close

O femeie nu și-a mai cumpărat NIMIC timp de 1 AN și a economisit o sumă URIAȘĂ de BANI! Cifrele te vor ului!

Te-ai gândit vreodată să faci economii? Pun pariu că ai încercat diverse metode prin care să-ți îndeplinești acest scop sau mai degrabă vis, însă nu ai ajuns prea departe, nu-i așa?

În ciuda încercărilor și eșecurilor tale, atâta timp cât este voință, chiar se poate! Inspiră-te din cazul femeii de mai jos, care a reușit să economisească o impresionantă sumă de bani, după ce nu și-a cumpărat nimic timp de 12 luni.

O femeie nu și-a cumpărat nimic timp de un an și a reușit să strângă impresionanta sumă de 111.285. 50 lei!

Numele ei este Michelle McGagh și este un jurnalist financiar personal din Londra, practicând această profesie timp de 10 ani. La început, ea a precizat că prietenii, familia, și colegii ei presupuneau că nu obține prea mulți bani, însă asta nu era în întregime adevărat.

După ce și-a dat seama că în ultima vreme a cheltuit mii de lire sterline pe lucruri inutile (cafea, mese, haine), ea a decis să nu mai cheltuiască bani un an întreg, începând cu Black Friday 2015.

Fiindcă era practic imposibil să nu cheltuie nici un ban, și-a stabilit o listă de cheltuieli absolut necesare și un calcul al sumei pe care ar trebui să o plătească lunar. Era vorba despre cheltuieli precum ipoteca, utilitățile, facturile, care ajungeau la un total de 1.896,76 lire sterline pe lună.

Și-a mai permis să cheltuie bani și pe articolele de bază, precum pasta de dinți, deodorant, șampon, și mâncare pentru ea și soțul ei, dar au stabilit o sumă comună pentru toate acestea: un cost săptămânal de 35 de lire sterline.

Dar nu a mai alocat nici un ban pentru lux – asta a însemnat fără mersul la cinematograf, fără nopți în pub-uri, fără mese la restaurant, fără haine noi, fără sărbători, fără sală de gimnastică, nici măcar batoane KitKat sau alte bunătăți din supermarket.

Deși soțul ei a fost îngrijorat că provocarea era prea mare, Michelle nu s-a speriat. Ea a călătorit peste tot îmbrăcând hainele pe care le avea deja, iar în cele din urmă, a putut constata o creștere a veniturilor sale, reușind să-și plătească și ipoteca, ceea ce a încântat-o nespus.

„Sunt recunoscătoare că am venituri disponibile din care pot să economisesc și simt că ar trebui să profit din plin de asta – sper că am încurajat și alți oameni să-și regândească toate cheltuielile pe care le făceau până acum”, a declarat ea. 

Totuși, au existat și oameni care au fost nemulțumiți de abordarea ei, fiind acuzată de „turismul sărăciei” și făcând-o incapabilă să facă diferența între sărăcie și frivolitate.

„Acest experiment nu a fost despre a trăi în sărăcie, pentru că sărăcia nu este o alegere, eu aș fi putut să-mi plătesc ipoteca, facturile și mâncarea. A fost un experiment și o alegere de a nu cumpăra lucruri inutile, frivolități”, a mai spus Michelle. 

În cele din urmă, avea mai mult de 22.439 de lire sterline decât atunci când a început experimentul. Lunile de iarnă nu au fost ușoare, dar ea a apreciat timpul liber. Hainele ei s-au demodat treptat, și ar fi avut nevoie de o tunsoare, dar asta nu a împiedicat-o să se mențină de plan până la sfârșitul anului.

„În cele din urmă, obiectivul pe termen lung, securitatea și sentimentul de mulțumire cu ceea ce am și ceea ce sunt au fost mai importante pentru mine și m-au făcut mai fericită decât orice aș fi putut cumpăra dintr-un magazin”, a încheiat Michelle.

CITEȘTE URMĂTORUL ARTICOL

10 capcane ascunse care ne fac să cheltuim mai mulți bani în magazine

Cât de des ți se întâmplă să faci cumpărături de care nu ai nevoie atunci când te afli într-un magazin sau într-un supermarket? Pun pariu că răspunsul este: „Tot timpul”. Asta se întâmplă deoarece mulți oameni nu înțeleg faptul că vânzătorii ne fac de fapt să cumpărăm un set întreg de lucruri de care nu avem nevoie, iar asta folosindu-se doar de niște trucuri simple.

Iată o listă de trucuri pe care magazinele le folosesc pentru a ne întinde capcane, astfel încât ele să-și sporească vânzările!

1. Cheltuieli incomode

Mai mult de 60% dintre oamenii care stau la coadă își pun înapoi pe rafturile de lângă casele de marcat cumpărături inutile. Pentru a împiedica acest lucru, zonele de marcat sunt făcute astfel încât să nu existe rafturi pe care oamenii își pot lăsa deoparte lucrurile de care nu au nevoie, mai ales dacă au deja toate achizițiile într-un cărucior.

2. Odihnă fără odihnă

Curțile alimentare sunt făcute să te odihnești și să servești o gustare înainte de a-ți continua cumpărăturile. În ciuda acestui fapt, nu-ți vei putea petrece prea mult timp mâncând. Scaunele sunt incomode, spațiul dintre mese este mic, se aud zgomote și ecouri din toate părțile, iar asta ajută mall-urile să-și păstreze clienții mai mult timp plimbându-se prin magazine decât stând la masă.

3. Fără ferestre, fără ceasuri

E cunoscut faptul că majoritatea cazinourilor nu au ferestre sau ceasuri, astfel încât oamenii să-și piardă simțul realității și să petreacă mai mult timp (cheltuind bani) acolo. Centrele comerciale au „împrumutat” acest truc, cu exact același scop.

4. Magazine confortabile

Toate coridoarele din mall-uri sunt strălucitoare și în jur se aude muzică puternică, ce este amplificată și de către pardoseală. Dar de îndată ce intri într-un magazin, spațiul devine mai moale, lumina este mai stinsă, iar muzica pare brusc mai calmă și mai plăcută. Toate acestea creează un sentiment de confort și te fac să stai mai mult timp prin magazine.

5. Oglinda potrivită pentru cabinele de probă

Oglinzile din cabinele de probă sunt special amenajate pentru a ne face să arătăm mai subțiri, mai slabi și mai înalți. Unele magazine de lenjerie, de exemplu, adaugă pigment roz în oglinzile lor pentru a-ți face pielea să arate mai bronzată.  Iar trucul funcționează, deoarece cu cât ne plac mai mult unele haine, cu atât mai multe șanse sunt să le cumpărăm.

6. Înlocuirea bunurilor

Dacă îți cumperi lucrurile de la același magazin o anumită perioadă de timp, știi exact unde este totul, deplasându-te direct la rafturile respective, fără a te mai uita în jur. Când magazinele amestecă mărfurile, trebuie să cauți produsele de care ai nevoie, umplând căruciorul pe parcurs.

7. Gândirea de iluminare

Toată lumea știe că cele mai bune banane sunt cele care au o anumită nuanță de galben. Acest lucru se aplică și în cazul altor fructe și legume, iar magazinele știu bine acest lucru. Problema culorilor „imperfecte” este rezolvată prin iluminare: lumina potrivită poate face orice bunuri să arate mult mai bine.

8. Cerere artificială

Haide să ne gândim la rafturile de sucuri, spre exemplu. Ai observat vreodată acele spații goale între cutii? Tindem să credem că e de fapt vorba de faptul că sucul este popular deoarece este atât de bun. Din păcate, de cele mai multe ori, angajații magazinului elimină sucurile de pe rafturi pentru a crea aspectul unei cereri mai ridicate.

9. Manipularea bazată pe lipsa de încredere

Oglinzile din fața camerelor de probă joacă un rol important în vânzări: dacă o persoană nu are prea multă încredere în sine sau nu arată prea grozav, reflecția care le apare în față le va reaminti de acest lucru. Acest truc îi face să cumpere acele haine pentru a-și îmbunătăți aspectul fizic.

10. Jocul contrastelor

Există două ceainice care au caracteristici similare, situate pe același raft, dar unul costă 79,99 de lei, iar celălalt este 99,99 lei. Cel ieftin se va vinde mai bine, iar cel scump nu. De ce se întâmplă așa? Pentru că nu ne gândim la valoarea reală a lucrurilor, ci doar la faptul că am economisit niște bani.