close

4 sfaturi utile care te ajută să previi cu succes disconfortul abdominal

Multe persoane suferă de disconfort abdominal din diverse cauze cum ar fi mâncatul în exces, mâncare alterată sau mod de a mânca necorespunzător. Indiferent de cauză, fiecare dintre noi își dorește în primul rând să găsească soluții rapide și alternative pentru a nu mai trece prin așa ceva a doua oară.

Nimeni nu-și dorește să sufere de disconfort abdominal. Chiar dacă mâncatul e ultimul lucru la care te gândești atunci când ai dureri de stomac, e important să îți hrănești corpul și să te hidratezi corespunzător. Iată 4 sfaturi care te vor ajuta în cazul în care suferi de probleme cu stomacul și nu știi exact ce anume bine să mănânci și ce nu:

 

1. Hidratează-te în permanență

Deshidratarea e foarte periculoasă, mai ales dacă disconfortul abdominal e însoțit de vomă sau diaree. E vital să te hidratezi corespunzător pentru a reuși să elimini toxinele, bacteria sau virușii care îți provoacă disconfortul abdominal. Apelează cu încredere la apă, ceaiuri calde și băuturile energizante doar dacă poți să le bei. Dacă nu te lasă stomacul, te poți hidrata la fel de bine și cu acadele. Ceaiurile funcționează de minune în cazul afecțiunilor stomacului. Ghimbirul și feniculul sunt remedii naturale pentru gaze și crampe stomacale. Mintea, scorțișoara și cimbrul ajută la eliminarea toxinelor din organism.

 

2. Evită anumite alimente

Evită mâncărurile cu multă grăsime sau zahăr și în special prăjelile. Smântâna, carnea și brânza topită sunt bogate în grăsimi și pot fi dăunătoare dacă ai probleme cu stomacul.

 

3. Menține confortul stomacului tău

Supele simple și supa de pui cu tăiței sunt cele mai indicate pentru astfel de afecțiuni. Îți vor păstra corpul cald dacă ai febră din cauza stomacului. Poți să mănânci fără restricții și suc de mere, cereale, banane, biscuiți sărați, orez și pui fiert. Alimentele pe care le poate consuma cineva pot fi dăunătoare altcuiva, așa că e bine să-ți asculți instinctul atunci când vine vorba de mâncare.

 

4. Evită să mănânci cu 30 de minute înainte să alergi sau să mergi la sală

Dacă nu vrei să-ți încarci stomacul și să scoți tot ceea ce ai mâncat și ai băut înainte, e bine să faci o pauză de 30 de minute între cea mai recentă masă și timpul petrecut la sală. Exercițiile le faci cel mai ușor cu stomacul pe jumătate plin. În caz contrar, riști să îți fie foarte greu să faci exercițiile și să apară durerile și disconfortul abdominal. Este indicat să bei doar apă dacă îți este sete, pentru că hidratarea e mult mai importantă decât mâncarea în acest caz.