close

6 secrete nepreţuite de la specialişti cu privire la slăbit. Tu le cunoşti?

Slăbitul a devenit problema numărul unu în lume la acest moment. E la modă acum să încerci tot felul de exerciţii şi să urmezi nenumărate tipuri de diete. Unele dintre aceste trucuri nu sunt deloc adevărate şi nu au efectul aşteptat.

Dacă bei câteva căni de ceai sau renunţi la mâncarea preferată nu vei slăbi peste noapte. Iată câteva clarificări de la nutriţionişti cu privire la slăbit:

 

1. Nu restricţiona varietatea, creşte-o

Nu renunţa la mâncarea favorită şi nu consuma mai puţine opţiuni culinare la fiecare masă. Dacă te privezi de mâncărurile care îţi plac, acesta va deveni motivul pentru care vei reveni la ele. Încearcă să adaugi legume şi fructe la felurile tale de mâncare preferate.

 

2. Ai grijă la porţii

Cantitatea, calitatea şi porţiile sunt foarte importante. Dacă îţi este foame, satură-te cu câteva fructe sau legume la grătar. Încearcă să mănânci alimente de culori diferite, iar astfel îţi va fi mai uşor să îţi dai seama de cantitatea de mâncare consumată la o masă.

 

3. Nu te schimbi după ce dai jos kilograme

Atunci când slăbim ne grăbim să arătăm tuturor poze cu înainte şi după şi dieta alimentară pe care am urmat-o. Nu le vorbim însă despre cât de greu a fost să urmăm dieta şi efortul depus în acest scop.

Ai rămas aceeaşi persoană după ce ai slăbit, aşa că ai grijă să îţi lauzi voinţa şi nu grosimea taliei.

 

4. Somnul este esenţial

Nu pierde ore preţioase de somn doar pentru a mai petrece încă o oră la sală. Dacă dormi mai puţin de 7 ore pe noapte, hormonii de foame şi saţietate sunt daţi peste cap. Lipsa somnului are legătură şi cu controlul impulsurilor, aşa că îţi va fi mai greu să nu cedezi tentaţiilor culinare nesănătoase în ziua următoare.

Atunci când nu dormi suficient creşte şi nivelul e cortizol, aşa că vei începe să mănânci ca să scazi nivelul stresului din corp.

 

5. Nu ţii dietă ca să arăţi bine, ci ca să te simţi bine

O dietă echilibrată îţi schimbă complet şi stilul de viaţă, nu numai felul în care arăţi. Dietele de slăbit sunt soluţii pe termen scurt şi pot da rezultate flatante, dar există posibilitatea de a reveni la greutatea iniţială odată ce întrerupi dieta. Stilul tău de viaţă trebuie să includă felul în care prepari mâncarea, cantitatea consumată zilnic şi cât de des faci mişcare.

 

6. Gustările nu sunt atât de dăunătoare cum se crede

Dacă iei câte o gustare din când în când, nu îţi va afecta cu nimic planul dietei. O gustare sănătoasă te poate opri să mănânci mai mult decât e necesar. O gustare bogată în proteine te va sătura şi nu îţi vei dori să exagerezi cu mâncarea. Sunt recomandate nucile, seminţele, fructele sau iaurtul.