close

10 metode dovedite științific care vor grăbi procesul de slăbire – scape de kilogramele în plus chiar acum

În întreaga lume, obezitatea s-a triplat între anii 1975 și 2017, aproximativ 1,9 miliarde de adulți fiind supraponderali. Dintre aceștia, peste 650 de milioane de adulți erau obezi.

 

1. Mănâncă înainte să mănânci

Un studiu recent a constatat că mâncarea unui castron de supă înainte de masă poate ajuta la reducerea apetitului. O explicație probabilă ar fi că pe măsură ce aștepți ca supa să se răcească, trebuie să o mănânci încet, dând creierului, hormonilor și stomacului tău suficient timp pentru a coordona un mesaj de sațietate.

 

2. Condimentează-ți mâncarea

Consumul de alimente condimentate îți poate stimula temporar metabolismul cu până la 8%, stimulând astfel ritmul de ardere a caloriilor corpului. De asemenea, s-a observat că alimentele condimentate îi încurajează pe oameni să mănânce încet, ceea ce este bine pentru metabolism.

 

3. Consumă gustări sănătoase

În procesul de pierdere în greutate, probabil că ai extins timpul dintre mese. În timp ce acest lucru ar putea suna logic, probabil că așteptarea până când ești extrem flămând te va face să mănânci mai mult înainte să te simți plin. =

Ia gustări sănătoase cum ar fi semințele de floarea-soarelui, migdalele, merele tăiate, biscuiții de grâu integral și brânza cu conținut scăzut de grăsimi și consumă-le la fiecare câteva ore.

 

4. Dormi mai mult

Obținerea unei odihne adecvate este foarte importantă pentru buna funcționare a corpului. Un studiu a constatat că persoanele care țin o dietă consumau cu 6% mai puține calorii atunci când au dormit suficient.

 

5. Bea mult ceai

8 pahare de apă pe zi este o nebunie. Încă ar trebui să bei apă, dar doar când ești însetat. Pentru alte ocazii, ceaiul este cea mai bună opțiune. Ceaiul (în special ceaiul verde) conține mulți antioxidanți și poate ajuta la scăderea în greutate. Ca un beneficiu suplimentar, ceaiul verde ajută și la prevenirea cancerului.

 

6. Adoptă culoarea albastră

Cercetările au arătat că oamenii tind să mănânce mai puțin când au farfurii cu un contrast mai mare de culori între farfurie și mâncare. Cercetătorii au descoperit că oamenii consumă cu 33% mai puțin într-o cameră albastră.

 

7. Nu mai face mai multe lucruri deodată

Atunci când faci mai multe lucruri, mintea ta nu se concentrează pe un singur subiect și se menține în mișcare între diverse subiecte, inclusiv gândul de a mânca. Acest lucru te poate face să uiți că ești la dietă și te face să cauți inconștient mai adânc în sertarul de gustări.

 

8. Râzi

Râsul îi dă corpului un antrenament aerobic rapid. El determină inima să bată mai repede, ceea ce crește circulația sângelui în organism. Râzând intens timp de aproximativ o oră, arde aproape la fel de multe calorii ca ridicarea greutăților timp de 30 de minute.

 

9. Dormi la răcoare

În timp ce dormim în frig, organismul arde grăsimi stocate în burtă pentru a menține corpul cald. Un studiu publicat în revista Diabetes a arătat că persoanele care au dormit în camere cu o temperatură de aproximativ 19°C au ars cu 7% mai multe calorii decât cei care au dormit în camere mai calde.

 

10. Închide lumina

Ar putea suna ciudat, dar este adevărat. Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Ohio au descoperit că statul în locuri întunecate poate face corpul mai ușor.