close

10 obiceiuri matinale ce vă vor ajuta să slăbiți

copertaslabit

Dacă faceți parte din categoria persoanelor care încearcă să scape de kilogramele în plus, dar nu li se primește, atunci ar trebui să vă schimbați obiceiurile. Schimbarea obiceiurilor va contribui la schimbarea modului de viață, iar cu puțină sârguință, și la slăbire.

1. Luați micul dejun. Dacă îl veți omite, organismul va încerca să-l compenseze cu o masă mai bogată în timpul zilei. Numaidecât mâncați ceva în primele ore de la trezire, astfel mesele din timpul zilei vor fi mai echilibrate, iar cantitatea de mâncare consumată va fi mai mică.

 

2. Luați dejunul acasă, dar nu pierdeți mult timp la pregătirea lui. Puteți să decideți ce veți mânca la dejun de cu seară sau puteți lua mese ușoare și pregătite rapid. Nu luați prânzul la serviciu, riscați să îl puteți lua în grabă, fiind gonit de activitățile de acolo.

 

3. Dacă luarea prânzului e sub întrebare sau îl veți lua cu întârziere, atunci puteți consuma la micul dejun produse bogate în proteine. Aceste produse vă vor permite să rămâneți mai mult timp sătul. Dați prioritate surselor calitative de proteine, produselor din pește, ouă, dar și nuci, semințe, migdale, alune, fistic.

 

4. Evitați consumul de cozonaci. Sunt dulci, ademenitori, dar nu sunt cea mai bună variantă pentru un dejun, prânz sau cină.

 

5. Consumați ceai verde. Acest tip de ceai conține catehine, contribuie la îmbunătățirea metabolismului și la arderea lipidelor și a grăsimilor.

Citește și:   5 remedii pe bază de plante pentru durerile articulare

6. Nu luați micul dejun din picioare. Găsiți 10 minute pentru a mânca în liniște, fără grabă. Luați locul și concentrați-vă asupra mâncării; primiți plăcere de la proces.

 

7. Sculați-vă mai devreme, nu ca de obicei. Statisticile ne spun că cei care se scoală dimineața devreme sunt mai fericiți și arată mai bine. Este acesta un stimul pentru a vă scula mai devreme?

 

8. Puneți-vă un scop. Și urmați-l. Puteți instala o aplicație pe telefonul mobil, prin intermediul căreia veți putea verifica dacă ați trecut sau nu de norma zilnică de calorii. Sau puteți încleia o hârtie cu aceste date la un loc vizibil, astfel ca să știți permanent „norma”. În așa fel vă veți putea concentra atenția asupra scopului, veți încerca să consumați mâncare sănătoasă și să aveți grijă de sănătatea proprie.

 

9. Cântăriți-vă regulat. În așa fel veți ține minte că trebuie să vă alimentați corect și să aveți grijă de figura proprie. Plus la aceasta, niciodată nu veți face parte din categoria oamenilor care „brusc” au acumulat 15 kilograme în plus.

 

10. Deschideți jaluzelele. Cum numai vă veți scula din pat, lăsați ca lumina de afară să intre în cameră. Lumina soarelui normalizează ritmurile circadiene și metabolismul. Vă veți simți mai bine și veți mânca mai puțin.

11. Beți un pahar cu apă imediat ce vă sculați. Consumul de apă va da un ton bun zilei, va afecta pozitiv metabolismul. Dacă încercați să beți zilnic o anumită cantitate de apă, cea băută dimineața e cea mai revigorantă, căci acoperă cheltuielile de apă pierdute de organism în timpul somnului. Ar fi minunat dacă ați avea obiceiul de a consuma zilnic multă apă.

Citește și:   Apa ca medicament: Bea apa imediat cum te-ai trezit!

 

12. Folosiți tehnici de meditare. Puteți începe dimineața cu meditații: concentrați-vă atenția asupra respirației, asupra gândurilor pozitive, scopurilor ce vă vor face fericit. Încercați în așa fel să scăpați de stresul cotidian și de acumularea de kilograme în plus, căci buna dispoziție vă poate înlocui dulciurile.

 

13. Faceți gimnastica de dimineață pe stomacul gol. Atât timp cât sunteți flămând, organismul va folosi rezervele de grăsimi, pentru a vă „alimenta” în timpul exercițiilor fizice.

 

14. Îmbrăcați-vă înainte de a lua micul dejun. Nu mâncați în pijama sau în halat. Schimbați hainele, chiar dacă nu trebuie să ieșiți din casă. Acest lucru vă va face să vă simțiți atractiv, serios și vă va salva de un consum excesiv de mâncare.

 

15. Vizionați ceva amuzant, ceva ce vă va crea o bună dispoziție pentru o bună parte a zilei. Zece minute de râs pot înlocui câteva linguri de smântână. Zece minute de vizionare a unor filmulețe amuzante vă pot ajuta să ardeți 20-40 de kilocalorii.

 

16. Folosiți în mâncăruri piper. În primul rând, așa mâncăruri ca omleta sau sandwichul sunt mai bune cu piper, în al doilea rând, componentele active ale piperului blochează formarea celulelor noi de grăsimi.

Citește și:   De-aia va ingrasati! Alimente care conțin mai mult zahăr decât îți imaginai

17. Adăugați scorțișoară. Ea vă va ajuta la balansarea poftei de mâncare.

 

18. Țineți întotdeauna la îndemână batonașele proteinice. Ele vă vor ajuta atunci când nu aveți timp să mâncați acasă sau atunci când ați scăpat ora mesei. Puteți să le pregătiți de sine stătător, recetele de pregătire le puteți găsi în internet sau le puteți cumpăra de la magazin, dar aveți grijă să alegeți batonașele cu cele mai puține calorii.

 

19. Nu separați gălbenușurile de albușuri. Persoanele care încearcă să slăbească, aruncă gălbenușurile și consumă doar albușurile (care sunt bogate în proteine). Dar gălbenușurile, pe lângă calorii și grăsimi, conțin cea mai importantă parte din componentele prețioase ale ouălor. Mai bine să mâncați mai puține ouă, în schimb fără separarea părților.

 

20. Dormiți în de ajuns. Trebuie să dormiți numărul necesar de ore, o normă proprie pentru fiecare organism în parte. Dacă doriți să vă sculați mai devreme, pentru a lucra sau pentru a vă ocupa cu sportul, trebuie să vă culcați mai devreme. Organismul nu poate face minuni, iar orele nedormite trebuiesc recuperate. E important de a fi plin de puteri pe parcursul întregii zile, iar dacă veți fi somnoros, uitați de productivitate și atenție sporită la serviciu.