close

6 lucruri interzise de specialiști înainte de culcare – nu le mai face nici tu

Se pare că 27% dintre persoane au insomnii permanente, iar 73% dintre persoane se confruntă ocazional cu probleme cu somnul. Faptul că nu reușești să te odihnești bine noaptea nu e mereu legat de starea sănătății tale. Unii dintre noi facem zilnic anumite lucruri seara care ne pot perturba somnul nocturn fără să ne dăm seama și provoacă insomnii. Iată care sunt cele mai frecvente:

 

1. Fumatul 

Nicotina, asemenea cafeinei, cresc numărul de bătăi ale inimii și tensiunea arterială. Toate aceste procese îngreunează procesul de somn. Persoanele fumătoare sunt mai predispuse la insomnii decât cei care nu fumează. Încearcă să nu fumezi cu 1, 5 sau 2 ore înainte de culcare. Vei adormi mai ușor și vei avea un somn mai odihnitor.

 

2. Sport

Atunci când facem mișcare, reușim să ne odihnim mai bine și să adormim ușor. Încearcă să termini exercițiile cu până la 6 ore înainte de culcare. Atunci când mergi la culcare direct de la sală corpul tău nu te va lăsa să adormi, mai ales dacă faci un duș fierbinte care trezește organismul.

 

3. Bei apă

Dacă bei prea multă apă înainte de culcare atunci te vei trezi des noaptea, iar dimineața te vei simți obosită. Stabilește o cantitate apă care să nu te împiedice să ai un somn liniștit. Medicii ne sfătuiesc să nu depășim un pahar și jumătate cu apă.

 

4. Dormitul după-amiază

Pentru a nu lăsa dormitul după-amiază să interfereze cu somnul de noapte, fă asta între 1 și 4 după-amiaza. Dacă dormi seara, îți vei da rutina peste cap și nu vei reuși să te odihnești suficient noaptea.  Încearcă să dormi la aceeași oră în fiecare zi și nu face asta mai mult de o oră și jumătate. Persoanele care suferă de insomnie nu ar trebui să doarmă în timpul zilei.

 

5. Iei pastile

Ia doar medicamente pentru dormit înainte de culcare, și nu alt tip de pastile, pe care e mai bine să le iei în prima parte a zilei. Unele antidepresive fac sistemul nervos mai alert și nici medicamentele contra durerii nu te ajută să ai un somn liniștit. Dacă trebuie să iei pastile obligatoriu, întreabă medicul la ce oră să faci asta. Cunoaște și efectele secundare, unele dintre ele pot provoca insomnii.

 

6. Dormi cu animalele tale

Nu e indicat să dormi cu animăluțele tale. Animalele dorm într-un mod diferit față de oameni. Au nevoie de o perioadă mai scurtă de somn și schimbă pozițiile mai des decât oamenii, astfel că te-ar putea trezi din somn. Particulele din piele și blana îți pot afecta sănătatea și somnul, chiar dacă nu ai alergii la animale.

 

 

22 mai