close

5 alimente care sporesc protecția naturală a pielii împotriva razelor UV

În timpul verii, multe persoane sunt confuze atunci când vine vorba despre expunerea la soare. Există o mulțime de informații contradictorii legate de acest subiect și oamenii nu ar trebui să fie blamați pentru că se interesează să se bronzeze sănătos și frumos.

Primul lucru pentru a atinge un bronz strălucitor îl reprezintă alimentația. Ceea ce mâncăm are un impact major asupra modului în care pielea noastră are de a face cu soarele. Anumite fructe și legume ne ajută să construim propria protecție solară, de la interior spre exterior.
Iată câteva trucuri pe care le poți folosi în timpul verii:

1. Folosește câteva legume verzi dimineața pentru a face un suc verde ori un smoothie.

Legume verzi

Alimentele ca broccoli, kale, salata de Bruxelles și varza sunt cunoscute ca fiind bogate în antioxidanți precum sulforafan, care ajută la protejarea celulelor corpului împotriva radiațiilor UV. Varza este, de asemenea, o sursă grozavă de histidină, care stimulează producția acidului urocanic, un fotoprotector natural.

2. Adaugă citrice în apa pe care o bei
Nu doar că va face ca hidratarea corpului să fie puțin mai ușoară, dar citricele precum portocalele, lămâile și lime oferă o sursă importantă de vitamina C. Aceasta lucrează ca un antioxidant, luptă împotriva radicalilor liberi, păstrează pielea sănătoasă și ține la distanță cancerul. Pune câteva felii în sticla cu apă înainte să ieși în oraș.

Citrice


3. Bucură-te de o salată de fructe

Salată de fructe

Amestecă într-un bol pepene roșu, papaya și caise și adaugă semințe de rodie, câteva picături sau mai mult de suc de portocală sau lămâie și obții o salată perfectă. Nu doar că vei avea parte de o doză importantă de vitamina C, fructele portocalii conțin o doză ridicată de caretenoizi antioxidanți. Aceștia reduc efectele radiațiilor UVB. Pepenele conține licopen, care previne arsurile solare și cancerul de piele, în timp de semințele de rodie întăresc stratul superior al pielii. Pentru mai multă protecție solară, adaugă și semințe de Chia, care sunt o sursă importantă de omega 3 și care reduc inflamația și lucrează ca o protecție suplimentară.

4. Adaugă spirulina în dieta ta

Spirulina

Eu consum spirulină zilnc din diferite motive. Când vine vorba despre protecția solară, despre spirulina s-a spus că protejează pielea și ochii de radiațiile UV dăunătoare. Încearcă să adaugi spirulina în smoothie sau în sucurile verzi.

5. Consumă puțină ciocolată neagră în fiecare zi

Ciocolată neagră

Asigură-te că are cel puțin 70% cacao. Cu cât este mai bogată în cacao, cu atât mai bine. Ciocolata neagră conține de patru ori cantitatea de antioxidanți care se găsește în ceaiul verde. Încearcă să consumi ciocolată de calitate, care provine din surse organice.

CITEȘTE URMĂTOARUL ARTICOL:

8 modalități rapide de a trata arsurile solare

Cu siguranță știi cât de important este să aplici o cremă de protecție solară atunci când stai la plajă, dar, cu toate astea, se mai întâmplă să te lași dus de val (la propriu sau la figurat) și fie să uiți crema acasă sau la hotel, fie să nu o aplici suficient de des, fie să alegi greșit factorul de protecție solară.

Ce te faci dacă, în loc de bronzul frumos la care visai, te alegi cu roșeață și usturimi? Există și creme speciale pentru calmarea arsurilor solare, dar, dacă nu ai de unde să cumperi una sau preferi o variantă mai naturală, poți încerca metodele de mai jos. Garantăm faptul că te vor face să te simți mult mai bine.

1. Fă o baie cu apă rece 

Apa rece îți va calma senzațiile neplăcute și te va ajuta și să îți reglezi temperatura corpului. De data asta, renunță la spumant de baie, la gel de duș parfumat sau abraziv: toate produsele care conțin parfum sau alcool va irita și mai mult pielea.

2. Aplică o compresă rece pe zona afectată 

Dacă nu poți să faci o baie, atunci următorul cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru pielea ta iritată este să aplici o compresă cu apă rece. Poți fie să ții un prosop în apă rece, să îl storci și să îl pui pe zona respectivă, fie să așezi cuburi de gheață peste prosop.

3. Folosește gel de aloe vera 

Dacă ai o plantă de aloe vera, rupe o frunză și masează-te cu gelul din interiorul ei. Dacă nu ai o asemenea opțiune, poți cumpăra un gel pe bază de aloe vera din farmacii, dar ai grijă să ceri unul care nu conține alcool.

4. Încearcă un iaurt 

Dacă ai în frigider un borcănaș de iaurt simplu, fără fructe, îl poți folosi cu succes, fiind una dintre cele mai cunoscute metode de a calma arsurile solare. Pur și simplu aplică iaurtul pe zona afectată, te va face să te simți mult mai bine.

5. Folosește o cremă hidratantă 

După expunerea la soare, pielea ta este deshidratată, așa că o cremă hrănitoare te va ajuta. Folosește o loțiune de corp blândă, fără alcool.

6. Poartă haine moi și lărguțe 

Cu siguranță nu vrei să știi cât de neplăcut este să simți cum ți se lipesc hainele de pielea iritată. Până când ți se vindecă arsurile solare, poartă doar haine lejere și din materiale naturale, care să lase pielea să respire. Așadar, alege haine din bumbac, in sau mătase naturală.

7. Încearcă puterea hidrocortizonului 

Dacă, totuși, vrei să aplici un produs farmaceutic, îți poți cumpăra o cremă pe bază de hidrocortizon. Folosește-o după ce faci o baie rece sau aplici o compresă rece.

8. Bea suficientă apă 

Este la fel de important să tratezi problema și din interior, așa că ai grijă să fii hidratată și bea suficientă apă. Și fructele și legumele apoase te ajută, așa cum este deliciosul pepene verde. În plus, evită alimentele și băuturile care au efecte deshidratante, așa cum este cazul cafelei și al alcoolului.

CITEȘTE ȘI ARTICOLUL URMĂTOR:

Nu poți să dormi de căldură? Încearcă aceste 8 trucuri utile

Temperaturile ridicate din timpul verii sunt greu de suportat pentru toată lumea, iar în perioadele caniculare este aproape imposibil să reușești să ai un somn odihnitor. Te rostogolești de pe o parte pe alta a patului și întorci perna pe toate părțile, în speranța că vei găsi vreun colțișor mai rece… Toate astea îți sună cunoscut? Dacă da, înseamnă că sfaturile noastre îți vor prinde foarte bine.

S-a dovedit faptul că temperatura ambientală ridicată diminuează producția de melatonină – hormonul somnului, așa că este firesc să ai dificultăți în a adormi atunci când este prea cald în cameră. Iată cum poți să scapi de problemă:

1. Închide fereastra și trage jaluzelele

Poate că sună greșit, dar exact asta trebuie să faci în zilele calde de vară. Abia după apusul soarelui se răcorește suficient de mult afară încât să poți deschide ferestrele și să lași aerul să circule. Între timp, folosește aparatul de aer condiționat, dacă ai unul, sau 1-2 ventilatoare.

2. Lasă aerul să circule în dormitor

Prioritatea ta ar trebui să fie dormitorul, așa că fă tot ce poți ca aerul de aici să nu se încingă; pentru asta, poți folosi un ventilator chiar și atunci când nu stai în cameră. O altă idee ar fi să pui un cearceaf ud în dreptul geamului, va scădea temperatura din încăpere.

3. Dormi la etajul de jos

Dacă locuiești la o casă cu etaj, amenajează-ți dormitorul la parter. Se știe că aerul cald este mai ușor decât cel obișnuit, astfel că temperaturile vor fi mereu mai ridicate la etajul de sus.

4. Consumă alimente ușoare

Chiar dacă nu îți vine să crezi, ceea ce mănânci în timpul zilei are un impact direct asupra calității somnului. Pentru că nu ai vrea ca sistemul tău digestiv să fie nevoit să lucreze din greu și să producă mai multă căldură, consumă multe fructe și legume, au un conținut mare de apă și sunt ușor de procesat.

5. Ține lângă tine ceva rece

Ce-ar fi să îți ții așternutul de pat în frigider până înainte de a merge la culcare? Sau ai putea să faci asta cu un ursuleț de pluș sau cu orice altceva, ideea era să ai ceva care să te ajute să nu te supraîncălzești. Dar ai grijă ca obiectul pe care alegi să îl pui în frigider sau în congelator să nu fie foarte ud, este suficient să fie ușor umezit.

6. Fă un duș sau o baie înainte de culcare

Deși ai fi tentat/ă să faci un duș rece, pentru a te răcori, va ajuta mult mai mult să folosești apă caldă. După ce vei ieși din baie, temperatura ambientală nu ți se va mai părea la fel de insuportabilă și vei ajunge ușor-ușor la o temperatură corporală apropiată de cea din cameră.

7. Bea suficiente lichide, în special înainte de culcare

Știm că te-ai săturat să auzi mereu asta, în special vara, dar chiar este deosebit de important să te hidratezi suficient. Apa are rolul de a ajuta organismul să regleze temperatura corpului și, per total, să te ajute să te simți mai puțin înfierbântat.

8. Dormi dezbrăcat/ă

Am păstrat cel mai bun sfat pentru final. Renunță la haine cel puțin în sezonul cald, te vei simți mai bine dacă nu vei avea un strat suplimentar care să rețină aerul cald. Dacă, totuși, nu poți renunța complet la haine, alege unele din materiale naturale, cum ar fi bumbac 100%.