close

15 mituri despre hrana sănătoasă în care nu trebuie să mai crezi niciodată

În ziua de azi au loc multe discuții despre alimentația sănătoasă. Există o mulțime de păreri diferite cu privire la ceea ce ar trebui să mâncăm, când să mâncăm și cum să mâncăm. Unele recomandări sună chiar suspicios, așa că începem să ne îndoim de adevăr. Iată în continuare câteva mituri în care e timpul să nu mai crezi de acum încolo:

 

1. Nu este adevărat că nu poți mânca nimic după ora 6 după-amiază. Nu ar trebui să mănânci o masă copioasă la mai puțin de 3 sau 4 ore înainte de culcare.

 

2. Pâinea neagră nu este mai sănătoasă decât cea albă. Conținutul de calorii din ambele tipuri de pâine este aproape identic.

 

3. Nu e deloc sănătos să bei cantități mari de sucuri proaspete de fructe. Nu ar trebui să bei mai mult de 3 pahare pe zi.

 

4. Dacă credeai că sushi este o masă sănătoasă. Adevărul e că toate tipurile de sushi și sos de soia conțin o mulțime de calorii.

 

5. Ciocolata nu este nici pe departe dăunătoare pentru organism. O tabletă de ciocolată neagră poate fi extrem de benefică pentru corpul nostru.

 

6. Nu e adevărat că vei slăbi dacă vei mânca mai puțină mâncare. Doar o persoană care mănâncă de 5 sau 6 ori pe zi va reuși să slăbească.

 

7. Dacă aveai impresia că e obligatoriu să bei 6 până la 8 pahare de apă în fiecare zi. În realitate, trebuie să bei doar cantitatea de apă pe care ți-o cere corpul tău.

 

8. E complet interzis să consumi grăsimi e probabil o frază pe care ai auzit-o des. Adevărul e că numai consumul excesiv de grăsimi este dăunător pentru sănătate.

 

9. Uleiul de măsline conține foarte puține calorii este doar un mit, dar adevărul e că are același conținut de calorii ca și alte uleiuri, doar că este mai sănătos.

 

10. Dacă ți s-a spus că e nesănătos să consumi carbohidrați, atunci trebuie să știi că doar cei simpli nu sunt buni pentru tine. Carbohidrații complecși sunt sănătoși.

 

11. Se spune că zahărul brun e mai sănătos decât cel alb. Adevărul e că zahărul brun conțin același număr de calorii ca cel alb.

 

12. E un mit acela că fructele sunt mai bune servite la desert. De fapt, e mai bine să mănânci fructe ca gustare.

 

13. Nu e adevărat că poți mânca orice ai poftă la micul dejun. Micul dejun ideal e format din proteine, grăsimi, carbohirați și fibre dietetice.

 

14. Te înșeli dacă crezi că poți arde calorii doar cu exerciții fizice. Corpul tău arde calorii atunci când desfășoară multiple funcții.

 

15. Fructele nu sunt la fel de sănătoase ca legumele. Legumele sunt mai sănătoase. Într-o zi trebuie să ai 4 porții de legume și o porție de fructe.

 

09 mai