close

17 alimente pe care le poți mânca oricând în orice cantitate

Este atât de greu să reziști poftei de mâncare atunci când suntem la o dietă strictă. Să fim cinstiți! Aveți poftă de mâncare tot timpul și când deschideți ușa frigiderului este aproape imposibil să luptați împotriva ispitei de a lua ceva delicios. Cu toate acestea, există produse pe care le puteți mânca în timpul zilei fără riscul de a câștiga greutate, deoarece acestea conțin o cantitate minimă de calorii.

Noi, de la Tasta ne-am hotărât să ne dăm seama ce alimente puteți mânca fără restricții.

1. Țelină

Aproximativ 95% din țelină este apă. Acest produs foarte sănătos conține 30% din necesarul zilnic de vitamina K. Cel mai bine este să mănânci țelină când este proaspătă, deoarece își pierde majoritatea proprietăților sale utile în termen de cinci zile de la tăiere.

2. Arugula

Există doar 10 kcal în 2 căni de arugula. Vă ajută să pierdeți în greutate fără a vă deteriora sănătatea. Puteți combina arugula cu brânză albă și se condimentează cu ulei de măsline.

3. Albușuri de ou

Puteți mânca albușuri de ou în cantități vaste. Este chiar util pentru cei care urmează o dietă strictă. Amestecați albușul cu câteva roșii și obțineți cea mai sănătoasă omeletă vreodată! Cu toate acestea, dacă vă pasă de silueta dvs. este mai bine să nu o prăjiți în ulei.

4. Salată

Salata este ambalată cu vitaminele A si C, precum și acidul folic și fierul. Este practic lipsită de calorii, astfel încât consumul său în cantități mari nu va determina creșterea în greutate.

5. Castraveți

Castraveții conțin aproape aceeași cantitate de apă ca țelina. Castraveții proaspeți au beneficii semnificative pentru sănătate. Pielea unui castravete conține cea mai mare parte a valorii sale nutriționale, în special beta-caroten, ceea ce este bun pentru ochii dumneavoastră. Deci este mai bine să nu îi cojiți.

6. Conopidă

Conopida este o sursă excelentă de vitamine C și K. Este cea mai hrănitoare atunci când este consumată în stare brută.

7. Roșii

Tomatele sunt pline de licopen, vitaminele A, C și B2, acid folic, fibre, crom și potasiu. Acestea sunt practic lipsite de calorii și ne oferă diferite substanțe nutritive vitale pentru sănătatea noastră.

8. Brocoli

Broccoli este mâncarea preferată a celor care pierd o greutate. În afară de vitaminele A, C, E și K, aceasta conține aproximativ 20% din necesarul zilnic de fibre.

9. Floricele de porumb

O ceașcă de floricele popcorn nu va afecta niciodată corpul. Această gustare “film” constă, în cea mai mare parte, din aer, și vă puteți bucura de a mânca fără teama de a câștiga greutate în plus.

10. Napi

Ca orice alge marine comestibile conține o cantitate mare de iod și este aproape lipsită de calorii. Dar nu înseamnă că trebuie să te grăbești să faci sushi cu alge marine. Rețineți că orezul are un indice glicemic ridicat și astfel de produse nu contribuie la pierderea rapidă în greutate.

11. Mazărea zahărului

Mazărea zahărului este foarte scăzută în calorii: o ceașcă de mazăre conține aproximativ 35 kcal. Sunt bogate atât în ​​fibre cât și în proteine.

12. Grapefruit

Grapefruitul ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Sunt pline de vitamina C și, din cauza valorii calorice scăzute, vă pot ajuta să reduceți grăsimile din jurul taliei.

13. Pepenele galben

Pepenele vă va satisface pofta de dulce fără a vă afecta dieta. Conține peste jumătate din valoarea zilnică recomandată a vitaminelor A și C.

14. Căpșune

Un alt produs indispensabil pentru toți cei care pierd greutatea. Căpșunile sunt bogate în potasiu și fibre și au un efect antiinflamator.

15. Mure

Murelele sunt pline de antioxidanți și vitamina C. În plus, au un gust uimitor. Sunt sigure chiar și pentru cei care au fost la o dietă de mult timp. Conținutul caloric al produsului este relativ scăzut.

16. Portocale

Portocalele sunt unul dintre cele mai delicioase fructe. Acestea sunt cele mai cunoscute pentru conținutul lor de vitamina C. Apropo, pielițele albe sub coaja portocalie, miezul, conțin o mulțime de fibre care ajută la scăderea colesterolului.

17. Coacăze

Coacăzele au mai mulți antioxidanți decât oricare alt fruct. Prin urmare, o ceașcă de afine vă va ajuta să vă echilibrați dieta. Acest aliment este ușor în calorii, deci nu trebuie să vă faceți griji cu privire la riscul de a câștiga în greutate.

Sursa

10 proprietăți ale bananelor pe care cu siguranță nu le știai

Bananele sunt alimentul care face ca gustul bun să se întâlnească în același timp cu sănătatea. Vitaminele și compușii folositori din ele păzesc întotdeauna corpul nostru.

Tasta a pregătit o listă cu 10 proprietăți utile acestui fruct tropical și aproape toate depind de maturitatea unei banane. Nu înseamnă că nu ar trebui să mâncați și să alegeți altele – este doar faptul că gradul corect de coacere poate avea un efect mai bun asupra sănătății dumneavoastră.

1. Prevenirea bolilor oncologice

Bananele conțin o proteină specifică (factor de necroză tumorală) care ajută la prevenirea afecțiunilor oncologice. Resturile de fructe au mult mai mult în ele, deci este recomandat să mănânci banane cu piele reperată sau întunecată.

2. Combaterea crampelor

Deficitul mineral este o cauză obișnuită a spasmelor musculare ale gleznei. Prin consumarea de produse bogate în potasiu și magneziu puteți preveni crampele musculare. De aceea mulți sportivi le includ în dieta lor.

3. Prevenirea bolilor renale

Alimentele care conțin potasiu suficient ajută la prevenirea apariției pietrelor de rinichi. Potrivit unui studiu, consumul regulat de banane poate scădea de asemenea șansele de malignități în rinichi cu 40%.

4. O inimă robustă

O dietă bogată în potasiu este recomandată celor care au hipertensiune arterială și sunt predispuși la boli cardiovasculare. Consumul zilnic de 1,3 grame din acest element scade riscul evenimentelor cardiace cu 26%. Pentru a furniza acea cantitate corpului, ar trebui să consumați 2-3 banane pe zi, în funcție de greutatea lor.

5. Sistem vascular sănătos

Colesterolul este cauza principală a obstrucției vasculare, ceea ce duce la ateroscleroză. Bananele conțin fitosteroli care ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge și la menținerea sănătății sistemului vascular.

6. Un stomac sănătos

Bananele sunt recomandate persoanelor cu ulcere gastrice și celor care se află în grupul de risc. Acestea conțin o enzimă specială care crește secreția de mucus care protejează pereții abdominali.

7. O sursă de energie

Abundența de vitamine și minerale face ca bananele să fie o sursă importantă de energie. Carbohidrații simpli sunt rapid de digerat și vă pot alimenta resursele de energie aproape imediat dacă este nevoie.

8. O stare bună

Bananele conțin dopamină – “hormonul fericirii” – împreună cu un complex parțial de vitamină B care afectează pozitiv sistemul nervos. Aceste caracteristici permit ca bananele să fie incluse pe lista de alimente pentru a mânca dacă vă simțiți brusc cu moralul la pământ.

9. Ajutor pentru diabet

Aceste fructe tropicale au un anumit tip de amidon rezistent în interiorul lor, care ajută la îmbunătățirea stării unei persoane cu diabet zaharat de tip 2. Trebuie remarcat, totuși, că bananele verzi conțin mai mult din această substanță. O banana verde de mărime medie are 12,5 grame de amidon în ea, în timp ce una coaptă va conține doar aproximativ 5 g.

10. O siluetă subțire

Amidonul rezistent împiedică depozitarea grăsimilor în organism și crește consumul de energie, ceea ce are ca rezultat îmbunătățirea rapidă și vizibilă în timpul antrenamentului intensiv de pierdere în greutate. Doza zilnică recomandată pentru această substanță este de 10 grame.

Și, bineînțeles, ar trebui să rămâneți activi și să vă controlați obiceiurile alimentare.

Sursa

8 boli de piele serioase semnalate de pielea noastră

Problemele de sănătate pot fi ușor identificate prin aspectul nostru fizic, iar pielea este unul dintre principalii indicatori. De aceea, este important să fim conștienți de semnalele pe care pielea noastră ni le poate oferi cu privire la problemele de sănătate care ne-ar putea lovi.

Iată cele mai frecvente probleme ale pielii care pot apărea, dacă există ceva rău în interiorul corpului tău:

8. Petele închise

Punctele întunecate care apar brusc pe piele pot fi un simptom al insuficienței suprarenale sau al bolii Addison.
Persoanele cu această boală pot simți durere în mușchi și articulații, și își pot pierde pofta de mâncare. Ele au tensiune arterială scăzută și nivelul de zahăr scăzut în sânge. Toate aceste simptome pot fi extrem de periculoase. Dacă le ai, adresează-te imediat unui medic.

7. Puncte albe

Boala în care pielea își pierde pigmentarea se numește vitiligo. Ea se dezvoltă atunci când celulele numite melanocite sunt ucise de sistemul imunitar al organismului, determinând zona pielii să devină albă, deoarece celulele nu mai produc pigment. Vitiligo poate fi consecința insuficienței suprarenale. Este indicat să consulți un medic dermatolog sau endocrinolog.

6. Iritații

Orice erupție bruscă pe piele arată că e ceva în neregulă în corpul tău. Ar putea fi o alergie la alimente, produse chimice, medicamente sau chiar o boală contagioasă, cum ar fi varicela. Este bine să te adresezi unui medic deoarece alergiile pot avea consecințe foarte grave, cum ar fi sindromul Stevens-Johnson sau sindromul Lyell. Varicela poate provoca destule complicații, în special la adulți.

5. Edemele

Dacă ai edeme în fiecare zi, merită să vezi un endocrinolog, deoarece acestea pot fi un semn de hipotiroidism. Această afecțiune poate apărea atunci când glanda tiroidă nu produce cantități suficiente de hormoni. Următoarele simptome pot însoți această boală: pielea uscată, edemele feței și a membrelor, pierderea părului, unghiile fragile și creșterea în greutate. Dacă le ai, mergi imediat la un medic.

4. Un număr mare de alunițe noi

Există numeroase motive pentru care alunițele pot apărea pe piele. Unul de bază este ereditatea. Dacă părinții tăi au alunițe multe, la fel poți avea și tu. Alte motive pot fi expunerea excesivă la ultraviolete sau dezechilibrul hormonal. În cele mai multe cazuri, alunițele sunt inofensive. Dacă numărul lor crește rapid, devin dureroase sau își schimbă culoarea și dimensiunea, este un motiv bun ca să vizitezi un medic.

3. Acneea

Există multe motive pentru care apare acneea: prea mult ulei de piele care înfundă porii faciali, dezechilibru hormonal sau probleme de digestie. Acneea este întotdeauna o consecință. Desigur, este necesar să se asigure o îngrijire adecvată a tenului facial. Cu toate acestea, pentru a scăpa de ea, ar trebui să găsești mai întâi motivul. Și acest lucru se poate face numai de către un specialist.

2. Exfolierea pielii

Motivele pentru exfoliere pot fi deficitul de vitamine, dezechilibrul hormonal, reacția alergică, dermatita seboreică, psoriazisul și alte câteva boli. Atunci când fulgii de piele care se desprind sunt mulți și însoțiți de alte simptome, pot fi un semn al unei boli grave. Și chiar dacă nu este, merită să vezi un doctor.

1. Transpirația excesivă

Dacă te afli într-un spațiu bine ventilat, cu o temperatură optimă și nu ești stresat, atunci nu ar trebui să transpiri ca și când ai alerga la maraton. Motivul pentru care ai o transpirație excesivă poate fi boala Graves, o boală autoimună care afectează tiroida. Ca și consecință, pielea devine mai subțire și se bronzează constant. Dacă ți se întâmplă ceva similar, consultă un doctor cât mai rapid.