close

5 sfaturi pe care trebuie să le urmezi ca să nu îmbătrâneşti prematur

Toată lumea îmbătrâneşte, dar dieta și stilul nostru de viață joacă un rol fundamental în felul în care privim și simțim lucrurile de-a lungul vieţii. Îmbătrânirea nu înseamnă că ne îmbolnăvim sau că nu mai suntem ca la început. Iată câteva dintre modalitățile care vă ajută să vă păstraţi sănătatea și energia:

 

1. Beţi o cantitate mare de apă

Hidratarea este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face pentru a vă menține pielea tânără, mătăsoasă și strălucitoare, iar întregul organism va funcţiona la nivel optim. Pielea uscată și deshidratată arată mai îmbătrânită şi este o reflexie a ceea ce se întâmplă pe plan intern.

Cu cât bem mai multă apă, cu atât pielea va fi mai hidratată. Pentru a vă menține corpul sănătos și hidratat, încercați să beți 2-3 litri de apă pe zi și diminuaţi cantitatea de băuturi cu cofeină și alcool consumate.

 

2. Fă sport des

Studiile au arătat că exercițiile fizice regulate scad șansele de îmbolnăvire cronică, depresie și declin cognitiv și mențin pielea tânără. Sportul reduce nivelul inflamațiilor din organism şi menține sistemul imunitar puternic pentru a lupta împotriva bolilor pe măsură ce îmbătrâniți.

Cu ajutorul transpirației sunt eliberate toxinele prin piele pentru a o menține sănătoasă și strălucitoare. Asigurați-vă că faceți ceva ce vă place.

 

3. Dormi suficient

Lipsa de somn adecvat, în special pierderea cronică de somn, poate crește probabilitatea îmbolnăvirii odată cu înaintarea în vârstă.

Când dormi puțin, hormonii sunt dezechilibraţi și tensiunea arterială e ridicată, astfel crescând riscul de a suferi de probleme cardiace și de accident vascular cerebral. Lipsa de somn poate interfera, de asemenea, cu sensibilitatea la insulină, ceea ce crește riscul de diabet.

 

4. Nu mai consuma alimente procesate

Alimentele procesate conțin tot felul de ingrediente pe care corpul nu le recunoaște, ceea ce duce la apariţia inflamațiilor și la un sistem imunitar slăbit, pe măsură ce îmbătrâniți. Inflamația în organism este motivul multor boli cronice, a lipsei de energie și alte boli legate de vârstă.

Uleiurile vegetale prelucrate, zahărul rafinat, îndulcitorii artificiali și culorile sau aromele artificiale pot provoca multe daune corpului.

 

5. Ia suplimente

Există o serie de suplimente care pot contribui la încetinirea procesului de îmbătrânire și vă pot face să vă simțiți tineri și energici. Cel mai important este uleiul de pește. Aceste suplimente sunt bogate în acizi grași omega-3, care ajută la prevenirea bolilor cronice și a inflamațiilor. Întăreşte sistemul imunitar, îmbunătățește sănătatea cardiovasculară, protejează articulațiile și vederea. Hrăneşte pielea, părul și unghiile, sporeşte absorbția nutrienților, funcția metabolică, atenția, starea de spirit și capacitatea de memorare.

 

 

17 mai