit 10 îndulcitori naturali care vă vor ajuta să uitați cu ușurință zahărul.

10. Zahăr de nucă de cocos

În ciuda valorii energetice ridicate, zahărul de cocos are un indice glicemic scăzut (ceea ce înseamnă că se asimilează mai bine) și multe alte beneficii. De asemenea, este pur și simplu delicios – mult mai bun decât zahărul comun.

Unde să adăugați: oriunde în loc de zahăr.

9. Malț de orz

Surprinzător, malțul de orz este, de asemenea, un substitut excelent pentru zahăr. Îmbunătățește metabolismul, întărește sistemul imunitar și chiar îmbunătățește vederea.

Unde se adaugă: malț de orz este utilizat în coacere. Oferă aluatului o aromă deosebită și o crustă crocantă.

8. Sirop de agave

În ciuda faptului că este caloric, siropul de agave este mult mai dulce decât zahărul ceea ce înseamnă că poate fi adăugat în cantități mai mici.

Desigur este de asemenea mult mai sănătos deoarece este bogat în potasiu, calciu și fier.

Unde se adaugă: Toate băuturile și cocktailurile. Nu este la fel de gros precum mierea și se dizolvă perfect în apă.

7. Melasa

Melasa dulce este bogată în minerale și vitamine B, semănând atât de mult ca zahărul încât este posibil să nu observați nici măcar diferența.

Unde se adaugă: Cel mai bun pentru alimentele coapte și deserturi.

6. Curmalele

Curmalele sunt fructe sănătoase și nutritive, adesea recomandate ca o gustare sănătoasă. Se pare că pot fi folosite și pentru înlocuirea zahărului.

Unde să adăugați: Sigur, nu le puteți adăuga direct în ceai sau cafea, dar ele pot lua cu ușurință locul cookie-urilor. Sau puteți obține sirop de curmale și adăugați-le la orice vă puteți imagina. Există de asemenea pastă de curmale care poate fi inclusă în rețetele de desert.

5. Siropul de dud

În est, dudul este numit “regina fructelor de pădure” pentru proprietățile sale de vindecare. Siropul de miere păstrează aceste proprietăți, plus un gust specific al alimentelor.

Unde se adaugă: băuturi și deserturi.

4. Zahărul de sorg

Produs din sos de sorg dulce, zahărul de sorg a fost folosit în China din antichitate și este renumit pentru beneficiile pentru sănătate pe care le aduce. De asemenea, conține aproximativ jumătate de calorii decât zahărul obișnuit.

Unde se adaugă: băuturi, aluat, deserturi.

3. Zahăr de struguri lichid

Zahărul de struguri este un produs fabricat recent care pune în pericol vânzarea zahărului comun. A câștigat chiar și faima ca mijloc de prelungire a vieții. Punctele sale cele mai puternice sunt conținutul redus de calorii, producția curată și proprietățile sănătoase.

Unde se adaugă: băuturi, aluat, deserturi, marinate.

2. Siropul de arțar

Nu numai pentru clătite! Caloric scăzut, reduce riscul de apariție a cancerului și a diabetului zaharat. De asemenea, este pur și simplu gustos.

Unde se adaugă: aluat, salate, marinate.

1. Ștevia

Liderul absolut printre înlocuitorii cu calorii reduse. Ștevia este foarte solicitată de cei care încearcă să-și gestioneze greutatea. Nu numai că aceasta conține doar 18 kcal la 100 de grame, dar este și de 25 de ori mai dulce decât zahărul, deci va trebui să adăugați doar puțin.