close

10 greșeli pe care le faci atunci când îți alegi PANTOFII DE VARĂ!

Ca întotdeauna în acest moment al anului, rafturile magazinelor ne distrag atenția cu o gamă abundentă de pantofi de vară pentru fiecare gust – atât din punct de vedere al formei, cât și a culorii sau prețului. Dar pe lângă faptul că trebuie să arate frumos, e indicat să luăm în considerare și sănătatea, confortul și igiena piciorului atunci când ne alegem pantofii de vară.

Iată cele mai frecvente greșeli pe care oamenii le fac atunci când își aleg pantofii pentru vremea caldă!

1. Talpa este prea îngustă 

Purtarea pantofilor a căror tălpi sunt prea înguste creează o impresie neplăcut. În plus, poate contribui la deformarea articulațiilor piciorului și poate conduce la apariția unor bătături pe degetele de la picioare. Pantofii înguști dau impresia unor unghii incolore și irită pielea.

2. Amplasarea greșită a încuietorii

Când o pereche de pantofi nu ți se potrivește, curba piciorului și curba tălpii nu te prind. Ca urmare, piciorul nu se sprijină pe întreaga suprafață a pantofului, ci numai pe cele două extremități: cel de sub călcâie și cel de sub talpa piciorului. Purtarea acestor pantofi cauzează probleme de circulație a sângelui și duce la formarea porilor, a transpirației excesive și dureri de picioare.

3. Talpa este mai lungă decât piciorul

Tăiurile excesiv de lungi sunt o caracteristică comună a sandalelor și șlapilor care au o bandă ce trece printre degetele de la picioare. Cu astfel de pantofi, distanța dintre vârfurile degetelor de la picioare și marginea din față a tălpii este de obicei prea mare pentru confort. Distanța obișnuită nu ar trebui să fie mai mare de 0,4 inch.

Aceasta reprezintă marja de libertate a piciorului în interiorul pantofului. Când marja este prea mare, mersul pe jos devine ciudat și nesigur – ceva care poate provoca boli de țesuturi și articulații. Mai mult decât atât, riști să te împiedici în timp ce urci scările.

4. Talpa este prea scurtă

La sandale, atunci când talpa este prea scurtă, trebuie să îți sprijini în mod constant încălțămintea cu degetele de la picioare, astfel încât să nu cadă. Asta înseamnă că mușchii sunt tot timpul tensionați, iar încărcătura piciorului este distribuită uniform. De asemenea, există riscul de a-ți luxa un călcâi și de a suferi un prejudiciu dureros. Atunci când încerci pantofi noi, nu uita să te orientezi pe cel mai din față punct al piciorului.

5. Pantofii sunt prea largi

Dacă pantofii sunt largi, singurul lucru care-i împiedică să-ți cadă sunt degetele de la picioare. În consecință, mușchii picioarelor se suprasolicită, ceea ce îți poate oferi un mers inestetic. În plus, purtarea unor astfel de pantofi poate duce la deformarea picioarelor și a articulațiilor, apariția căpușelor și dureri de genunchi și de spate.

6. Pantofii sunt prea mari 

Când porți pantofi prea mari, de fiecare dată când ridici piciorul, tensionezi mușchii pentru a nu-ți ieși din picioare. Asta te poate face să te împiedici cu ușurință și să-ți pierzi echilibrul. Pantofii a căror mărime este prea mare sunt la fel de dăunători ca și cei care îți vin prea strâns, și cel mai probabil îți vor provoca bătături.

7. Pantofi din materiale nenaturale

În lunile de vară, este deosebit de recomandabil să porți pantofi din materiale naturale, cum ar fi piele sau textile. Purtarea de pantofi din piele falsă pe vreme caldă poate fi periculoasă pentru sănătatea ta, deoarece temperaturile ridicate determină diferite componente chimice să interacționeze cu pielea. În plus, astfel de pantofi au o ventilație slabă a piciorului, ceea ce poate duce la infecții fungice, frecare și leziuni.

8. Porți pantofi din piele brevetată 

În timpul verii, este mai bine să te abții să porți pantofi din piele brevetată zilnic. Astfel de pantofi nu au un istoric bun în ceea ce privește circulația aerului și absorbția de umiditate. În plus, acești pantofi sunt susceptibili la deteriorări mecanice și schimbări de temperatură (tind să se crape atunci când temperaturile scad sau cresc).

9. Porți pantofii închiși desculță

În timpul verii, dacă porți pantofi închiși (mocasini) desculță, poți avea parte de transpirații abundente și îți poți răni pielea. Se recomandă purtarea acestor tipuri de încălțări cu șosete. Dacă vremea este prea caldă pentru ciorăpeii obișnuiți, poartă șosete fără linie de afișaj.

10. Porți pantofi cu tălpi plate

Purtarea pantofilor cu talpa plată pentru mai mult de 1-2 ore pe zi poate dăuna sănătății. Această încălțăminte nu este concepută pentru a atenua impactul călcâiului pe suprafeța de mers pe jos, ceea ce înseamnă că scheletul tău primește o microtraumă la fiecare pas.

Un alt dezavantaj este faptul că picioarele rămân într-o stare de tensiune constantă, ceea ce crește riscul de entorse și alte leziuni. De asemenea, greutatea corporală nu este distribuită uniform de-a lungul piciorului. Poți reduce foarte mult aceste efecte dăunătoare prin utilizarea de tălpi ortopedice, dar cea mai bună alegere pentru uzul zilnic ar fi totuși pantofii care își păstrează forma, cu un călcâi de 0,8-1,5 inch.

CITEȘTE URMĂTORUL ARTICOL

10 trucuri care te ajută să scapi de bătăturile provocate de pantofii cei noi

Nu contează dacă ești bărbat sau femeie … când trebuie să încalți o pereche nouă de pantofi, picioarele tale sărace mereu suferă.

Noi, cei de la Tasta, suntem familiarizați cu această problemă, așa că am decis să punem capăt suferinței și durerii. Cu aceste trucuri vă veți putea bucura de pantofii voștri cei noi ca și cum ar fi fost făcuți special pentru dvs.!

1. Plasturi clasici

Aceasta este foarte comună și destul de evidentă, dar încercați să folosiți trucul vechi cu leocoplast. Aceasta va împiedica frecarea,  va elimina posibilele bătături mai ales atunci când purtați tocuri. Asigurați-vă că leocoplastul este puțin mai sus decât zona de frecare, astfel încât să nu se miște.

2. Pudra de talc

Pudra de talc poate reduce forța de frecare pe suprafața piciorului. Puneți niște pudră pe picioare înainte de a vă pune pantofii. Dacă nu veți purta șosete, asigurați-vă că picioarele nu sunt umede.

3. Șosete groase și feon

Puneți o pereche de șosete groase și apoi pantofii dvs. preferați. Rulați uscătorul de păr peste părțile strânse ale pantofului.

Mergeți cu pantofii până când se răcesc complet și repetați acțiunea, dacă este necesar. Materialul din care sunt făcuți pantofii se extinde de la căldură și devine mai flexibil și mai moale.

Rețineți că trucul funcționează numai pe materiale naturale, cum ar fi piele.

4. Deodorant de tip roll-on sau stick

Partea laterală a piciorului, a osului călcâiului și a picioarelor sunt zonele cele mai frecvent afectate. Pentru a elimina frecarea produsă între pantof și picior, aplicați un deodorant de tip roll-on sau stick pentru zonele cu probleme.

5. Tălpici din silicon

Acești protectori sunt disponibili în farmacii, magazine ortopedice și chiar și online. Acestea vin în diverse forme (branț de dimensiune completă, capace pentru călcâi, capace pentru picioare, etc.), astfel încât să le puteți adapta la zonele cu probleme.

6. Gheață

Umpleți o pungă de plastic cu apă și puneți-o în pantofi. Puneți-le în congelator și înghețați-le peste noapte. Când le iei dimineața, vei observa că pantofii tăi devin mai largi, pe măsură ce apa se transformă în gheață.

7. Alcoolul și hârtia

Sprayați suficient alcool pe zonele strâmte din interiorul pantofilor, astfel încât acestea să fie ude. Îndesați pantofii cu hârtie peste noapte. Cu cât mai multă hârtie folosiți, cu atât veți obține rezultate mai bune. Scoateți hârtia dimineața și puneți pantofii astfel încât să poată lua forma picioarelor.

8. Cremă hidratantă

Această metodă funcționează numai pe pantofi din piele naturală. Aplicați o cremă hidratantă în interiorul pantofului, acordând atenție suprafețelor tocului și picioarelor.

Hidratantul va înmuia pielea și pe măsură ce purtați încălțămintea a doua zi, picioarele dvs. le vor reconfigura ușor.

9. Cartofi

Puneți un cartof curat în interiorul pantofului și lăsați-l peste noapte. De obicei, cartofii nu lasă nici un miros, ci doar pentru a fi siguri că nu aveți rămășițe de cartof în pantofii dvs., ștergeți-le cu o cârpă umedă.

10. Un cizmar local

Aceasta este probabil cea mai fiabilă opțiune pentru dvs. Majoritatea au dispozitive speciale care îți modifică încălțămintea în funcție de solicitarea ta.

De exemplu, cizmarii pot întinde cu ușurință pantofii dvs., ca urmare vă plimbați fără disconfort purtați pantofii dvs. preferați și, de asemenea, un zâmbet mare pe fața dumneavoastră.