close

Ce se ASCUNDE cu ADEVĂRAT în spatele INDUSTRIEI modei

Cu o întreagă planetă ce-şi ţine ochii pe lumea modei 24 de ore din 24, sunt multe lucruri pe care nu le vede. Deşi moda devine o prioritate din ce în ce mai mare pentru o societate, ea ascunde foarte multe lucruri dincolo de opulenţa sa impunătoare. De la impactul global pe care îl are în fabricarea hainelor care mai de care mai surprinzătoare sau chiar şocante la cât de legate sunt acestea de angajaţii lor, lumea modei are multe secrete ţinute departe de ochii lumii.

1 Efectele globale. Sunt multe ţări din întreaga lume care se bazează pe industria modei pentru exporturi şi economia proprie. 80% din Haiti, 79% Bangladesh, 52% din Cambodgia şi 43% din Sri Lanka sunt câteva din ţările ce se bazează pe exportul de haine. Nu numai asta, dar terenurile uriaşe pe care se cresc animalele, se adună şi se fabrică lână, bumbac sau mătase şi transporturile propriu zise sunt ameţitoare. Ai nevoie de cca 5000 de litri de apă pentru tot ce ai nevoie pentru fabricarea unui singur tricou de bumbac.

2 Tonele de haine aruncate. Doar în America anual se aruncă 10.5 milioane de haine, nu e de mirare depozitele de deşeuri sunt pline ochi cu haine aruncate. De asemenea americanii nu reciclează şi nu donează decât 15% din acestea pe an, textilele fiind cele mai slab reciclate materiale. Deşi cele reciclate ajung să fie folosite de oameni mai puţin norocoşi, cea mai mare parte din ele ajunge transformată în căptuşeală pentru diferite obiecte.

3 Trendurile costă mai mult. Nu e de mirare că plăteşti mai mult doar pentru a fi în trend. Chiar dacă calitatea nu este aceeaşi pentru toate produsele scoase pe piaţă, plăteşti trend-ul. Este tăiat costul hainelor ca mai apoi să fie prezentate drept în trend. Atâta vreme cât piesele vestimentare sunt la modă şi prezentate atât de impunător, cumpărătorii sunt dispuşi sa plătească chiar dacă calitatea lasă de dorit. E mai ieftin să vopseşti o pereche de jeans decât să le faci o spălare cu acid. De asemenea este mai ieftin să foloseşti mai puţine straturi de bumbac pentru celebrii skinny jeans sau pentru colanţi. Gândeşte-te la asta data viitoare când ultimele trenduri îţi fură privirile.

4 Condiţiile de muncă. Cele mai mari companii de design angajează muncitori doar din medii defavorizate şi din ţări sărace. Femeie acceptă o astfel de slujbă în confecţii cu gândul că aşa îşi vor obţine independenţa financiară, însă rar se întâmplă acest lucru. Orele de lucru parcă nu se mai termină, iar condiţiile sunt cu atât mai negre.

5 Surprizele din cabinele de probă. Au existat întotdeauna poveşti interesate spuse de angajaţi cu privire la ce găseau prin cabinele de probă. De la cupluri zburdalnice la copii închişi singuri în cabine, nu a existat o poveste fără pic de amuzament. Însă nimic nu pregăteşte un angajat pentru slujba sa decât găsirea unui client ce foloseşte cabina de probă drept toaletă.

6 Fi atentă la exclusivităţile designerilor. Nu sunt acelaşi lucru cu ce găseşti în magazinele mici. Chiar dacă poartă numele unui mare designer să nu ai pretenţia ca şi calitatea acestora să fie identică cu cea din marile case de modă.

Fashion designer is drawing a fashion sketch for autumn-winter season

7 Hainele nevândute. Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă cu hainele nevândute din magazine? În 2010 H&M a recunoscut că toate marfa nevândută din magazine este arsă şi distrusă. Mai târziu, însă au ales o altă posibilitatea de a scapă de el donându-le.

8 Furtul de către angajaţi. De la furtul din casa de marcat până la furtul pieselor vestimentare din magazin companiile sunt lovite destul de puternic când vine vorba de furtul de către angajaţi lucru ce îi constă câteva milioane semnificative doar pentru un singur magazin. De multe ori s-au petrecut mai multe ore în faţa camerelor de supravegheat urmărind angajaţii decât clienţii în sine. Aceştia nu ajung la închisoare în schimb, însă slujbele tot şi-i le pierd.

9 Adevărul despre vânzări. Ce înseamnă Black Friday, te-ai întrebat oare? Se spune că este cea mai aşteptată zi deoarece preţurile scad considerabil. Aşa să fie? Oamenii au început să se întrebe dacă ei chiar reuşesc să facă economie. Cu câteva zile înainte, angajaţii scot preţurile şi ataşează fiecărui obiect în parte un alt preţ mai mic pe care se va specifică preţui anterior făcându-le să pară într-adevăr scăzute, însă aceştia nu fac altceva decât să folosească preţurile mai vechi pe care, ulterior le păstrează pentru mai mult de o zi.

Sursa